در نظر گرفتن تسهیلات برای افراد مسکن ساز رئیس مجلس شورای اسلامی

در نظر گرفتن تسهیلات برای افراد مسکن ساز

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید برای افرادی که قصد دارند مسکنی بسازند تسهیلاتی در نظر گرفت

کد خبر: 190808007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۷ مرداد ۹۸ - ۲:۲۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید برای افرادی که قصد دارند مسکنی بسازند تسهیلاتی در نظر گرفت

در نظر گرفتن تسهیلات برای افراد مسکن ساز

در نظر گرفتن تسهیلات برای افراد مسکن ساز

در نظر گرفتن تسهیلات برای  افراد مسکن ساز

علی لاریجانی اظهار داشت: بنظر میرسد حضور یک سازنده متخصص و دارای صلاحیتهای لازم در ساخت و سازها منطقی باشد که باید الزامی شدن این مساله را در شورایعالی استانها و یا در وزارت کشور دنبال کنیم.

وی در مورد لایحه اصلاح ماده صد شهرداری، بیان داشت: تصمیم حذف اصل جرائم ماده صد خوب است و ساخت و سازها باید طبق ضوابط باشد که در صورت اجرایی شدن این موضوع تخلفات ساختمانی هم کاهش خواهد یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی این استان، در مورد موضوع مجریان ذی صلاح نیز گفت: بنظر میرسد حضور یک سازنده متخصص و دارای صلاحیتهای لازم در ساخت و سازها منطقی باشد که باید الزامی شدن این مساله را در شورایعالی استانها و یا در وزارت کشور دنبال کنیم.

لاریجانی هم چنین با اشاره به موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تصریح کرد: نظام مهندسی قم اشکالها و پیشنهادات خود را در مورد هر یک از بندهای اصلاحیه این قانون ارائه دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر تلاش برای روان سازی کار مردم خاطر نشان ساخت: باید برای افرادی که قصد دارند برای خودشان مسکنی بسازند تسهیلاتی در نظر گرفت.

لاریجانی گفت: در زمینه موضوعات معماری اسلامی و هم‌چنین سبک زندگی، نظام مهندسی کار تخصصی در این زمینه ها میتواند انجام دهد و اگر در جایی نیز نیاز به قانون بود مجلس شورای اسلامی از آن حمایت خواهد کرد.

لاریجانی باد آور شد: ساخت وسازها چه در معماری داخلی و چه خارج از ساختمان باید بگونه ای باشد که آرامش خانواده در آن حفظ گردد و اشرافهای دیگران به درون منازل باید به حداقل برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین بیان کرد: برقراری تناسب میان پذیرش دانشجویان در رشته های مختلف و نیازهای کشور همواره مورد بحث بوده است و جا دارد سازمان نظام مهندسی ساختمان کار کارشناسی جامعی در زمینه نیاز کشور به مهندسان داشته باشد و این مطالعات نیز در اختیار مجلس قرار گیرد تا در کمیسیونهای مختلف از جمله کمیسیون آموزش و عمران و هم‌چنین مرکز پژوهشها مورد بررسی قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار نیز امین مقومی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان قم به تشریح فعالیتهای این سازمان و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عرصه صنعت ساختمان در استان پرداخت.

منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۸
780 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0