شكايت از اجرا نشدن مقررات ملی ساختمان احسان فرشته پور

شكايت از اجرا نشدن مقررات ملی ساختمان

احسان فرشته پور، رئيس اداره توسعه مهندسي و نظارت بر مقررات ملي و كيفيت ساختمان اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: مردم مي‌ توانند هر گونه شكايت از اجرا نشدن مقررات ملي ساختمان را از طريق سامانه كشوري نظارت عاليه ماده سی و پنج گزارش دهند.

کد خبر: 190929016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ مهر ۹۸ - ۴:۳۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،احسان فرشته پور، رئيس اداره توسعه مهندسي و نظارت بر مقررات ملي و كيفيت ساختمان اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: مردم مي‌ توانند هر گونه شكايت از اجرا نشدن مقررات ملي ساختمان را از طريق سامانه كشوري نظارت عاليه ماده سی و پنج گزارش دهند.

شكايت از اجرا نشدن مقررات ملی ساختمان

شكايت از اجرا نشدن مقررات ملی ساختمان

مردم هر گونه شكايت از اجرا نشدن  مقررات ملی ساختمان را گزارش دهند

وی با عنوان اين مطلب بیان داشت: سامانه كشوري نظارت عاليه ماده سی و پنج به آدرس (https://snam.mrud.ir) راه اندازي گردیده است كه در اين سامانه بخشي بعنوان ثبت شكايات مردمي ايجاد شده كه شاكيان اعم از مالك، مهندس و ساير اشخاص حقيقي و حقوقي ميتوانند با ورود به سامانه مذكور اقدام به ارسال مستندات و موارد مرتبط با عدم رعايت مقررات ملي ساختمان در پروژه هاي مشمول قانون نظام مهندسي را به اداره كل راه و شهرسازي استانها گزارش دهند.

شكايت از اجرا نشدن مقررات ملی ساختمان

فرشته پور گفت: طبق ماده سی و پنج، مسئوليت نظارت عاليه بر اجراي ضوابط و مقررات شهرسازي و مقررات ملي ساختمان در طراحي و اجراي کلیه ساختمان‌ها و طرحهاي شهرسازي و عمراني شهري كه اجراي ضوابط و مقررات مزبور در باره آن ها الزامي است؛ به عهده وزارت راه و شهرسازي خواهد بود و در صورتيكه در حين بازديدها به تخلفي برخورد نمايد، با ذكر علل و مستندات دستور اصلاح يا جلوگيري از ادامه كار را به مهندس مسئول نظارت و مرجع صدور پروانه ساختماني ذي ربط ابلاغ کند و تا رفع تخلف، موضوع قابل پي گيري است. در اجراي اين وظيفه تمامی مراجع ذيربط موظف به همكاري هستند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۸
502 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0