باهوش و با استعداد بودن جامعه مهندسی معاون وزیر راه و شهرسازی

باهوش و با استعداد بودن جامعه مهندسی

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: جامعه مهندسی، جامعه بسیار باهوش و با استعدادی است

کد خبر: 980213007 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ - ۱۲:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: جامعه مهندسی، جامعه بسیار باهوش و با استعدادی است

باهوش و با استعداد بودن جامعه مهندسی

باهوش و با استعداد بودن جامعه مهندسی

باهوش و با استعداد بودن  جامعه مهندسی

در نشست دویست و سی و نهم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان که در شهر شیراز برگزار گردید، مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جمع اعضای شورا حاضر شد و اظهارات مبسوطی در مورد اهمیت توجه به ساخت و ساز و توسعه اشتغال و نیز مسائل مربوط به اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان ایراد نمود.
به گفته وی، برای هر دویست و پنجاه میلیون ریال سرمایه گذاری در بخش ساختمان میتوان یک شغل را بمدت ۱ سال ایجاد کرد که به این ترتیب هر صد متر مربع ساخت و ساز صد و چهل و چهار نفر شغل در مدت ۱ سال تولید می ‌کند.
به گفته حسینی، هجده درصد اشتغال کشور به ساخت و ساز وابسته است و برای ساختمان‌های معمولی، نیاز ما به مواد و مصالح خارج از کشور تقریبا صفر است.
حسینی با ابراز خوشوقتی از حضور در جمع مهندسین عضو شورای مرکزی و روسای سازمان‌ ها، از گذشته‌های دور همیشه جوانان باهوش و با استعداد در رشته های مهندسی و عمدتاً در رشته های مهندسی ساختمان تحصیل کرده‌اند، بیان کرد: جامعه مهندسی جامعه باهوشی است که بهمین نسبت مدیریت آن بسیار سخت است چرا که هر کدام از آن ها دارای سبک و سلیقه منحصر به فرد و قابل دفاع هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با طرح این پرسش که آیا مردم از عملکرد ما راضی هستند و آیا به حد کافی به ما اعتماد دارند، گفت: در ساخت و ساز باید همانند تولید لوازم خانگی به ۲ اصل استاندارد و گارانتی توجه ویژه گردد.

باهوش و با استعداد بودن جامعه مهندسی

حسینی با بیان این که از نظر وزارت راه و شهرسازی برای ساختمان سازی غیر دولتی نیاز جدی به یک نظام فنی و اجرایی احساس میشود، ادامه داد: ما در وزارت راه و شهرسازی درصددیم تا شورای توسعه نظام مهندسی را احیا کنیم و برای مقررات ملی نیز یک شورای راهبری و سیاستگذاری بوجود خواهد آمد.
حسینی، سپس به مشکلات و تبعات وقوع سیل در ابتدای سال جاری پرداخت و افزود: طرحی در دست اجراست که برای هر یک شهر سیل زده یک استان معین در نظر گرفته‌ایم و توصیه می‌ کنم تا سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان نیز داوطلبانه و براساس اصول و با هدف حفظ سرمایه بزرگ اعتماد اجتماعی در این باره، مشارکت کنند. طبق دعوت وی مهندسان میتوانند برای ارزیابی پایداری ساختمانهای سیل زده و نظارت بر اجرای طرح‌ های نوسازی و بهسازی، در تیمهای چند نفره و در مدتهای مشخص به مناطق سیل زده داوطلبانه عزیمت کنند.
وی، آمار واحدهای آسیب دیده از سیل را حدود ۱۶۰ هزار واحد در سطح کشور اعلام کرد و افزود: درصددیم در اولین فرصت درصد بالایی از این ساختمانها را بهسازی کنیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اردیبهشت ۹۸
527 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0