توجه به معماری اسلامی، وظیفه اصلی نظام مهندسی است ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجانشرقی بیان کرد:

توجه به معماری اسلامی، وظیفه اصلی نظام مهندسی است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی مهمترین وظیفه این سازمان را توسعه، تقویت و توجه به ارزشهای اسلامی در معماری و شهرسازی ذکر کرد و افزود: ارتقاء کیفیت خدمات، ضرورت به رعایت مقررات ملی ساختمان و ارتقاء دانش فنی مهندسان از دیگر وظایف این سازمان است.

کد خبر: 961214010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶ - ۲:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی مهمترین وظیفه این سازمان را توسعه، تقویت و توجه به ارزشهای اسلامی در معماری و شهرسازی ذکر کرد و افزود: ارتقاء کیفیت خدمات، ضرورت به رعایت مقررات ملی ساختمان و ارتقاء دانش فنی مهندسان از دیگر وظایف این سازمان است.

توجه به معماری اسلامی، وظیفه اصلی نظام مهندسی است

توجه به معماری اسلامی، وظیفه اصلی نظام مهندسی است

توجه به معماری اسلامی، وظیفه اصلی  نظام مهندسی است

علی طوماری در آئین افتتاح دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در عجب شیر، بیان داشت: تقویت و توسعه فرهنگی و معماری اسلامی، نظم دادن به امور مربوط به مشاغل فنی و مهندسی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی، فراهم کردن زمینه رشد و اعتلا مهندسان، ترویج اصول معماری و شهرسازی، ارتقا کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات از جمله اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان است.
طوماری، تهیه و تنظیم مبانی قیمت‌گذاری و خدمات مهندسی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان و وضع مقررات ملی ساختمان بمنظور اطمینان از ایمنی را از دیگر اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد.
وی هم چنین با عنوان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان بازویی قدرتمند برای دستگاههای دولتی است، خاطر نشان ساخت: این تشکل غیردولتی برای ارتقا کیفیت در اجرای طرحهای عمرانی و ساخت سازه ها، هماهنگی و همکاری خوبی با نهادهای دولتی دارد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهندسان در رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه در کنار سازندگی کشور، گفت: امیدواریم با ورود جدی مهندسان در عرصه های مختلف، در آینده ای نزدیک شاهد موفقیتهای عملی مهندسان در مقوله اقتصاد مقاومتی باشیم.
وی هم چنین از عضویت سی هزار نفر در نظام مهندسی ساختمان استان خبرداد و تاکید کرد: شصت درصد این اعضا دارای پروانه فعالیت هستند.
فرماندار عجب شیر هم در این آئین، راه اندازی دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهرستان را زمینه ساز استفاده از ظرفیتهای فنی نخبگان ذکر کرد.
سید شمس الدین مراثی اظهار داشت: سپردن امور به مهندسان فنی، کیفیت کارها را افزایش میدهد و فعال شدن اینگونه دفاتر و استفاده حداکثری از توان و ظرفیت مهندسان میتواند پیشرفت و توسعه شهرستان را دو چندان کند.

توجه به معماری اسلامی، وظیفه اصلی نظام مهندسی است

مراثی هم چنین از مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خواست به مسایل و مشکلات ساخت و ساز این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه عجب شیر هم گفت: با توجه به اهمیت ویژه ای که مهندسین راه و ساختمان سازی در زمینه ساختن و ایجاد راههای ایمن و مطمئن و هم چنین بناهای مستحکم دارند باید گفت که تلاشگران این عرصه نقش مهمی در ایجاد امنیت و آسایش شهروندان بعهده دارند.
حجت الاسلام محمود شربیانی گفت: لازم است که مهندسین نقش خود را در ایجاد ساختمانهای مقاوم با نظارت دقیق بدرستی ایفا کنند.
شربیانی با عنوان این که طراحان، معماران و مهندسان باید تمام سعی و هنر خود را در زمینه اجرایی شدن معماری اسلامی بکار گیرند ادامه داد: احیا معماری اسلامی در ساختمانها بعهده مهندسان است و لازم است که اهتمام ویژه در این موضوع داشته باشند چون یکی از شاخصها زنده نگه داشتن هنر و معماری اسلامی، استفاده مکرر از آن در ساختمانها و بناهای شهر است.
ساختمان دفتر نمایندگی نظام مهندسی عجب شیر در زمینی به مساحت پانصد و پنجاه متر مربع و با شش میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
شهرستان عجب شیر با حدود هفتاد و یک هزار نفر جمعیت در نود و هشت کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجانشرقی واقع است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اسفند ۹۶
858 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0