اعتماد سازی در جامعه و نهادینه شدن ساخت و ساز مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

اعتماد سازی در جامعه و نهادینه شدن ساخت و ساز مهندسی از هدفهای مهندسین و سازمان

سیف اله علي نيا با اشاره به اقدامات این سازمان تخصصی در ارائه خدمات بسیار به جامعه بیان کرد: اعتماد سازی در جامعه و نهادینه شدن ساخت و ساز مهندسی از اهداف مهندسان و سازمان باشد.

کد خبر: 961114010 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ بهمن ۹۶ - ۳:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ، سیف اله علي نيا با اشاره به اقدامات این سازمان تخصصی در ارائه خدمات بسیار به جامعه بیان کرد: اعتماد سازی در جامعه و نهادینه شدن ساخت و ساز مهندسی از اهداف مهندسان و سازمان باشد.

اعتماد سازی در جامعه و نهادینه شدن ساخت و ساز مهندسی

اعتماد سازی در جامعه و نهادینه شدن ساخت و ساز مهندسی

اعتماد سازی در جامعه و نهادینه شدن ساخت  و ساز مهندسی از هدفهای مهندسین و سازمان

وی در كارگاه تخصصي “خاكهاي داراي پتانسيل روانگرايي در نوار ساحلي خزر” که روز پنج شنبه دوازدهم بهمن ماه در سالن اجتماعات اداره کل دریانوردی استان برگزار گردید، ادامه داد: سازمان نظام مهندسي ساختمان بعنوان بزرگترين و تخصصي ترين سازمان غير دولتي منشاء خدمات خیلی زيادي در جامعه است و امروز سطح انتظار مردم از اين سازمان خیلی بالاست.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با تاکید بر لزوم اعتماد سازي در جامعه افزود: تنویر افکار مردم و ايجاد اين رويكرد كه تفاوت اساسي میان ساختمان مهندسي ساز و غير مهندسي ساز وجود دارد بايد از برنامه هاي سازمان و هدف مهندسین باشد.
علی نیا، مطالعه خاك را از مهمترين بخش طراحي ساختمان ذکر کرد و افزود: توجه به استحكام سازه اي هم از نظر رواني و هم ايمني خیلی دارای اهميت است و مازندران بخاطر شرايط روان گرايي و مقاومت پايين خاك نيازمند توجه جديتر ميباشد.
ریاست سازمان استان با اعلام این که هزينه تحكيم بستر در مجموع هزينه هاي ساختمان كم تر از ۴ درصد ميباشد بیان داشت: تفاوت هزينه اجراي يك ساختمان با رعايت كامل مقررات در بخشهاي مختلف سازه، معماري و تاسيسات كم تر از ۱۵ درصد هزينه كل اجرا ميباشد كه با توجه به افزايش طول عمر ساختمان و پيامدهاي مثبت آن يك نوع سرمايه گذاري است.
علی نیا با اشاره به سياست سازمان در جهت تقويت و پشتيباني وبرگزاري كارگاههاي تخصصي بصورت رايگان تصریح کرد: انتظار ميرود خروجي برگزاري اين كارگاهها منتج به دستورالعملهايي گردد جهت استفاده مهندسان. امروز در حال حاضر در سازمان هم در زمينه آزمايشگاه خاك و هم كنترل بتن، شركتهاي خوبي در حال فعاليت دارند.
وی خاطر نشان ساخت: هیات مدیره در ادوار مختلف مصوبات خوبی به علت اهمیت توجه به موضوع خاک تصویب کرده است .

اعتماد سازی در جامعه و نهادینه شدن ساخت و ساز مهندسی

در ادامه این کارگاه تخصصی، دكتر حسين نعمتيان عضو هيات مديره و ریاست گروه تخصصي عمران سازمان یاد آور شد: يكي از رويكرد هاي گروه تخصصي پيگيري برگزاري كارگاهها و سمينارهاي آموزشي است. باتوجه به اهميت موضوع خاك و بحث ژئوتكنيك در بلند مرتبه سازي ، برگزاري كارگاه تخصصي “روشهاي بهسازي خاكهاي داراي پتانسيل روانگرايي در نوار ساحلي خزر” در دستور كار قرار گرفت.
نعمتیان با اشاره به اقدامات گروه تخصصی عمران ابراز کرد: برگزاري سومين گردهمایی مهندسان عمران مرداد ماه امسال با حضور پرشور اعضا، آموزش عضوهای كميته تخصصي دفاتر و بررسي نقشه در ۳ نقطه استان، بازديد از مناطق زلزله زده كرمانشاه، بخشي از عملكرد اين گروه ميباشد.
وی گفت: برگزاري سمينار ” درسهايي از زلزله كرمانشاه و سرپل دهاب” ، اجرايي کردن وال پست در ساخت و سازها و برگزاري ۴ كارگاه آموزشي در دستور كار قرار دارد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۶
808 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0