مناسب سازی کامل ساختمان سازمان نظام مهندسی استان زنجان برای تردد معلولان حمایت از حقوق معلولان

مناسب سازی کامل ساختمان سازمان نظام مهندسی استان زنجان برای تردد معلولان

طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، همه وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌ های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند شرایطی را فراهم کنند تا معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه از امکانات و خدمات شهری بهره‌مند گردند.

کد خبر: 971003027 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ دی ۹۷ - ۷:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسیننیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، همه وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌ های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند شرایطی را فراهم کنند تا معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه از امکانات و خدمات شهری بهره‌مند گردند.

مناسب سازی کامل ساختمان سازمان نظام مهندسی استان زنجان برای تردد معلولان

مناسب سازی کامل ساختمان سازمان نظام مهندسی استان زنجان برای تردد معلولان

ساختمان سازمان نظام  مهندسی استان زنجان برای تردد  معلولان مناسب سازی می شود

نصب تابلوهای راهنمای ورودی به ساختمان و خط‌ کشی مسیر معلولان، اصلاح مسیر، رمپ و درب‌ های ورودی، اصلاح و تکمیل سرویس بهداشتی ویژه معلولان، ایجاد رمپ ورودی سالن اجتماعات، نصب شاسی بریل‌دار و سیستم گویا در آسانسور را از موارد مهم برای مناسب‌سازی در مکان‌ های عمومی است که این موارد در ساختمان سازمان نظام‌مهندسی رعایت شده تا معلولان بتوانند وارد ساختمان شده و در تمام طبقات، سالن همایش، اتاق جلسات، سرویس بهداشتی و پارکینگ به راحتی تردد داشته باشند.
پیگیری و تصویب اجباری شدن گذراندن دوره آموزشی ضوابط و مقررات مناسب‌سازی ساختمان برای معلولان جسمی و حرکتی در هیئت ۴ نفره استان برای مهندسان جدیدالورود و نیز الزام گنجاندن دوره فوق در دوره‌های لازم جهت ارتقای پایه مهندسان با سابقه در دوره هیئت مدیره هفتم سازمان انجام گرفته و دوره‌های مشترکی نیز با مشارکت اداره‌ کل راه و شهرسازی و نیز سازمان بهزیستی و جامعه معلولان استان برگزار گردیده است.
طبق این گزارش جهت نهادینه کردن الزامات مناسب‌سازی، چک‌لیست‌ های طراحی مربوطه به همه دفاتر مهندسی استان ابلاغ شده و طراحان می‌بایست این الزامات را در نقشه‌ های ساختمان‌ های عمومی لحاظ کنند.

مناسب سازی کامل ساختمان سازمان نظام مهندسی استان زنجان برای تردد معلولان

لازه به ذکر است: دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به خدمات شهری، موضوع تازه‌ای نیست ولی هنوز هم رعایت نکردن برخی ضوابط معماری و شهرسازی در مکان‌ های عمومی، امکان بهره‌مندی از همه فضاها را از برخی اقشار جامعه، از جمله معلولان سلب کرده است. طبق ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد معلول جسمی – حرکتی همه طرح‌ های آتی و در دست تهیه شهرسازی، شهرک‌سازی و مجتمع‌های مسکونی و ساختمانی سراسر کشور اعم از این که توسط دستگاه‌ های دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ ها و یا بخش خصوصی تهیه گردد، رعایت ضوابط موضوع فصل اول آن مجموعه که شامل ضوابط برنامه‌ریزی و طراحی برای تسهیل حرکت معلولان در سطح شهر است، الزامی بوده و همه مراجع مسئول تهیه بررسی و تصویب و اجرای طرح‌ های توسعه شهری، شهرک‌ سازی و مجتمع‌های ساختمانی و مسکونی موظف هستند در مراحل مختلف تصویب و صدور پروانه و نظارت، ضوابط مذکور را رعایت کنند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ دی ۹۷
634 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0