ابلاغ ساز و کار تامین مسکن وزیر راه و شهرسازی بیان کرد

ابلاغ ساز و کار تامین مسکن

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ساز و کار تامین مسکن اقشار کم درآمد و متوسط را در هفته‌های آینده ابلاغ می ‌کنیم.

کد خبر: 970815004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ آبان ۹۷ - ۹:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ساز و کار تامین مسکن اقشار کم درآمد و متوسط را در هفته‌های آینده ابلاغ می ‌کنیم.

ابلاغ ساز و کار تامین مسکن

ابلاغ ساز و کار تامین مسکن

ابلاغ ساز و کار تامین  مسکن

حمد اسلامی:

در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به این که براساس قانون اساسی ما وظیفه داریم زمینه تامین مسکن مردم را فراهم کنیم، گفت: من در برنامه خود در مجلس ساز و کار تولید مسکن توسط بخش خصوصی را اعلام کردم تا تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط به یک جریان دائمی تبدیل گردد.

سلامی با اشاره به این که ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن وظیفه ماست، ادامه داد: باید تولید مسکن توسط تشکلهای واجد شرایط و دارای صلاحیت انجام گردد و مردم از این بابت مطمئن باشند که مسکن آن ها توسط تشکل‌ های دارای صلاحیت تامین گردد. ساز و کار تامین این مسکن را هفته‌های آینده ابلاغ می ‌کنیم. موانع پروژه‌های نیمه تمام با هر عنوانی که هستند از جمله مسکن مهر یا مسکن اجتماعی را برطرف می ‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه رویکردی در تکمیل مسکن مهر دارید، افزود: مسکن مهر یک پروژه است و عده‌ای از مردم ثبت نام کرده و قرارداد بستند. البته در جانمایی، شرایط قرارداد و شرایط حقوقی و فنی دقت لازم انجام نشده است و باید این مشکلات را حل کنیم. تلاش ما اینست که زیرساخت‌های مسکن مهر را با کمک دستگاه ‌ها حل کنیم که البته مردم هم باید به ما کمک کنند.

ابلاغ ساز و کار تامین مسکن

وزیر راه و شهرسازی:

در مورد برنامه‌های خود برای احیای بافت فرسوده افزود: بافت فرسوده شامل حاشیه نشینی و بافت تاریخی می ‌شود و باید بافت تاریخی احیا گردیده و در آن ارزش افزوده ایجاد گردد. بافت فرسوده نیز باید جایگزین گردد. براساس برنامه ششم صد هزار وارد مسکونی در سال در بافت ‌های فرسوده جایگزین گردد و برنامه ما احیای بافت فرسوده بصورت شهرستانی و محله به محله است.

اسلامی در پاسخ به این سوال که امسال چند واحد مسکونی در بافت فرسوده احیا می گردد، عنوان داشت: اکنون نمی ‌دانم و باید این طرح را بررسی کنم.
وی در مورد رویکرد همکاری این وزارتخانه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، تصریح کرد: تعامل با بخش خصوصی در اولویت پروژه‌های اجرایی است. اگر قرارگاه سازندگی هم پروژه‌ای را اجرا می ‌کند براساس قانون اساسی و تصمیم دولت است. در همه دوره‌ها، دولت‌ ها از ظرفیت قرارگاه سازندگی استفاده کردند. اگر کسی هم از این قرارگاه دعوت نکند، قرارگاه برای اجرای پروژه‌ ها جلو نمی‌آید. باید در اجرای پروژه‌ها ظرفیت‌ ها و ویژگی ‌های آن را بررسی کرد اما به هر حال اولویت با بخش خصوصی است .
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۷
1346 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0