تغییر فرهنگ ساخت و ساز در ایران ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

علل عملکرد ناموفق سازمان نظام مهندسی از زبان احمد خرم

نه هزار و ۸۰۰ نفر در این انتخابات شرکت داشتند که با توجه به افزایش تعداد اعضا از نود هزار به صد و بیست هزار نفر، کاهش بیست درصدی مشارکت در انتخابات نظام مهندسی اتفاق افتاده است.

کد خبر: 970715009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۹۷ - ۱:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نه هزار و ۸۰۰ نفر در این انتخابات شرکت داشتند که با توجه به افزایش تعداد اعضا از نود هزار به صد و بیست هزار نفر، کاهش بیست درصدی مشارکت در انتخابات نظام مهندسی اتفاق افتاده است.

علل عملکرد ناموفق سازمان نظام مهندسی از زبان احمد خرم

علل عملکرد ناموفق سازمان نظام مهندسی از زبان احمد خرم

علل عملکرد ناموفق سازمان  نظام مهندسی از زبان احمد خرم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به کاهش مشارکت در انتخابات نظام صنفی ساختمان که روز پنج شنبه برگزار گردید، بیان کرد: کاهش مشارکت جای پرسش های بسیاری در انتخابات اخیر سازمان نظام مهندسی برجای گذاشت.
خرم ادامه داد: نه هزار و هشتصد نفر در این انتخابات شرکت داشتند که با توجه به افزایش تعداد اعضا از نود هزار به صد و بیست هزار نفر، کاهش بیست درصدی  مشارکت در انتخابات نظام مهندسی اتفاق افتاده است.
خرم در ادامه با انتقاد از کم توجهی سازمان به اعضای خود و عدم ارائه خدمات مناسب در حد توان این سازمان، بیان داشت: متاسفانه به علت عملکرد ناموفق سازمان نظام مهندسی اکثریت اعضاء تعلق خاطر خود را به این صنف از دست داده و یا حضور در این بخش را با جدّیت دنبال نمی ‌کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی به اشاعه تفکر فردی در میان اعضای سازمان اشاره داشته و گفت: در انسجام است که مطالبات صنفی و فردی به نتایج مناسب می‌ رسد و تجربه نشان داده که فردگرائی تنها سبب منتفی شدن آن خواست هر چند مهم شده است.


وی به موضوع چگونگی برگزاری انتخابات روز پنج شنبه پرداخت و گفت: انتخابات به علت خلوت بودن مراکز انتخابات با سرعت و بدون تخلف و تقلب در رای‌گیری انجام شد، ولی برخی از کاندیداها در این روز نیز به تبلیغات خود ادامه دادند که به لحاظ قانونی تخلف محسوب می گردد.
به گفته وی، عوامل ریزش مشارکت در انتخابات روز ۵ شنبه را باید در علمکرد ضعیف و عدم مشارکت اعضاء در کارهای گروهی دنبال کرد. این تفکر که اعضا بنشینند و تا مسائل به خودی خود حل گردد، خیلی اشتباه است. مطالبات باید پیگری گردد تا تحقق پیدا کنند.
خرم به ضرورت توجه به شفافیت‌سازی در سازمان نظام مهندسی پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی به علت کثرت کار این امر مهم را به فراموشی سپرده‌اند. باید در قالب تشکل‌ های صنفی شفافیت را مطالبه کرد.
وی به این موضوع اشاره کرد که، متاسفانه ضعف نظارت متولی سبب بروز برخی مشکلات شده که حل کردن آن تنها با مشارکت حداکثری اعضاء در تصمیمگیری‌ها میسر می ‌شود. باید هیات مدیره جدید به این مهم بیش از همیشه توجه نشان دهند.

منبع : تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۷
842 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0