تکمیل شدن فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی نظام مهندسی ساختمان استان قم در آستانه روز مهندس؛

تکمیل شدن فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی نظام مهندسی ساختمان استان قم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از تکمیل فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی این سازمان در آستانه روز مهندس خبر داد.

کد خبر: 971202014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ اسفند ۹۷ - ۴:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از تکمیل فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی این سازمان در آستانه روز مهندس خبر داد.

تکمیل شدن فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی نظام مهندسی ساختمان استان قم

تکمیل شدن فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی نظام مهندسی ساختمان استان قم

فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی نظام  مهندسی ساختمان استان قم تکمیل گردید

امین مقومی با اشاره به تکمیل فاز اول مجموعه ورزشی «خانه مهندس» سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، گفت: احداث این مجموعه ورزشی در بخش ‌های مختلف از جمله سازه، سقف و سکو بیش از دوازده ماه زمان برده و که این مجموعه گنجایش بیش از سه هزار و پانصد نفر تماشاگر را دارد که در نوع خود در استان قم بی نظیر است.
مقومی ادامه داد: سازه این مجموعه ورزشی، در کارخانه احداث شده و تمامی مراحل ساخت تحت نظارت و کنترل بوده که نصب سازه بعد از انتقال از کارخانه به محل احداث، بواسطه دهانه‌های بزرگ و ارتفاع زیاد با محاسبات دقیقی صورت گرفته است.
وی افزود: پوشش دهی فضایی به مساحت حدود چهار هزار و صد و شانزده مترمربع و شصت و سه هزار و پانصد مترمکعب فضا با مصرف دویست تن فولاد که حدود چهل و دو کیلوگرم بر مترمربع است، ایجاد شش دهانه بدون ستون از چهل و شش متر به شصت متر، استفاده از سازه فلزی CFT در سکوها، استفاده از سازه فلزی قاب خمشی با سقف عرشه فولادی و اتصالات دیافراگمی، مصرف فولاد هفتاد و پنج کیلوگرم بر مترمربع در سازه سکوها از جمله ویژگی‌ های این پروژه است.
مقومی تصریح کرد: در این مجموعه بزرگ ورزشی بخش‌های مختلفی از جمله، رختکن و سرویس بهداشتی و دوش برای ۲ تیم و بصورت مجزا و هم‌چنین برای تیم داوری، جایگاه ویژه تماشاگران، اتاق کمک‌ های اولیه، آسانسور معمولی و یک آسانسور ویژه معلولین، اتاق تصویربرداری و دوربین، کافی شاپ، بوفه، سالن بدن سازی، نمازخانه، یک واحد سرایداری، اتاق مدیریت سالن و مجموعه، بلیط فروشی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اجرای مراحل فاز دوم این پروژه در آینده‌ای نزدیک، گفت: سیستم تأسیسات برای فضای مجموعه ورزشی چیلر و هواساز و برای فضای اداری، چیلر و فن کولر در نظر گرفته شده که در آینده ای نزدیک اجرایی می گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: در هشتمین کنفرانس ملی سازه و فولاد که بهمن ماه سال نود و شش از طرف انجمن سازه‌های فولادی ایران برگزار گردیده؛ سازه مجموعه فرهنگی ورزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم جزو ۱۰ طرح برتر کشور شناخته شد.

تکمیل شدن فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی نظام مهندسی ساختمان استان قم

وی تاکید کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم دارای زمینی به مساحت سی و دو هزار و هشتصد و هفده متر مربع واقع در منطقه پردیسان قم است که این مجموعه با رویکرد ورزش‌ های حرفه ای، همگانی و خانواده محور طراحی گردیده است.
مقومی خاطر نشان کرد: در طرح این مجموعه، فضاهایی از قبیل سالن چند منظوره ورزشی با زیر بنای چهار هزار و صد و شانزده متر مربع، سالن ورزش ‌های رزمی با زیر بنای هشتصد و هشتاد و چهار متر مربع و سالن فرهنگی ورزشی کودکان با زیر بنای هزار و هشتصد مترمربع لحاظ شده است.
وی یاد آور شد: در مجموعه ورزشی خانه مهندس علاوه بر فضاهای مستقل؛ دارای فضاهای روباز ورزشی از قبیل زمین تنیس خاکی به مساحت هشتصد و هشت متر مربع، زمین چمن مصنوعی به مساحت هزار و دویست و پنجاه متر مربع، پیست اسکیت به مساحت ششصد و سی و شش مترمربع و مجموعه مینی گلف به مساحت نهصد و هفتاد متر مربع پیش بینی شده است.
مقومی با عنوان این که به جهت رفاه حال استفاده کنندگان در این مجموعه یک واحد رستوران به مساحت دویست متر مربع و یک واحد کافی شاپ به مساحت صد متر مربع دیده شده است، گفت: از دیگر ویژگی ‌های این مجموعه می ‌توان به پیست پیاده روی به مساحت هزار و پانصد و بیست و شش متر مربع و پیست دوچرخه سواری به مساحت سه هزار و سیصد و شصت و پنج متر مربع و فضای سبز مجموعه به مساحت شش هزار و هشتصد و بیست مترمربع اشاره کرد.
وی یاد آور شد: قرار است آیین بزرگداشت روز مهندس امسال در این مجموعه فرهنگی ورزشی برای اولین بار برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اسفند ۹۷
727 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0