تجمیع بازدیدهای شهرداری و ثبت اسناد با امضا تفاهم نامه ریاست کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد بیان کرد:

تجمیع بازدیدهای شهرداری و ثبت اسناد با امضا تفاهم نامه

محمدهادی مهدی نیا بیان داشت: در راستای تحقق شهر هوشمند، شفاف سازی روندها و رفاه حال شهروندان، با امضا تفاهم نامه ای ۳ جانبه میان شهرداری مشهد، اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و سازمان نظام مهندسی ساختمان بازدیدهای شهرداری و ثبت اسناد جهت صدور پروانه و پایانکار تجمیع می گردد.

کد خبر: 971029010 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ دی ۹۷ - ۱۲:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمدهادی مهدی نیا بیان داشت: در راستای تحقق شهر هوشمند، شفاف سازی روندها و رفاه حال شهروندان، با امضا تفاهم نامه ای ۳ جانبه میان شهرداری مشهد، اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و سازمان نظام مهندسی ساختمان بازدیدهای شهرداری و ثبت اسناد جهت صدور پروانه و پایانکار تجمیع می گردد.

تجمیع بازدیدهای شهرداری و ثبت اسناد با امضا تفاهم نامه

تجمیع بازدیدهای شهرداری و ثبت اسناد با امضا تفاهم نامه

بازدیدهای شهرداری و ثبت اسناد با امضا تفاهم نامه ای تجمیع می گردد

وی در تشریح این تفاهم نامه گفت: در گذشته در بحث ثبت اسناد املاک بازدیدهایی توسط اداره کل ثبت و اسناد انجام میشد که خیلی زمانبر بود.
مهدی نیا ادامه داد: چندی پیش و با الکترونیکی شدن سامانه های ثبت اسناد و املاک و در راستای کاهش زمان پاسخگویی، تفاهم نامه ای میان ثبت اسناد با سازمان نظام مهندسی ساختمان امضا شد و طبق قانون “حد نگار” بازرسیها به سازمان نظام مهندسی ساختمان سپرده شد که رضایت شهروندان را بدنبال داشت.
وی با عنوان این که پیش از این تفاهم بازدیدهای مربوط به ثبت اسناد و املاک بیش از یک ماه زمان میبرد، افزود: ولی با اجرایی شدن تفاهم نامه، بازدیدها ظرف ۱ هفته انجام و استعلامها و نقشه های تطبیقی ارائه می گردد که این موضوع با استقبال بسیار زیاد شهروندان مواجه گردید.
وی گفت: با توجه به موفق بودن این اقدام و رضایت شهروندان، شهرداری مشهد نیز تصمیم گرفت تا در راستای تحقق شهر هوشمند و رفاه حال شهروندان طی تفاهم نامه ای ۳ جانبه با اداره کل ثبت اسناد و املاک و سازمان نظام مهندسی و با اتصال سیستم یکپارچه شهرداری به سامانه الکترونیک ثبت اسناد بازدید شهرداری مشهد حذف و با بازدید نظام مهندسی تجمیع گردد.

تجمیع بازدیدهای شهرداری و ثبت اسناد با امضا تفاهم نامه

وی خاطر نشان کرد:

براساس این تفاهم نامه که شنبه بیست و نهم دی ماه به امضای شهردار مشهد، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و ریاست سازمان نظام مهندسی استان خواهد رسید، بازدید و نقشه برداریهای نظام مهندسی با شهرداری مشهد یکپارچه می گردد.
رییس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد افزود: امیدوار هستیم این اقدام که برای نخستین بار در مشهد اجرایی خواهد شد سبب کوتاه شدن زمان اخذ مجوزهای ساختمانی و کاهش فرآیندهای اداری شده و نتایج خوبی به دنبال داشته باشد تا سایر کلانشهرها نیز بعنوان الگویی مناسب از آن استفاده کنند.
منبع: شهر فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی 

جزوه دست نویس نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۷
667 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0