رونق ساخت و ساز در کشور جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

رونق ساخت و ساز در کشور

چهارصد هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در کشور احداث می گردد. معاونت وزیر راه و شهر سازی در دویست و سی نهمین نشست شورای مرکزی کشور در شیراز بیان کرد: سازمان نظام مهندسی با پانصد هزار عضو بزرگ‌ترین تشکل حرفه‌ای کشور است.

کد خبر: 980212027 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ - ۶:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،چهارصد هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در کشور احداث می گردد. معاونت وزیر راه و شهر سازی در دویست و سی نهمین نشست شورای مرکزی کشور در شیراز بیان کرد: سازمان نظام مهندسی با پانصد هزار عضو بزرگ‌ترین تشکل حرفه‌ای کشور است.

رونق ساخت و ساز در کشور

رونق ساخت و ساز در کشور

ساخت و ساز در کشور  رونق میگیرد

مازیار حسینی ادامه داد: این سازمان با بیست سال سابقه و همکاری بین مهندسان، بی شک موجب بهبود در اوضاع ساخت و ساز شده است.
حسینی با عنوان اینکه در سیلاب اخیر بیش از صد و شصت هزار واحد مسکونی خسارت دیدند، تصریح کرد: وقتی به حریم مسیل ‌ها تجاوز می‌ کنیم و در محاسبات مسکن سازی به قانون ساخت و ساز‌ها توجه نمی‌ شود خسارات تصاعدی افزایش پیدا می‌ کند.
وی افزود: تجربه نشان داده است که هر قدر سازمان‌ های نظام مهندسی و ضوابط و مقررات را تقویت کنیم در واقع یک سرمایه گذاری را انجام می ‌دهیم.
معاون وزیر راه و شهر سازی، اشاره‌ای هم به وضعیت ساخت و ساز مسکن کرد و گفت: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی شامل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و حدود ۱۰۰ هزار واحد در روستا‌های کشور احداث خواهد شد.
حسینی اظهار داشت: با تکمیل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در کنار طرح اقدام ملی، قدم بلندی برای تحرک بخشی به صنعت ساختمان است.
قیمت گذاری و تعرفه خدمات نظام مهندسی و هم‌چنین تبادل نظر در مورد اجلاس هیئت عمومی و انتخابات آینده شورای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به میزبانی شیراز در حال برگزاری است.
معاون امور املاک و کاداستر ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه، عنوان کرد: در سازمان ثبت اسناد کشور تلاش شده از ظرفیت‌ های سازمان نظام مهندسی ساختمان استفاده گردد بطوریکه هم اکنون طبق تفاهم نامه امضا شده است و ۴ هزار نفر نقشه بردار عضو سازمان نظام مهندسی با ثبت اسناد همکاری می ‌کنند.
سعید زرندی گفت: براساس تفاهم نامه ۳ جانبه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان، سعی شده است که رفت و آمد‌های مردم برای کسب مجوز ساخت و صدور سند کاهش پیدا کند.

رونق ساخت و ساز در کشور

وی به اجرای طرح کاداسک (مدیریت زمین) در کشور هم اشاره کرد و افزود: خساراتی که در سیل اخیر به منازل مسکونی وارد گردید به علت عدم اجرای طرح کاداس بود.
وی گفت: در لوایح کاداس اجازه داده نمی‌ شود در هیچ نقطه‌ای در کشور متعارض پیدا گردد.
این جلسه، از یازدهم اردیبهشت ماه به میزبانی هتل شیراز شروع شده است و تا روز سیزدهم اردیبهشت ادامه دارد.
در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار مهندس و متخصص عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی ترافیک pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۸
554 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0