معترضین به آزمون نظام مهندسی در انتظار اقدام مسئولان خواب زده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه

با حضور چهارصد و چهارده نفر داوطلب آزمون سراسری نظام مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه برگزار گردید

کد خبر: 191012014 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ مهر ۹۸ - ۱:۲۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،با حضور چهارصد و چهارده نفر داوطلب آزمون سراسری نظام مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه برگزار گردید

برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه

برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه

برگزاری آزمون سراسری  نظام مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه

آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان پایه سه (نظام مهندسی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار گردید.

جبار بشیری، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه گفت: آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان پایه سه (نظام مهندسی) در سال نود و هشت، با حضور چهارصد و چهارده نفر داوطلب زن و مرد در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه هجدهم و نوزدهم مهر ماه امسال در مجتمع آموزشی و تحصیلات تکمیلی (سایت شماره دو) دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار گردید.

بشیری گفت: آزمون نظام مهندسی پایه سه در نوبت صبح پنج‌شنبه آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته ­های شهرسازی، ترافیک، معماری (نظارت)، عمران (نظارت)، نقشه برداری با شرکت صد و شصت و یک نفر (صد و سی و هفت مرد و بیست و چهار نفر زن) انجام گرفت.

وی به موارد امتحانی عصر پنج‌شنبه اشاره کرد و افزود: در عصر پنج شنبه، داوطلبان به تعداد صد و چهل و سه نفر (صد و بیست نفر مرد و بیست و سه نفر زن) در رشته­ های تأسیسات مکانیکی(نظارت)، تأسیسات برقی(نظارت)، معماری(اجرا) و عمران(اجرا)، داوطلبان به پرسش های تستی و تشریحی خود پاسخ دادند.

بشیری تصریح کرد: در آزمون نوبت صبح و عصر جمعه تعداد صد و ده نفر داوطلب مرد و زن در رشته ­های تأسیسات مکانیکی (طراحی)، تأسیسات برقی (طراحی)، عمران (محاسبات) و معماری (طراحی) به رقابت پرداختند.

وی اظهار داشت: همین الزام شرکت در آزمون، می­تواند انگیزه‌ ای قوی باشد تا سبب شود مهندسانمان اندکی جدی­تر، مباحث مقررات ملی که استفاده از آن الزامی هست را مطالعه کنند.

این مسئول ابراز افزود: فلسفه این آزمون چیزی مشابه آزمونی که فارغ ­التحصیلان رشته حقوق برای اخذ پروانه وکالت از کانون وکلا و فارغ ­التحصیلان پزشکی برای اخذ پروانه پزشکی از نظام پزشکی میگذرانند، است.

وی با عنوان این که مشابه هر آزمون اجباری دیگر در کشور، آزمون ورود به حرفه نیز در سال­های گذشته تبدیل به سدی بزرگ و ترسناک پیش روی مهندسان تازه فارغ ­التحصیل شده است، عنوان داشت: در این آزمون سبب شده که حتی مهندسان با خواندن انواع کتاب تست و شرکت در انواع کلاس­های کنکوری و آزمون­های آزمایشی باز هنگام شرکت در این آزمون از ترس و نگرانی درونی پر باشند که البته شیوه جدید تستهای کنکوری این آزمون که پیچاندن پرسش در ذهن مهندسان هم شهرت یافته­ اند و خود به پیچیده ­تر شدن این آزمون در ادوار گذشته کمک کرده است.

برگزاری آزمون سراسری نظام مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میانه، برگزاری این آزمون را برای ۳ دسته از داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسان، رشته های فنی و مهندسی، ترافیک و معماری (نظارت) عنوان کرد و گفت: آزمون ورود به حرفه برای اخذ پایه سه برای مهندسان عمران شامل چهار بخش نظارت، محاسبات، اجرا  و طراحی بوده که هدف از برگزاری این آزمون، اخذ پروانه اشتغال است.

در حاشیه این آزمون، محمدرضا مشایخی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه از روند برگزاری آزمون بازدید نمود.

منبع: مهر صبا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مهر ۹۸
869 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0