ادعا کنندگان امضا فروشی باید از جامعه مهندسی معذرت خواهی کنند ریاست سازمان نظام مهندسی تهران خبر داد:

آخرین وضعیت از پرونده کلاهبرداری چهل میلیارد ریالی/ ادعا کنندگان امضا فروشی باید از جامعه مهندسی معذرت خواهی کنند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: ادعا کنندگان امضا فروشی ساختمان هیچ سندی در مورد آن اتهام، ندارند و باید هرچه سریع تر از جامعه مهندسان ساختمان عذرخواهی کنند.

کد خبر: 960809016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آبان ۹۶ - ۱:۲۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: ادعا کنندگان امضا فروشی ساختمان هیچ سندی در مورد آن اتهام، ندارند و باید هرچه سریع تر از جامعه مهندسان ساختمان عذرخواهی کنند.ادعا کنندگان امضا فروشی باید از جامعه مهندسی معذرت خواهی کنند

ادعا کنندگان امضا فروشی باید از جامعه مهندسی معذرت خواهی کنند

ادعا کنندگان امضا فروشی باید از جامعه مهندسی معذرت خواهی کنند

آخرین وضعیت از پرونده کلاهبرداری چهل میلیارد ریالی/ ادعا کنندگان  امضا فروشی باید از جامعه مهندسی معذرت خواهی کنند

وی در جلسه خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی در مورد تخلف چهارصد میلیارد ریالی سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: پرونده چهارصد میلیارد ریالی در دادگاه در حال رسیدگی است و آخرین دستور قاضی در مورد این پرونده، به بانک شهر سپرده شده است.

قربانخانی ادامه داد: بانک شهر هم اکنون حق برداشت چهارصد میلیارد ریال ندارد ولی میتواند سود این سپرده را هر ماه به حساب نظام مهندسی ساختمان واریز کند.

رییس نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: در حال حاضر اصل مبلغ پول وجود دارد ولی مجوز جا به جایی و یا برداشت سپرده، صادر نشده است.

وی در مورد شفاف سازی این چهارصد میلیارد ریال تصریح کرد: در هیات مدیره گذشته بانک شهر، حرفی در مورد نوسازی بافتهای فرسوده ارائه نشده بود و از سازمان نظام مهندسی برای همکاری مالی در این پروژه کمک خواسته شد.

قربانخانی اظهار داشت: این سازمان نیز درجهت اشتغال و ساخت و ساز در بافتهای فرسوده همکاری مالی در این پروژه را انجام داده و در ازای تضمین این پروژه برگه های سفید امضایی را اخذ کرد که در ادامه این پروژه به مشکل برخورد و در این زمینه، اعضای هیات مدیره به علت اخذ برگه های سفید امضا به دادگاه احضار شدند ولی در این پروژه مشکل اصلی مربوط به بانک شهر است.

ادعا کنندگان امضا فروشی باید از جامعه مهندسی معذرت خواهی کنند

وی به مساله امضا فروشی توسط مهندسین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پنج هزار پرونده طی شش ماه گذشته به شورای انتظامی ارجا شده است که سه هزار مورد از این پرونده منجر به محکومیت نشده و دو هزار پرونده دیگر توسط خود سازمان نظام مهندسی در حال پی گیری است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این که اتهام امضا فروشی هیچ سندی ندارد بیان کرد: باید کسیکه این اتهام را به مهندسین ساختمان زده است، استغفار و از جامعه مهندسان عذرخواهی کند.

وی با اشاره به این که از سال نود و شش، دویست و هشتاد و هشت نفر مهندس در نظام مهندسی فوت کرده اند اظهار داشت: به محض فوت این مهندسین سیستم سازمان پروانه ساخت و ساز آن ها را ابطال میکند لذا این ادعا که از پروانه مهندسین فوت شده جهت امضا فروشی استفاده میشود دروغ محض است و هیچ سندی در این مورد وجود ندارد.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اخذ نکردن بودجه ای از دولت خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان هیچ بودجه ای از دولت دریافت نمیکند ولی خدمات گسترده ای جهت ساخت و ساز و بازدید از ساختمانها را بعهده دارد.

وی یاد آور شد: از سال نود و دو، سی و دو هزار مورد بازدید از گودبرداریها خطرناک صورت گرفته و طی این سال بیست و نه حادثه با نوزده تلفات وجود داشته ولی در سال نود و پنج میزان خسارت جانی ناشی از گودبرداری به هجده حادثه رسیده و تعداد فوت شدگان نیز به هفت نفر کاهش داشته است.

قربانخانی مطرح کرد: میزان حوادث جانی ناشی از گودبرداری حدود شصت و دو درصد کاهش داشته است.

قربانخانی با اشاره به این که سال جاری، دو هزار و صد بازدید از ساختمانها انجام شده است گفت: چهارده هزار و پانصد بازدید سازه ای توسط مهندسین صورت گرفته که از این بین دو هزار از آن ها مربوط به ۶ ماهه گذشته بوده است.

وی عنوان داشت: کلیه بازدید های مهندسین جهت کنترل و کیفیت خدمات و نیز زمینه سازی افزایش کیفیت ساخت و سازها شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این که صرفه جویی در مصرف انرژی مهم ترین دغدغه مهندسین ساختمان بوده است ابراز کرد: طی ۲ سال گذشته بازدید های تخصصی در جهت معماری، مکانیک، برق صورت گرفته که تعداد ها به سیزده هزار و دویست مورد میرسد.

قربانخانی با اشاره به این که با موسسه استاندارد طی سال گذشته در جهت مصالح ساختمانی و کنترل استاندارد آن ها تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم، گفت: این تفاهم نامه وضعیت ساخت وساز و استفاده از سازه های فولادی را در ساختمانها بهبود بخشیده است.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری مهندسان ساختمان طی سال های نود_نود و پنج اضافه کرد گفت: تعداد مهندسین دارای پروانه قبل از سال نودو پنج، یازده هزار نفر بوده که در سال نود و پنج این رقم به ۶شصت هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طی سال های نود و دو تا نود و پنج شاهد کاهش پنجاه درصدی صدور پروانه های ساختمانی بوده ایم و هم چنین صد و هشتاد هزار خدمات مهندسی طی سال های گذشته از طرف مهندسین ساختمان انجام شده است.

قربانخانی با اعلام این که نظام ساخت و ساز نیازمند تغییرات اساسی است، بیان داشت: هر فردی که در پروسه ساخت و ساز مسئولیتی بعهده دارد باید خواستار این تغییرات باشد و بجای فرافکنی سعی در اصلاح تغییرات ساخت و ساز باشد.

قربانخانی در ادامه به گودهای پرخطر ساخت و سازها اشاره کرد و افزود: با کمیسیون معماری شهرداری مکاتباتی را انجام داده ایم و هشدارهای لازم را دراین زمینه اعلام کرده ایم، در حال حاضر بر اساس آخرین آمار حدود دویست گود پرخطر در تهران وجود دارد که اخطار های لازم به مجریان این پروژه داده شده است.

وی در ادامه به مبحث بیست و دوم  قانون نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: این مبحث به تأمین و نگهداری ساختمانها اشاره دارد که متاسفانه تا به امروز عملیاتی نشده و با اجرای این مبحث میتوان مانع وقوع حوادثی همچون پلاسکو در ساختمانها شویم.

منبع : آخرین خبر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنمای مبحث سیزدهم pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۶
868 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0