برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط و نکات اجرایی توسعه فضای سبز شهری برگزاری کارگاه آموزشی

برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط و نکات اجرایی توسعه فضای سبز شهری

کارگاه آموزشی «ضوابط و نکات اجرایی توسعه فضای سبز در ساختمان های شهری» روز 4 شنبه پنجم اردی بهشت ماه امسال از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی و دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تالار اجتماعات سازمان برگزار گردید.

کد خبر: 970205009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۹۷ - ۲:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ،کارگاه آموزشی «ضوابط و نکات اجرایی توسعه فضای سبز در ساختمان های شهری» روز ۴ شنبه پنجم اردی بهشت ماه امسال از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی و دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تالار اجتماعات سازمان برگزار گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط و نکات اجرایی توسعه فضای سبز شهری

برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط و نکات اجرایی توسعه فضای سبز شهری

کارگاه آموزشی ضوابط و نکات  اجرایی توسعه فضای  سبز شهری برگزار گردید

در این کارگاه ۱ روزه مهندس افشین فلاحیان کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و فضای سبز، به بررسی انواع بام سبز و دیتایلهای اجرایی و مزایای آن در توسعه پایدار و مسایل زیست محیطی، اهمیت فضای سبز و جایگاه قانونی آنرا در عمران و شهرسازی تشریح کرد.
فلاحیان که عضو کمیته تدوین ضوابط و استانداردهای باغ بامها میباشد، عنوان کرد: استراتژی برنامه ریزی فضای سبز شامل سرانه سبز و دارایی سبز شهر می ‌باشد.
کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و فضای سبز تصریح کرد: سرانه فضای سبز در عرصه محیط شهری پانزده درصد در نظر گرفته شده است و در قانون آمده پروانه ساختمانی و پایانکار برای سازه ها و بناهایی که فاقد نقشه فضای سبز باشند، صادر نمی ‌شود.
به گفته فلاحیان، طبق قوانین مجازات اسلامی هر کس آگاهانه و بطور عمدی به تخریب فضای سبز درختان در شهرها اقدام نماید، به مجازاتهایی نظیر جریمه نقدی و یا حبس محکوم می گردد.

برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط و نکات اجرایی توسعه فضای سبز شهری

وی خاطر نشان کرد: در ایران هشت هزار گونه گیاهان در فضای سبز شناسائی شده که نیازمند نگه داری هستند، که برخی از گونه ‌های کشور در جهان نادر میباشند که باید در حفظ و حراست آن تلاش کنیم.
در این کارگاه آموزشی بیش از ۱۰۰ نفر مهندس در رشته های معماری، شهرسازی و عمران شرکت کردند که در خاتمه به آنها گواهینامه امتیاز تمدید پروانه اعطاء می گردد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اردیبهشت ۹۷
798 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0