برگزاری جلسه چهارم کانون تفکر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد سالاری

برگزاری جلسه چهارم کانون تفکر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

چهارمین جلسه کانون تفکر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با حضور اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

کد خبر: 980215011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ - ۸:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،چهارمین جلسه کانون تفکر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با حضور اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

برگزاری جلسه چهارم کانون تفکر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برگزاری جلسه چهارم کانون تفکر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برگزاری جلسه چهارم کانون تفکر سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان یزد

در این نشست، پیرو دومین جلسه کانون تفکر، به موضوع «ظرفیت اشتغال مهندسین و ارجاع کار» پرداخته شد. ابتدا سالاری، ریاست سازمان استان، ضمن اشاره به محدودیت موجود در زمینه اشتغال مهندسان، اعلام کرد که هیئت‌رئیسه سازمان بدنبال آن است که با اخذ نظرات کارشناسی، اقداماتی در جهت بهبود شرایط فعلی و اخذ رضایت حداکثری مهندسان استان انجام دهد.
سالاری، ضمن اشاره به مسائل حاصل از روندهای پیشین، گفت: بستر موجود، اقدامات مقتضی را دشوار کرده است.
به گفته سالاری، به علت غیرشفاف‌بودن و ابهام در وضعیت، امکان رقابتی‌کردن اشتغال مهندسین وجود ندارد زیرا منجر به تشدید رانت خواهد شد. علاوه بر این به علت تعدد نهادها و گروه ‌های دخیل در این موضوع، لازم است که اقدامات در تعامل و هماهنگی میان آن گروه‌ ها تصمیم‌گیری گردد.
در ادامه جلسه، معتمد راد- مسئول خدمات مهندسی سازمان- با بیان چالش‌ ها و مسائل تعیین ظرفیت اشتغال مهندسین در سال گذشته، برنامه‌ها و تصمیمات لازم برای سال جاری را تبیین کرد. هم‌چنین گزارشی از آمارهای اشتغال گروه‌ های مهندسی ارائه گردید و تاکید شد که آمارهای مذکور بصورت به‌روز منتشر گردد.
هم‌چنین اعضای سازمان نظام مهندسی و مسئولین دفاتر مختلف، ضمن بیان مسائل و چالش‌ های موجود در زمینه اشتغال مهندسان و نحوه ارجاع کار به ایشان، حول راه‌حل‌های مختل هم‌اندیشی و گفتگو نمودند.
در پایان نشست، رییس سازمان استان، ضمن مفید دانستن چنین گفتگوهایی، خاطر نشان کرد: این موضوع از دغدغه‌های هیئت‌رئیسه سازمان است و بصورت مستمر در حال پیگیری است. هم‌چنین مقرر شد که به‌منظور دریافت نظرات مهندسان، کانون تفکر سازمان این موضوع را پی‌گیری کند تا تصمیمات آتی در این زمینه با همکاری و همراهی اعضای سازمان صورت پذیرد.

منبع: بنا نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۸
492 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0