اجباری شدن شناسنامه فنی ساختمان عضو شورای شهر تهران بیان کرد:

اجباری شدن شناسنامه فنی ساختمان

زهرا نژادبهرام بیان کرد: باید دستگاه ‌هایی که در حوزه ثبت اسناد دخیل هستند، داشتن شناسنامه فنی ساختمان را اجباری کنند و سپس اقدام به ثبت سند کنند.

کد خبر: 190715006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸ - ۴:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،زهرا نژادبهرام بیان کرد: باید دستگاه ‌هایی که در حوزه ثبت اسناد دخیل هستند، داشتن شناسنامه فنی ساختمان را اجباری کنند و سپس اقدام به ثبت سند کنند.

اجباری شدن شناسنامه فنی ساختمان

اجباری شدن شناسنامه فنی ساختمان

شناسنامه فنی ساختمان  باید اجباری گردد

وی در نشست هم اندیشی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که در سازمان نظام مهندسی شهر تهران برگزار گردید، افزود: موضوع ساختمان و محل سکونت یک موضوع جدی است و باید محل آرامش و امنیت باشد.

نژادبهرام گفت: متاسفانه این اهمیت از اذهان حتی متخصصین هم پاک شده و امروز به حداقل‌ ها بسنده شده است و کیفیت فراموش شده است.

وی تصریح کرد: به علت کنار گذاشته شدن این موضوع با حجم کثیری از ساختمان‌ هایی مواجه هستیم که کیفیت چندانی ندارد و تخلفات متعددی از سوی نخبگانی که قرار است ضامن کیفیت باشند رخ می‌دهد.

وی گفت: تخلفات بسیاری در برخی محاکم رخ می ‌دهد و شاهد آن هستیم که فروریختن ساختمان ‌ها را در سال ‌های اخیر دیده اید در حالی که برخی تاییدیه ها را هم داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ساختمان و مسکن امروز کالای سرمایه‌ایی شده است و طبیعی است که باید از ظرفیت و کیفیت برخوردار باشد تا ادامه سرمایه بودنش حفظ گردد.

وی اظهار داشت: قانونگذار با همین منظور بحث شناسنامه فنی را پیش کشیده است ولی در دو دهه گذشته هنوز جای خود را پیدا نکرده است که یکی از علل آن افت و خیزهای رخ داده در مسیر اجرا بوده است.

نژادبهرام تصریح کرد: با صدور شناسنامه فنی برخی از تخلفات امکان بروزش دیگر وجود نخواهد داشت و تخلف در این حوزه کم‌تر می‌ گردد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یاد آور شد: باید دستگاه ‌های که در حوزه ثبت اسناد دخیل هستند برای ثبت اسناد داشتن شناسنامه فنی ساختمان را اجباری کنند و سپس اقدام به ثبت سند کنند.

منبع: اعتماد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۸
553 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0