بی توجهی دستگاههای دولتی به ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی خوزستان استاندار خراسان شمالی بیان کرد:

گرداوری برنامه جامع سند توسعه کشاورزی استان خراسان شمالی

گرداوری برنامه جامع سند توسعه کشاورزی استان خراسان شمالی محمدعلی شجاعی اظهار داشت: برنامه جامع اقتصاد روستا و سند توسعه کشاورزی خراسان شمالی گرداوری گردد.

کد خبر: 970919009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ آذر ۹۷ - ۱:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،گرداوری برنامه جامع سند توسعه کشاورزی استان خراسان شمالی محمدعلی شجاعی اظهار داشت: برنامه جامع اقتصاد روستا و سند توسعه کشاورزی خراسان شمالی گرداوری گردد.

گرداوری برنامه جامع سند توسعه کشاورزی استان خراسان شمالی

گرداوری برنامه جامع سند توسعه کشاورزی استان خراسان شمالی

برنامه جامع سند توسعه کشاورزی خراسان  شمالی گرداوری گردد

 

استاندار خراسان شمالی:

در دیدار مدیران حوزه جهاد کشاورزی خراسان شمالی ضرورت گرداوری برنامه جامع اقتصاد روستا و سند توسعه کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این سند باید در اسرع وقت با نگاه عملیاتی و به شکلی انعطاف پذیر با همکاری بخش خصوصی و دانشگاهها تهیه و ارائه گردد.

وی:

وجود چنین سندی را برای سمت و سو دادن به فعالیت تمام دستگاههای متولی این حوزه و هزینه کرد هدفمند منابع مالی با هدف ارتقای درآمد بهره برداران ضروری خواند و ادامه داد: با نگاه به آینده باید از توان متخصصان و شرکتهای دانش بنیان برای بهبود عملکردها بهره جست و ظرفیت بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی را برای انتقال تجارب علمی به کشاورزان بکار گرفت و در عین حال بر آنها نظارت کرد.

شجاعی،:

اهمیت شناخت مزیت های نسبی خراسان شمالی در بخش کشاورزی را گوشزد کرد و ادامه داد: این امر برای متمرکز ساختن برنامه ها، هدفمند شدن سرمایه گذاریها و حمایتهای دولتی و اجتناب از پراکنده کاری متولیان و بهره برداران ضروری است و با آگاهی دادن به کشاورزان میتوان به افزایش درآمد و ثروت آفرینی در این بخش کمک رساند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد:

هر گونه اقدام برای بازاریابی و صدور محصولات، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنجیره های تولید باید در راستای حمایت از تولید محصولات دارای مزیت نسبی در استان، تعریف و اجرایی گردد تا در نهایت امر بتوان به ماندگاری و ارتقای درآمد و رفاه کشاورزان کمک کرد.

گرداوری برنامه جامع سند توسعه کشاورزی استان خراسان شمالی

وی:

از کشاورزی بعنوان یکی از مهمترین پیشرانهای اقتصادی استان ذکر کرد و قدم برداشتن در مسیر تبدیل کشاورزی معیشتی به اقتصادی را نیاز روز خواند.

وی تلاش بیش تر مدیران این بخش برای حفظ جایگاه استان در تولید محصولات پاک و ارتقای رتبه های کشوری خراسان شمالی در تولید محصولات خاص و دارای مزیت نسبی را با اهمیت قلمداد کرد و خاطر نشن کرد: سهم کشاورزی در تولید ناخالص استان و ثروت آفرینی باید افزایش یابد.

استاندار خراسان شمالی یاد آور شد:

برای اینکه توزیع اعتبارات اشتغال زایی روستایی به نتیجه مطلوب برسد، باید به نهادسازی و بسترسازی اهمیت داد و پایداری و کیفیت اشتغال ایجاد شده را رصد کرد.

 

وی،:

هم چنین ضرورت پیگیری جدی برای بهره مندی دامپزشکی از اعتبارات حوزه سلامت را ضروری دانست و افزود: در بحث برندسازی برای تولیدات پاک و شاخص استان باید با نگاه علمی و برنامه ریزی بهینه و توجه بیش تر به داشته ها، قدم برداشت.

نظارت مستمر بر فرآیند توزیع آرد و پخت نان باکیفیت و سالم با جایگزینی دستگاههای حرارت غیرمستقیم در نانواییها، توزیع محصولات یارانه ای دولتی در روستاها و حاشیه شهرها برای حمایت از اقشار ضعیف، هوشمندسازی و تقویت سامانه های اجرایی و نظارتی در دستگاههای متولی و تفویض اختیارات مدیران به نیروی انسانی مجرب زیرمجموعه از دیگر نکات مورد تاکید استاندار در این جلسه بود.

گرداوری برنامه جامع سند توسعه کشاورزی استان خراسان شمالی

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۹۷
940 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0