تجلیل از منتخبان مسابقه نشان جشنواره ساختمانهای برتر تجلیل از منتخبان

تجلیل از منتخبان مسابقه نشان جشنواره ساختمانهای برتر

در آیینی با حضور مدیران و مسوولان استانی از منتخبان مسابقه نشان جشنواره ساختمانهای برتر تجلیل گردید.

کد خبر: 190831001 تاریخ انتشار: جمعه ۸ شهریور ۹۸ - ۷:۳۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل  از  سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،‌در آیینی با حضور مدیران و مسوولان استانی از منتخبان مسابقه نشان جشنواره ساختمانهای برتر تجلیل گردید.

تجلیل از منتخبان مسابقه نشان جشنواره ساختمانهای برتر

تجلیل از منتخبان مسابقه نشان جشنواره ساختمانهای برتر

تجلیل از منتخبان مسابقه نشان  جشنواره ساختمانهای برتر

جشنواره ساختمانهای برتر که تا به حال دو دوره متوالی با هدف بهبود کیفیت و ارتقاء سطح زندگی شهروندان در استان برگزار گردیده و سومین دوره آن نیز بناست آبان امسال با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی و انجمن هنرهای تجسمی برگزار گردد خوشبختانه با استقبال خوب شهروندان، متخصصان و کار شناسان حوزه ساخت و ساز مواجه شده، طبق همین اساس مقرر شد، برای آن نشانی پیش بینی گردد که طراحی آن به فراخوان گذاشته شد و بعد از بررسی هیأت داوران آثار منتخب انتخاب شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

نایب رییس سازمان، در آیین تجلیل از منتخبان و شرکت کنندگان مسابقه انتخاب “نشان”  گفت: رو یکرد اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از بدو تاسیس تاکنون در کلیه آیین نامه، مقررات‌ ها و  بخش نامه‌ها ارتقاء کیفیت ساختمان و ایجاد آرامش در زندگی شهروندان بوده و خوشبختانه با حمایتهایی که از حقوق بهره برداران داشته به دستاوردهای خوبی دست پیدا کرده است.

عباس وثیق نیا بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان این است  که کار ساخت و ساز را بصورت حرفه ای و تخصصی دنبال کند و افرادی که در این زمینه بصورت تخصصی کار میکنند را مورد حمایت و توجه قرار دهد.

وثیق نیا ادامه داد: افراد زیادی شامل: شهروندان و مسوولان همواره از وضعیت شهرسازی، معماری کیفیت بناها و نماها معترض هستند از این رو  سازمان نظام مهندسی با برگزاری جشنواره ساختمانهای برتر بهره گیری از ظرفیتهای متخصصان به این حوزه ورود کرد تا ضعفها و نازیباییهای بصری ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی و نماهای غیربومی در استان برطرف گردد که خوشبختانه با استقبال شهروندان و مسوولان مواجه گردید و بناست استان قزوین در این زمینه به پایلوت کشوری تبدیل گردد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با برگزاری نمایشگاهها و گردهمایی ها همواره بدنبال شناسایی جایگاه مهندسان در میان جامعه بوده این جشنواره نیز که با همکاری انجمن هنرهای تجسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی برگزار گردیده در تحقق این سیاست بسیار موثر بوده است.

وی هم‌چنین افزود: برای انتخاب نشان جشنواره ساختمانهای برتر دقت لازم صورت گرفت و تیم داوری انتخاب شد، چرا که باور داشتیم با مشارکت و استفاده از ظرفیتهای مختلف به نتایج بهتری دست پیدا میکنیم.

بافت سنتی و بافت جدید به لحاظ معماری گسست ارتباطی دارند

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه وشهرسازی نیز در اظهاراتی در  این آیین تصریح کرد: در قزوین دارای ۳ بافت شامل: سنتی، میانی و توسعه ای است که در بافت سنتی آن کیفیت معماری و سنتی بخوبی رعایت شده بود، ولی از مقطعی به فراموشی سپرده شد و کیفیت زندگی در این بافت از مسیر اصلی خارج گردید.

محسن اسماعیلی با عنوان اینکه در پی برخی ساخت و سازهای اصولی که  اغلب نیز مربوط به قرن اخیر بوده بخش میانی شهر دچار دخل و تصرفات زیادی شده و به زیبایی فضای شهر آسیب وارد کرده، گفت: متاسفانه امروزه بخش توسعه ای شهر که در محدوده شمالی قزوین واقع شده ارتباطی با بافت اصلی شهر ندارد و میان بافت سنتی و بافت جدید گسست ارتباطی ایجاد شده که ریشه اصلی آن نیز در ضوابط  شهرسازی است.

اسماعیلی با عنوان اینکه نود درصد از ساخت و سازها توسط بخش خصوصی انجام میشود،  اظهار داشت: یکسانی ضوابط و طرحهای مربوط به توسعه و عمران منجر شده، توسعه و نماهای شهرها در سطح کشور بصورت یکسان صورت گیرد از این رو کلیه شهرها با یک‌دیگر شباهت پیدا کرده اند و از هویت و معماری اصلی شهرها فاصله گرفته اند.

وی هم‌چنین گفت: با توجه به این که برخی شهرها پیشینه تاریخی و آداب و سنن ویژه ای داشته اند که در گذشته در معماریهای آنها نیز نمود داشته باید اقدامانی صورت گیرد که گسستهای ناشی از ساخت و سازها گاهش پیدا کند و هویت و ریشه اصلی معماری هر شهری به آن باز گردد.

جشنواره ساختمانهای برتر فرصتی برای شناسایی معماری اصولی

دبیر جشنواره ساختمانهای برتر نیز در اظهاراتی با اشاره به روند داوری آثار گفت: برای جشنواره انتخاب نشان نیز صد و چهل و نه اثر توسط هفتاد و نه طراح به دبیرخانه ارسال گردید که ۳ اثر بعنوان منتخب انتخاب شدند.

حامد عبدالرزاقی با اشاره به اهداف جشنواره ساختمانهای برتر گفت: در این جشنواره تلاش شده ساختمانهای اصولی و دارای ارزش معماری شناسایی گردند تا از این طریق برای ساخت و سازهای حرفه ای درمیان مهندسان و بهره برداران رقابت ایجاد گردد.

عبدالرزاقی، هم‌چنین ادامه داد: رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی، ایجاد و استفاده از فضای سبز در ساختمانها، رعایت مقررات ملی ساختمان از جمله مواردی بوده که در شناسایی ساختمانهای برتر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رییس انجمن هنرهای تجسسمی استان نیز در این آیین به تشریح ارتباط  تنگاتنگ معماری، شهرسازی و گرافیک پرداخت و گفت: کار معماری از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است و با حوزه گرافیک میتواند مکمل این حرفه تخصص باشد.

منبع: سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ شهریور ۹۸
512 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0