گردهمایی مخاطرات زلزله در استان گلستان  برگزار گردید. ریاست سازمان استان گلستان

برگزاری گردهمایی مخاطرات زلزله در استان گلستان

حسین ویزواری _ ریاست سازمان استان گلستان، در گردهمایی مخاطرات زلزله در گلستان در محل سالن اجتماعات دانشکده مائده گرگان که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استان برگزار گردید، این استان را محروم قلمداد کرد و افزود: مردم بسیاری مواقع همه مشکلات ساختمانی خود را از سازمان و مهندسان میدانند. غافل از آن که دامنه اختیارات ما تا چه میزان با مسئولیت‌هایمان همخوانی دارد؟

کد خبر: 971007004 تاریخ انتشار: جمعه ۷ دی ۹۷ - ۱۱:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،حسین ویزواری _ ریاست سازمان استان گلستان، در گردهمایی مخاطرات زلزله در گلستان در محل سالن اجتماعات دانشکده مائده گرگان که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استان برگزار گردید، این استان را محروم قلمداد کرد و افزود: مردم بسیاری مواقع همه مشکلات ساختمانی خود را از سازمان و مهندسان میدانند. غافل از آن که دامنه اختیارات ما تا چه میزان با مسئولیت‌هایمان همخوانی دارد؟

گردهمایی مخاطرات زلزله در استان گلستان  برگزار گردید.

گردهمایی مخاطرات زلزله در استان گلستان  برگزار گردید.

گردهمایی مخاطرات زلزله در استان گلستان  برگزار گردید.

وی گفت: انتخاب ناظر از طرف مالک سبب شده تا اعمال دانش مهندسی که تمام آن در خدمت مردم و به نفع بهره برداران آینده یک پروژه ساختمانی است آنطور که باید و شاید مجال ظهور نیابد و مشکلات و موانع بسیاری در این مسیر بوجود بیاید. در این جا صحبت از میزان کم یا زیاد بودن اختیارات نظام مهندسی نیست که خود آنهم موضوع بسیاری مهمی محسوب می گردد و باید به آن پرداخت بلکه صحبت از نحوه صحیح به کار گیری دانش مهندسی از مسیر تخصصی و اصولی خود مطابق با مسئولیتهای سنگین یک مهندس برای کاهش حداکثری مخاطرات بعد از زمین لرزه است تا مردم که بهره برداران نهایی صنعت ساخت و ساز هستند کم ترین آسیب را ببینند.

عضو هیات علمی دانشگاه گلستان نیز بیان کرد:

شمال شرق، جنوب و غرب استان گلستان بر روی گسل زلزله پر مخاطره قرار دارد.
مریم آق آتابای در این گردهمایی گفت: از قرن هجده تا به حال زمین لرزه های مخاطره آمیزی در این منطقه از کشور (گلستان) رخ داد و شواهد ساختاری نشان میدهد که گلستان باید خود را بار دیگر آماده یکی از همان زمین لرزه های پرمخاطره کند.

آق آتابای با اشاره به برخی نشانه های قرار گرفتن گلستان بر روی گسل زلزله، ادامه داد: جایی که کوه و دشت به هم پیوند میخورند، جاییکه زمین خیلی صاف باشد و مکانی که اختلاف ارتفاع زیاد داشته باشیم، وقوع زلزله دور از انتظار نیست.

برگزاری گردهمایی مخاطرات زلزله در استان گلستان

عضو هیات علمی دانشگاه گلستان یادآور شد:

توان لرزه خیزی این منطقه ۷/۴ ریشتر است که این قدرت بیش تر از زمین لرزه کرمانشاه است و این توان بالا نشان میدهد، باید در مقام سازی ساختمانها بیش از پیش دقت گردد.
وی افزود:

دوره بازگشت زمین لرزه با بزرگی شش ریشتر و بیش تر، پنجاه سال است و برای مناطقی مانند گلستان حدود سی سال هم پیش بینی می گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۷
615 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0