شکایت از عملکرد نامناسب مهندسان ناظر ساختمان مدیرکمیسیون ‌های ماده 100 شهرداری اصفهان

شکایت از عملکرد نامناسب مهندسان ناظر ساختمان

مدیرکمیسیون ‌های ماده 100 شهرداری اصفهان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی، ساختمان کمیسیون رسیدگی به تخلفات دارد و مشکلات مربوط به عملکرد مهندسان ناظر را بررسی و اعمال قانون می ‌کند.

کد خبر: 190708004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸ - ۸:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرکمیسیون ‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی، ساختمان کمیسیون رسیدگی به تخلفات دارد و مشکلات مربوط به عملکرد مهندسان ناظر را بررسی و اعمال قانون می ‌کند.

شکایت از عملکرد نامناسب مهندسان ناظر ساختمان

شکایت از عملکرد نامناسب مهندسان ناظر ساختمان

غلامعلی فیض‌اللهی گفت: اگر تخلفی از مهندس ناظر در پرونده‌های ارجاع شده به کمیسیون ‌های ماده ۱۰۰ وجود داشته باشد، گزارش تخلف به سازمان نظام مهندسی اعلام می‌ گردد.

فیض اللهی ادامه داد: اگر در مراحل ساخت ساختمان مهندس ناظر اشتباه و یا تخلفی انجام داده باشد و همین اشتباه منجر به ارسال پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ و شامل جریمه و تخریب گردد، مالک می تواند از مهندس ناظر خود شکایت کند.

وی افزود: تبصره ۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری اشاره دارد که ناظر موظف است تخلفات ساختمانی را گزارش دهد و مالک هم باید براساس نقشه ساخت و ساز خود را انجام دهد، لذا اگر ناظر تخلف کرد، گزارشی در مورد آن برای انتظامات سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال خواهد شد تا در آن جایگاه رسیدگی و در صورت ارتکاب تخلف، مجازات انجام گردد.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان ادامه داد: اگر ناظر متوجه خلاف‌سازی نشده باشد، مالک می‌ تواند از مهندس ناظر شکایت کرده و خسارات وارد شده را دریافت کند.

شکایت از عملکرد نامناسب مهندسان ناظر ساختمان

وی در پاسخ به این پرسش که مأموران اجرایی شهرداری چگونه می ‌توانند از عملیات ساختمانی خلاف در زمین محصور و غیر محصور جلوگیری کنند؟ افزود: واحد اجراییات منطقه باید از ادامه عملیات ساختمانی جلوگیری کند و اگر بدانند این جلوگیری منجر به جرح یا درگیری می‌ گردد، می ‌توانند از مأموران پلس هم کمک بگیرند.

فیض اللهی عنوان کرد: اگر فردی خلاف سازی در زمین محصور می ‌کند، مأموران اجرایی شهرداری می‌ توانند از دادستانی حکم ورود بگیرند و از ساخت و ساز خلاف جلوگیری کنند؛ در واقع بهترین راه این است که بلافاصله اخطاریه به مالک ابلاغ و پرونده مربوطه برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع گردد تا خارج از نوبت رسیدگی گردد، زیرا هنگامی که این کمیسیون رأی صادر کند هیچ مانعی برای اجرای رأی وجود نخواهد داشت.

وی با عنوان این که رسیدگی به تخلفات ساختمان های خارج از حریم شهر در اختیار کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست چرا که این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به تخلفات داخل حریم و حوزه شهر را دارد، گفت: رسیدگی به تخلفات ساختمان ‌های خارج از حریم شهر در صلاحیت کمیسیون ماده نود و نه است که به طور معمول در چنین شرایطی رأی بر تخریب صادر می ‌گردد.

منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی
منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازي
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۹۸
641 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0