تغییرات مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان برای رونق صنعتی سازی  وزیر راه و شهرسازی

تغییرات مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان برای رونق صنعتی سازی 

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان روز 1 شنبه، 6 مردادماه امسال با حضور وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای اتاق تعاون در محل دائمی نمایشگاه‌ های تهران افتتاح گردید.

کد خبر: 190729007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ مرداد ۹۸ - ۳:۳۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان روز ۱ شنبه، ۶ مردادماه امسال با حضور وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای اتاق تعاون در محل دائمی نمایشگاه‌ های تهران افتتاح گردید.

تغییرات مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان برای رونق صنعتی سازی 

تغییرات مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان برای رونق صنعتی سازی

تغییرات مبحث یازدهم مقررات ملی  ساختمان برای رونق صنعتی سازی نهایی گردید

در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان نهصد و پنجاه  غرفه، دایر شده و چین، کره، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، سوئد و کانادا از جمله کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از ۶ مردادماه بمدت ۳ روز برای بازدید علاقمندان دایر است.

در این آیین، وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای این که صنعتی سازی در کشور رونق یابد، باید در مبحث یازدهم قانون مقررات ملی ساختمان تغییراتی صورت می ‌گرفت که این تغییرات انجام گرفته و نهایی گردیده است.

اسلامی تصریح کرد: صنعتی سازی علاوه بر جلوگیری از هدررفت انرژی در کاهش زمان، قیمت و کیفیت ساخت و ساز نیز موثر است.

وی، هم‌چنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان عنوان داشت: کم‌تر از یک دهه، تحول اساسی در بخش صنعت ساختمان در کشور صورت گرفته است.

اسلامی گفت: برای پیشرفت بیشتر در این صنعت، نیاز به تحول اساسی در حوزه مصالح ساختمانی و تاسیساتی داریم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ادامه داد: در این نمایشگاه نیز غرفه‌هایی وجود دارد که از نظر فناوری با کشور‌های دیگر رقابت و یک سوم تولیدات خود را صادر میکنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای این که صنعتی سازی در کشور رونق یابد، باید در مبحث یازدهم قانون مقررات ملی ساختمان تغییراتی صورت می‌ گرفت که این تغییرات انجام گرفته و نهایی شده است.

اسلامی افزود: در طرح رونق تولید، سالانه چهارصد هزار واحد مسکونی باید احداث گردد که از این میزان سیصد تا سیصد و پنجاه هزار واحد توسط مردم احداث می گردد. روندی که به رونق ساخت و ساز منجر خواهد شد.

وی گفت: برنامه دولت خانه دار شدن مردم را سرعت می‌ دهد ضمن این که در این برنامه از موضوع صنعتی‌سازی استفاده می‌ کنیم.

اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی که به بهینه‌سازی در حوزه انرژی و منابع نیازمند هستیم باید ساخت سنتی خانه پایان و صنعتی سازی شروع گردد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه در کمتر از یک دهه گذشته تحول اساسی در صنعت ساختمان ایجاد شده است. ما برای پیشرفت نیاز داشتیم که تحولی اساسی در مصالح ساختمانی و تاسیساتی به‌وجود بیاید و لوازمی تولید گردد که بتواند صنعتی‌سازی را پشتیبانی کند و خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

تغییرات مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان برای رونق صنعتی سازی 

وی گفت: در غرفه‌هایی که امروز در این نمایشگاه بازدید کردیم، تولیدکنندگان نشان داده‌اند که در تراز کشورهای پیشرفته قرار گرفته‌اند و توانسته‌اند سهم بازار صادراتی داشته باشند. در بازدید از  این نمایشگاه دیدیم که خوشبختانه همه تولیدات، تولیدکنندگان به فروش می ‌رسد و یک سوم این تولیدات صادر می ‌گردد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مورد تاثیر این نمایشگاه در صنعت ساختمان اظهار داشت: این نمایشگاه ‌ها مرکز عرضه توانمندی‌ های کشور است و تولیدکنندگان داخلی با توجه به حضور شرکت‌ های مختلف داخلی و خارجی، در معرض هم‌افزایی قرار می ‌گیرند.

به گفته رحمانی، یکی از پیشران‌ های تولید ملی، رونق بخش ساخت مسکن است و این نمایشگاه هم در این راستا موثر خواهد بود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته نقره ای آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۸
855 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0