تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی در استان خوزستان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی در استان خوزستان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی توسط گروه بررسی نقشه خبر داد.

کد خبر: 190929017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ مهر ۹۸ - ۴:۴۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی توسط گروه بررسی نقشه خبر داد.

تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی در استان خوزستان

تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی در استان خوزستان

تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های  ساختمانی در استان خوزستان

کمال دویده بیان کرد: نما در سیما و منظر شهری دارای اهمیت بسیار است و در حوزه معماری بخشی از هویت حقوقی و عمومی شهروندان را در بر می‌گیرد.

دویده با عنوان این که نمای هر ساختمان باید بیانگر تاریخ، باورها و نیازهای فضا و زمان دوره خود باشد، تصریح کرد: ما در شهر اهواز دچار آشفتگی در سیما و منظر شهری هستیم که کمیته سیما و منظر شهری با هدف بهبود در این زمینه تشکیل شده است و باید مصوبات صورت گرفته در کمیته نما و منظر شهری بطور کامل رعایت شود.

‌وی با بیان تغییر روند بررسی نقشه در سازمان از ابتدای مهرماه سال جاری، ادامه داد: طبق مصوبه کمیته نما در مرحله اول نقشه پلانهای معماری مورد بررسی و تایید قرار گرفته و پس از آن نقشه های نما در کمیته مطرح و در صورت تایید، مراتب تهیه و تکمیل نقشه های سازه و تاسیسات برقی و مکاتبات به دفاتر طراحی اعلام و سپس بررسی و تطبیق تمامی نقشه های ساختمانی به همراه نقشه های نما توسط گروه بررسی نقشه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان مورد رسیدگی و جهت صدور پروانه به شهرداری ارسال می شود.

تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی در استان خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: بنابراین تایید نما، سازه، مکانیک و برق هم‌زمان انجام شده و انطباق نقشه ها با هم کنترل می شود و ساختمان تا زمانی که تایید نما نداشته باشد، تایید در مابقی موارد صورت نمی گیرد.

وی بیان داشت: زیرساختهای لازم و برنامه نرم افزاری مرتبط (جهت ارسال الکترونیک گزارش به شهرداری) انجام و آمادگی لازم جهت اخذ و بررسی نقشه های نمای ساختمان‌ها توسط اعضای کمیته در محل سازمان مهیا شده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۸
535 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0