به پایان رسیدن مسکن مهر قم تا شهریور امسال معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

به پایان رسیدن مسکن مهر قم تا شهریور امسال

مازیار حسینی مازیار حسینی با بیان این مطلب که مسکن مهر استان قم تا شهریور امسال به اتمام می رسد، بیان داشت: بنظر می ‌رسد نیازمند رایزنی با قوه قضاییه برای تشکیل شعب ویژه‌ای بمنظور حل مشکلات تعاونی‌ های مسکن مهر هستیم.

کد خبر: 980225011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸ - ۱:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مازیار حسینی با بیان این مطلب که مسکن مهر استان قم تا شهریور امسال به اتمام می رسد، بیان داشت: بنظر می ‌رسد نیازمند رایزنی با قوه قضاییه برای تشکیل شعب ویژه‌ای بمنظور حل مشکلات تعاونی‌ های مسکن مهر هستیم.

به پایان رسیدن مسکن مهر قم تا شهریور امسال

به پایان رسیدن مسکن مهر قم تا شهریور امسال

رایزنی با قوه قضاییه برای تشکیل شعب ویژه حل مشکلات تعاونی‌ های مسکن مهر /مسکن مهر قم  تا شهریور امسال به پایان می ‌رسد

وی، جزئیات سفر خود به استان‌ های قم و اصفهان و هم‌چنین دیدار با هیات‌مدیره‌های سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان قم و کاشان را تشریح کرد.
وی با بیان این مطلب که یکی از رویکردهای وزارتخانه در دوره جدید، اخذ نظر استان‌ ها و دخیل‌کردن آن ها در تصمیم‌ های نهایی است، تصریح کرد: تلاش می ‌کنیم تا در تصمیم‌گیری ‌ها، نظر استان‌ ها، ملاک‌عمل قرار بگیرد، زیرا تصمیماتی که گرفته می ‌شود، آینه تمام‌نمایی از اتفاقاتی است که در استان‌ها رخ می‌ دهد. بهمین علت سفرهای استانی جزو برنامه‌های تمام معاونان قرار گرفته است.
حسینی گفت: نخستین سفر بمنظور تحقق اهداف و سیاست‌های وزارت خانه راه و شهرسازی سفر به استان ‌های قم و اصفهان انجام شد. در سفر به قم با همکاران اداره کل راه و شهرسازی قم جلسه ای را برگزار کردیم و مباحث و مسائل دو طرف به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد و نقاط قوت و ضعفی که در دوره های قبل وجود داشت نیز مرور شدند.
جزئیات سفر به قم
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نشست با نظام مهندسی استان قم را از دیگر موارد عنوان کرد که در سفر به قم انجام شد.
حسینی ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان قم خوشبختانه جزو نظام مهندسی‌ های خوب در کشور و از انسجام مناسبی برخوردار است که تا به حال عملکرد مناسبی هم داشته است. معتقد هستیم، سازمان‌ های نظام مهندسی هر چقدر که به سمت کارهای تخصصی و حرفه‌ای گام بگذارند، اعتماد اجتماعی را بیش‌تر به خود جلب می ‌کنند و در عین حال از حمایت بیش ‌تری برخوردار خواهند شد.
وی با بیان این که مدیران کل حوزه مقررات ملی ساختمان و دفتر توسعه مهندسی در سفر به قم و اصفهان، وی را همراهی میکنند این دو حوزه را از موضوعات موردبحث در این سفر ذکر کرد و گفت: دیدار با استاندار و معاون عمرانی استانداری قم از دیگر مواردی بود که در سفر به قم انجام شد و در این سفر سیاست‌ های وزارت‌خانه به استاندار قم منتقل گردید و در عین حال خواسته های استاندار نیز در نشست مورد بحث قرار گرفت.
وی گفت: در دیدار با استاندار قم، تکمیل مسکن مهر و اقدامات در مورد تحقق طرح اقدام ملی؛ ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی طی دو سال، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی از برگزاری جلسه شورای تامین مسکن استان قم با حضور مدیران کل راه و شهرسازی استان خبر داد و گفت: در نشست شورای تامین مسکن قم، نمایندگانی از شرکت تعاونی ‌هایی که مسکن مهر باقی‌مانده دارند نیز حضور بداشتند و مباحث یک به یک و با جزئیات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم، پرونده مسکن مهر استان قم تا شهریور سالجاری بسته گردد.
بازدید از پروژه‌های شهرک پردیسان قم
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، بازدید از پروژه‌های شهرک پردیسان قم را از دیگر کارهای انجام شده در این سفر ذکر کرد و در بیان جزئیات سفر به کاشان نیز گفت: نشست با فرماندار، رییس شورای‌شهر و شهردار کاشان و معاونان آن ها با حضور مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان و مرور مسائل مختلف استان و تعیین راهکار برای آن ها و تبیین سیاستهای وزارت‌خانه راه و شهرسازی در سفر به کاشان انجام شد.
حسینی ادامه داد: تصمیمات مهمی در مورد بافتهای واجد ارزش و بافتهای فرسوده برای بازافرینی شهری گرفته شد که امیدوار هستیم بتواند راهگشا باشد.
کاشان هفنصد و پنجاه هکتار بافت فرسوده دارد
حسینی یاد آور شد: شهر کاشان از ویژگی ممتازی به لحاظ سنت برخوردار است. کاشان هم بافت تاریخی گسترده و با اصالتی دارد که باید از آن محافظت گردد و هم دارای هفتصد و پنجاه هکتار بافت فرسوده است که باید با بازآفرینی شهری بهسازی گردد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در نشست فوق، تصمیم بر آن شد تا استان برخی از طرح‌ ها و ایده‌های خود را برای بازآفرینی شهری در شهر کاشان برای معاونت مسکن و ساختمان تنظیم و ارایه کند. ما در ستاد وزارت‌خانه راه و شهرسازی تلاش می‌ کنیم تا از شرکت ‌ها و سازمان‌ های مرتبط با این موضوع، همچون شرکت بازآفرینی شهری و سازمان ملی زمین و مسکن و هم‌چنین حوزه معاونت معماری و شهرسازی مطالب را منعکس و پیگیری ‌های لازم را انجام دهیم تا موضوع بازسازی و بازافرینی شهری در کاشان بعنوان نمونه اجرایی و عملیاتی گردد.

به پایان رسیدن مسکن مهر قم تا شهریور امسال

وی هم‌چنین بیان داشت: نشستی با اعضای نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برگزار گردید که به کاشان آمده بودند. در آن نشست در مورد قانون نظام مهندسی ساختمان که طرح آن در مجلس شورای اسلامی وجود دارد بحث و تبادل نظر شد. تقریبا به اتفاق این نتیجه حاصل گردید که این طرح، طرحی است که نه تنها قدمی رو به جلو نیست بلکه بسیاری از مشکلات را بر مشکلات موجود می‌افزاید.
وی ادامه داد: پیش‌ تر از استان درخواست کرده بودیم تا نظرهای خود را در این مورد به ما اعلام کنند تا در تصمیم‌گیری ‌هایی که در وزارت‌خانه می‌خواهد انجام گردد ملاک‌عمل قرار گیرد که این کار انجام شد. هم چنین، برخی دیگر از مسائل حوزه نظام مهندسی ساختمان قم که به علت بخش‌نامه‌های سنوات قبل ایجاد شده بود نیز مورد بحث قرار گرفت.
حسینی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که ورود وزارت راه و شهرسازی به تمامی تعاونی ‌های مسکن است یا تنها تعاونی‌ هایی که مسکن مهر را انجام میدهند؟ بیان کرد: تنها تعاونی‌ های مسکن‌مهر تحت اختیارات وزارت راه و شهرسازی است.
وی افزود: بیش ترین مشکل در حال حاضر در حوزه تعاونیها در مورد مسکن مهر وجود دارد. بعنوان مثال، هم اکنون بیش از هشتصد واحد مسکن مهر استان قم باقی‌مانده است که همه آن ها برای تعاونی ‌هایی هستند که مشکلات حقوقی و قضایی متعددی دارند که باید حل و فصل گردند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در نامه‌ای از طرف وزیر راه و شهرسازی به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اعلام شده است که با توجه به بررسی سوابق مسکن مهر، از این به بعد، تعاونیها برای جمع آوری جمعیت و گردآوری سرمایه اقدام کنند و از ورود به حوزه ساخت و ساز بصورت مستقیم، پرهیز کنند.
وی اظهار داشت: بنظر میرسد نیازمند رایزنی با قوه قضاییه برای تشکیل شعب ویژه ای بمنظور حل مشکلات تعاونیهای مسکن مهر هستیم. زیرا مشکلات تعاونیها ریشه دار و طولانی شده است و مردم به تنهایی قادر به حل مشکلات خود نیستند.
حسبنی خاطر نشان کرد: لازمه حل و فصل مشکلات تعاونی ‌ها این است تا شعب ویژه تخصصی برای موضوع تعاونیهای مسکن در قوه قضاییه تشکیل گردپ تا کار اتمام مسکن مهر و حل و فصل مشکلات تعاونیها با سرعت بیشتری انجام گردد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۸
550 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0