اجبار در استفاده از مصالح استاندارد علی نقی لقمانی

اجبار در استفاده از مصالح استاندارد

علی نقی لقمانی، 1 شنبه در حاشیه نشست شورای فنی استان فارس بیان کرد: تمام ناظران فنی و مهندسان ناظر نیز به موجب ماده سی و سه و سی و چهار قانون نظام مهندسی و طبق تعهدی که دارند موظف هستند که بر این امر نظارت کنند و اجازه استفاده از مصالح غیر استاندارد را به هیچ وجه ندهند.

کد خبر: 971128009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷ - ۳:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،علی نقی لقمانی، ۱ شنبه در حاشیه نشست شورای فنی استان فارس بیان کرد: تمام ناظران فنی و مهندسان ناظر نیز به موجب ماده سی و سه و سی و چهار قانون نظام مهندسی و طبق تعهدی که دارند موظف هستند که بر این امر نظارت کنند و اجازه استفاده از مصالح غیر استاندارد را به هیچ وجه ندهند.

اجبار در استفاده از مصالح استاندارد

اجبار در استفاده از مصالح استاندارد

سازندگان ساختمان مکلف به استفاده  از مصالح استاندارد هستند

لقمانی افزود: طبق همین اساس، کلیه واحدهای تولید استاندارد مصالح ساختمانی اعم از شن، ماسه، بتن آماده، بلوکهای پلی استایرن و تیرچه فعال در استان شناسایی و ارزیابی شده اند و سازندگان و مردم میتوانند نسبت به تهیه مصالح مورد نیاز خود از این واحدها اقدام کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر نظارت مهندسان ناظر، افرادی نیز تحت عنوان سرتیمهای نظارتی از طرف استانداری، راه و شهرسازی و شهرداریها بر عملکرد مهندسان ناظر و روند ساخت و سازها نظارت دارند تا این کار به بهترین شکل ممکن جلو رود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت مهندسان و مجریان ذیصلاح در امر ساختمان سازی تصریح کرد: این حضور هم قانونی و هم ضروری است و اگر میبینیم که امروز ساختمانهای ما در مقابل حوادث طبیعی از جمله زمبن لرزه های بیش از شش ریشتر هم مقاوم هستند و تلفات جانی ناشی از تخریب به صفر رسیده به علت حضور و فعالیت همین مهندسان و مجریان است.

اجبار در استفاده از مصالح استاندارد

وی خاطرنشان کرد: بنابراین نه تنها از حضور این مهندسان در روند ساخت و ساز حمایت میکنیم بلکه خواستار توسعه و گسترش فعالیت آن ها نیز هستیم.
منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۹۷
577 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0