رعایت ریاست سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی

رعایت “اصول ساخت و ساز” تنها راه مقابله با کاهش تلفات زلزله

ریاست سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی بیان کرد: اگر اصول و مقررات ساخت بخوبی اجرا گردد٬ تلفات و خسارات زلزله خیلی کاهش می ‌یابد.

کد خبر: 961007007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ دی ۹۶ - ۱۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی بیان کرد: اگر اصول و مقررات ساخت بخوبی اجرا گردد٬ تلفات و خسارات زلزله خیلی کاهش می ‌یابد.رعایت “اصول ساخت و ساز” تنها راه مقابله با کاهش تلفات زلزله

رعایت "اصول ساخت و ساز" تنها راه مقابله با کاهش تلفات زلزله

رعایت “اصول ساخت و ساز” تنها راه مقابله با کاهش تلفات زلزله

رعایت “اصول ساخت و ساز” تنها راه مقابله با کاهش  تلفات زلزله

علی اکبر رمضانی، صبح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس مقاومسازی بناها در مقابل زلزله در دانشگاه بجنورد با تاکید بر مقاوم سازی ساختمان ‌ها٬ بیان کرد: امروز کیفیت ساخت باتوجه به زلزله ‌های متعدد در کشور٬ موضوع پر اهمیتی است که باید در این گردهمایی‌ها به آن پرداخت.
رمضانی ادامه داد: تولید ساختمان در یک پروژه مشخص و سیستماتیک تنها راه دوام و امنیت آنست که باید از یک نهاد مشخص کنترل شده و تمام عناصر آن وظایف خود را بر اساس نظرات سازمان انجام دهند.
ریاست سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی باتوجه به کاهش تلفات زلزله ‌ها نسبت به گذشته اظهار داشت: وقتی از گذشته آمار تلفات و خسارات را مقایسه می‌ کنیم٬ می‌ بینیم که با توجه به افزایش شدت زلزله ‌ها٬ این آمار کاهش یافته که تنها علت آن توجه بیش تر به مقررات و اصول احداث است.
رمضانی در ادامه با توجه به لزوم اجرای دقیق قوانین تصریح کرد: امروز در همه حرفه ‌ها بحث اخلاق حرفه ‌ای خیلی نقش تعیین کننده‌ای دارد که هدف از آن اجرای قانون است، نفع اجرای قانون به تمام آحاد مردم می ‌رسد و در نقطه خاصی متمرکز نمی ‌شود.

رعایت “اصول ساخت و ساز” تنها راه مقابله با کاهش تلفات زلزله


در نمایشگاه عکس مقاوم سازی بناها در مقابل زلزله که در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار گردیده است٬ تصاویری از واحدهای مختلف ساختمانی در زلزله کرمانشاه بهمراه توضیحاتی از علت و میزان خسارت به آن‌ ها در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۶
981 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0