تأکید شورای مرکزی بربرقراری انضباط مالی در سازمانهای استانها برقراری انضباط مالی در سازمانها

تأکید شورای مرکزی بربرقراری انضباط مالی در سازمانهای استانها

بمنظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها، جلسه یک روزه ای با حضور خزانه داران و مدیران مالی سازمانها در روز 4 شنبه مورخ چهاردهم آذر ماه نود و هفت در محل شورای مرکزی برگزار شد.

کد خبر: 970918022 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷ - ۴:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بمنظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها، جلسه یک روزه ای با حضور خزانه داران و مدیران مالی سازمانها در روز ۴ شنبه مورخ چهاردهم آذر ماه نود و هفت در محل شورای مرکزی برگزار شد.

تأکید شورای مرکزی بربرقراری انضباط مالی در سازمانهای استانها

تأکید شورای مرکزی بربرقراری انضباط مالی در سازمانهای استانها

تأکید شورای مرکزی بربرقراری انضباط مالی  در سازمانهای استانها

در شروع این گردهمایی، امراللهی – خزانه دار شورا و ریاست کمیته مالی و مالیاتی شورای مرکزی:

با گرامیداشت هفته حسابدار به ارائه نکات مهم و کلیدی نظام نامه مالی و معاملاتی و تشریح آن ها پرداخت و بر کنترل و نظارت مستمر بر امور مالی و اموال سازمان و تنظیم روابط مالی دفاتر نمایندگی شهرستانها بر مبنای مواد نوزده تا بیست و دو نظام نامه مالی و معاملاتی ابلاغی شورای مرکزی تأکید کرد.

سپس درّی – عضو کمیته مالی و مالیاتی شورای مرکزی :

ضمن گرامیداشت ۱۵ آذر، روز حسابدار، به تشریح موادی از قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت و از خزانه داران خواست ضمن ضمیمه کردن و کنترل اسناد و مدارک، نسبت به کنترل حساب های بانکی بصورت مستمر و مطابقت با صورت حساب های بانکی حداقل در دوره های ماهانه اقدام کنند.

دری:

بر رعایت مفاد قانون مبارزه با پولشویی بمنظور جلوگیری از جرم مالیاتی مندرج در ماده دویست و هفتاد و چهار ق.م.م تأکید کرد.
بعد از آن خانم زحمتکش عضو دیگر کمیته مالی و مالیاتی نیز ضمن تشریح موادی از قانون تأمین اجتماعی به فرآیند حسابرسی بیمه در سازمان های نظام مهندسی اشاره و تجربیات سازمان نظام مهندسی قم را به حاضرین منتقل کرد.

در نشست بعدازظهر این گردهمایی که با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی برگزار شد، رجبی ضمن اعلام خبر تعامل سازنده سازمان با وزیر محترم راه و شهرسازی، رهنمودهای لازم را به خزانه داران و مدیران مالی ارائه و بر شفافیت کامل امور مالی سازمانها و نظارت مستمر خزانه داران بر امور تأکید کرد.
جواهری – دبیر اجرایی شورای مرکزی نیز ضمن تشریح اهداف قانون، هدف از اجرای آیین نامه مقررات ملی ساختمان را کاهش حداکثری تلفات انسانی در سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه بیان داشت و ادامه داد: طراحی ساختمان باید بگونه ای انجام شود که چنان چه خسارت به سازه و ساختمان وارد شد، تلفاتی را به دنبال نداشته باشد.

تأکید شورای مرکزی بربرقراری انضباط مالی در سازمانهای استانها

دبیر اجرایی شورای مرکزی: در ادامه اظهارات خود ضمن تأکید بر اجرای قانون مبارزه با پولشویی، قانون مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری و قانون مالیاتهای مستقیم در سازمان ها گفت که شفافیت مالی در نظامهای مهندسی ساختمان استان ها میتواند جلو خیلی از شایعات را بگیرد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۷
1274 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0