ساختمان ‌های بتنی مقاوم در برابر زلزله رئیس دانشگاه صنعتی همدان اعلام کرد:

برگزاری همایش دانشگاه کارآفرین و اقتصاد مقاومتی در همدان

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: به مناسبت پنجم اسفند که روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی است و با عنوان روز مهندس نامگذاری شده، مراسم با شکوهی با عنوان «دانشگاه کارآفرین و اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه صنعتی همدان برگزار می‌شود.

کد خبر: 8033 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ بهمن ۹۵ - ۱۲:۱۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،محمود نیلی، رئیس دانشگاه صنعتی همدان، در نشست بررسی روند برگزاری همایش‌ روز مهندس در دانشگاه صنعتی همدان، اظهار کرد: جامعه مهندسی و دانشگاهی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی و به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در عرصه توسعه، پیشرفت و آبادانی داشته است.برگزاری همایش دانشگاه کارآفرین و اقتصاد مقاومتی در همدان

برگزاری همایش دانشگاه کارآفرین و اقتصاد مقاومتی در همدان

سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان

برگزاری همایش دانشگاه کارآفرین و اقتصاد مقاومتی در همدان

وی با بیان اینکه مهندسان بسیجی ایران اسلامی در تاریخ دفاع مقدس مهندسی دفاعی را به نمایش گذاشتند و کارهای ناممکن را ممکن شمردند، تصریح کرد: هم‌اکنون نیز با وجود تحریم‌های فراوان اما کشور ما به بسیاری از کشورهای جهان خدمات نظام مهندسی صادر می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است.
نیلی از نامگذاری مراسم گرامیداشت روز مهندس امسال تحت عنوان «دانشگاه کارآفرین و اقتصاد مقاومتی» خبر داد و عنوان کرد: قدردانی و ارج نهادن به شغل مهندسان یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی همزمان با این مراسم خبر داد و اضافه کرد: شرکت‌کنندگان آموزش‌های فراگرفته شده تئوری را در لابه‌لای برنامه‌های پیش‌بینی شده، به صورت عملی انجام خواهند داد.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان افزود: قرار است در حاشیه این همایش کارگاه‌های گروه مهندسی رباتیک با تدریس دکتر میری‌پور و دکتر موسوی و چند شرکت در زمینه مکاترونیک برای شرکت‌کنندگان برگزار شود.


وی گفت: همچنین قرار است با توجه به موضوع مهم ارتباط دانشگاه با صنعت مدیران موفق شرکت‌های صنعتی همدان همچون شرکت معدنی آهنگران، شرکت ایمپلنت، شرکت سیمان هگمتانه، شرکت فاران شیمی، شرکت بریس(صنعت حمل و نقل)، شرکت شیمی معدنی، شرکت صنایع‌غذایی سحر، شرکت فراپل و فراپایه، شرکت شیشه همدان، شرکت کابین استیل و شرکت کنترل گاز اکباتان به ارائه مطالب در کارگاه‌های آموزشی بپردازند.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: دانش‌افزایی تئوری و عملی افراد شرکت‌کننده از دیگر اهدافی است که در برگزاری این گردهمایی دنبال می‌شود.
وی از دعوت مقامات لشکری و کشوری برای سخنرانی در این همایش خبر داد و عنوان کرد: سخنرانان ویژه برای این همایش درنظر گرفته شده‌ که همایون‌نژاد معاون مؤسسه آموزشی تحقیقاتی وزارت دفاع، فاضلیان عضو هیئت مدیره شرکت گلرنگ، حاجی‌بابا مدیرعامل شرکت رزیتا و دکتر شریعتی‌نیاسری از وزارت علوم افراد درنظر گرفته شده برای سخنرانی در این همایش مهم هستند.
نیلی ادامه داد: به منظور ایجاد انگیزه برای دانشجویان فعلی دانشگاه قرار است سه نفر از دانشجویان فارغ‌التحصیل که در زمینه اشتغال یا کارآفرینی موفق بوده‌اند، در این همایش به عنوان سخنران دعوت شوند.
وی اظهار کرد: دبیرخانه دائمی برگزاری همایش روز مهندس به‌زودی در دانشگاه صنعتی همدان شکل خواهد گرفت و قرار است از این پس مسئولان استانی چون معاون اقتصادی استانداری همدان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ،مدیرعامل شرکت بریس، رئیس اتاق بازرگانی استان همدان، مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان و مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر در کنار رئیس دانشگاه صنعتی همدان عضو این دبیرخانه باشند.
وی در پایان گفت: انتظار می‌رود در روز ملی مهندسی، با یادآوری تعهد و مسئولیتی که این افراد در قبال مردم ایران دارند با همدلی و مودت و به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مهندسی و با تکیه بر اخلاق حرفه‌ای، در جهت پیشرفت و آبادانی ایران عزیز بیش از همیشه کوشا بوده و سهم خود را در سند چشم‌انداز توسعه پایدار کشور به خوبی ایفا کنند.
گفتنی است؛ در ابتدای این نشست درباره نحوه برگزاری همایش‌های گذشته و نقاط ضعف و قوت این همایش‌ها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و در ادامه برای بهبود برگزاری سومین همایش روز مهندس تصویب شد و به تأیید حاضرین رسید.
همچنین در این نشست دکتر نیلی رئیس دانشگاه به عنوان رئیس همایش، دکتر نجفی به عنوان دبیر برگزارکننده همایش و دکتر دهقانی به عنوان مدیر اجرایی همایش انتخاب شدند
مسئول مالی برگزاری همایش دکتر حسینیان، معاون مالی و اداری دانشگاه و روابط عمومی دانشگاه به عنوان کمیته تبلیغات انتخاب و رابطین بین گروه‌های آموزشی و کمیته برگزاری همایش روز مهندس انتخاب شدند.

منبع: ایکنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ بهمن ۹۵
1211 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0