همایش

همایش وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

همایش وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی با حضور معاون امور معادن وزارت صنعت معدن و تجارت، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو، ، رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، رییس خانه صنعت معدن و تجارت ایران، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان، جمعی از مدیران و کارشناسان و اعضای کمیسیون معادن اتاق بازرگانی استان اصفهان چهارشنبه گذشته در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر: 8481 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ بهمن ۹۵ - ۱۲:۳۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مهندس اسرافیل احمدیه رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه  احترام به فعالان اقتصادی همواره در دستور کار مدیران دستگاههای اجرایی بوده و از رهنمودهای تشکل های صنفی در همه بخشها به ویژه اتاق بازرگانی بهره گرفته ایم گفت: اجرای قانون بویژه در بخش حقوق دولتی معادن همواره ملاک عمل بوده است در استان اصفهان هم اکنون ۹ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه فعالیت میکنند که حدود ۷۵۰ واحد معدنی بیش از  ۸۰ هزار اشتغال در صنایع معدنی ایجاد شده است.همایش وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی در اتاق بازرگانی

همایش وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی در اتاق بازرگانی

همایش وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی در اتاق بازرگانی

همایش وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی در اتاق بازرگانی

مهندس احمدیه افزود: هم اکنون ۱۲۰ مورد تعطیلی معادن در استان داشته ایم که۱۵۰ معدن نیز با مشکلات مواجه هستند که نیاز  به مساعدت دولت هستند.

معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه بزرگترین مسوولیت های اجتماعی در تمام دنیا بر دوش معدن داران است گفت: ۳۱۶ میلیارد تومان ازکل حقوق دولتی در ده ماهه امسال وصول شده که تکلیف این معاونت ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

دکتر سرقینی گفت : برخی همواره بر طبل تعطیلی معادن می کوبند اگر معادن تعطیل هستند  چگونه امسال ۵ و نیم میلیارد دلار در ده ماهه امسال صادرات صنایع معدنی صورت گرفته که سهم معادن یک میلیارد دلار بوده که ۵۰ درصد رشد داشته است. وی گفت: در ده ماهه امسال به لحاظ وزنی حدود ۲۲ میلیون تن صادرات و ۲۱/۸ میلیون تن مواد معدنی صادر شده است که در بخش صادرات وزنی ۶۳ درصد، و در بخش ارزش ریالی ۶۰ در صد رشد داشته است.

معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت  گفت : برای ۵۵ میلیون تن تولید فولاد در سند چشم انداز برنامه راهبردی داریم که برای تولید این مقدار هم گندله، سنگ اهن و همه مواد اولیه در زنجیره تولید فولاد دیده شده است.

معاون وزیر و مدیرعامل ایمیدرو نیز در همایش وفاق و همدلی معادن و صنایع معدنی گفت:

وفاق و همدلی و انسجام باید سرلوحه کارها قرار گیرد.بزرگترین تشکل های بخش خصوصی باید فراگیر و همدل باشند. دولت یازدهم باور دارد نظرات سازمان های مردم نهاد را مد نظر دارد حتی در سفرهای خارجی رییس دولت، نمایندگان بخش خصوصی را به همراه دارد.

دکتر کرباسیان گفت : در استان اصفهان ۳۸ هزار کیلومتر کار اکتشافی در شرق اصفهان و ۱۰۸ محدوده مستعد کشف شده است. در مجتمع پتاس خور ،تولید نمک از شورابه، که این پروژه به ظرفیت ۵۰ هزار تن، اشتغال ۶۰۰ نفر را ایجاد کرده است.

منبع: سازمان صنعت و معدن و تجارت اصفهان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۵
1198 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0