استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی فرج الله رجبی بیان داشت:

مصالح ساختمانی تولید داخل روی دست کارخانجات مانده است

ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد: سال پیش، هشت میلیارد تومان درآمد داشتیم و نه میلیارد تومان هزینه کردیم که موجب شد ترازنامه تجاری این سازمان در سال گذشته منفی باشد،

کد خبر: 970419012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ - ۵:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور,ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد: سال پیش، هشت میلیارد تومان درآمد داشتیم و نه میلیارد تومان هزینه کردیم که موجب شد ترازنامه تجاری این سازمان در سال گذشته منفی باشد،

سازمان نظام مهندسی می ‌تواند بازار مسکن را تحریک کند

سازمان نظام مهندسی می ‌تواند بازار مسکن را تحریک کند

مصالح ساختمانی تولید داخل روی دست کارخانجات  مانده است

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه تشریح برنامه های بیست و یکمین گردهمایی هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که طی روزهای ۴ شنبه و ۵ شنبه بیستم و بیست و یکم تیرماه در تهران برگزار می گردد، در پاسخ به سوالی در مورد اختلاف نظر نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته در باره موضوع اجرای ابلاغیه های وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران در حال بررسی است که با نهایی شدن بسیاری از اختلاف نظرها حل می گردد. ضمن این که در این اصلاحیه جدید مسئولیتها بطور شفاف روشن شده و نظام مسئولیتی را در آن لحاظ میکنیم.
رجبی با عنوان این که در حال حاضر در سازمانهای نظام مهندسی استانها به دنبال ابلاغیه های دی ماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی، تعدد رویه ایجاد شده است، تصریح کرد: در زمانیکه بحثها بالا گرفته بود نامه ای تهدید آمیز دریافت کردم مبنی بر این که اگر در این زمینه همکاری نکنید فلان ماده در مورد شما اجرا می گردد.
وی، در مورد همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان با دولت در بحث کمبود واحد مسکونی، ادامه داد: در شهریور ماه سال گذشته که موضوعات التهابات بازار ارز، سکه و مسائل اقتصادی اخیر هنوز عنوان نگردیده بود، نامه ای به جهانگیری معاونت اول ریاست جمهوری مبنی بر این که موضوع کمبود مسکن و کاهش ساخت و ساز در آینده ای نزدیک به یک مشکل ملی تبدیل خواهد شد، نوشتم.
رجبی تاکید کرد: در این نامه از دولت درخواست کردم تا با همکاری وزارت خانه های مربوطه و بانک مرکزی چاره ای برای حل مشکل کاهش ساخت و ساز اندیشیده شود که متأسفانه به این نامه توجهی نشد.
وی افزود: در ادامه این نامه نگاریها، نامه ای دیگر به لاریجانی – ریاست مجلس شورای اسلامی ارائه دادم که ریاست مجلس درخواست ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان را به کمیسیونهای اقتصادی و عمران مجلس ارجاع داد که ارجاع این نامه ها همزمان با بررسی لایحه بودجه شد و مورد پی گیری قرار نگرفت.
رجبی گفت: بخش مسکن نیازمند برنامه های مدون توسعه ساخت و ساز است و اگر این بخش فعال گردد علاوه بر ایجاد اشتغال با ضریب بالا، کارخانه های مرتبط با بخش ساخت و ساز را نیز فعال خواهد کرد.
به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، در حال حاضر مشکل بسیاری از کارخانه های ما در بخش مصالح ساختمانی، مشکل عدم تولید و یا کمبود نقدینگی نیست بلکه مشکل مازاد تولید دارند و بسیاری از محصولات و کالاهای آن ها به علت کاهش ساخت و ساز در انبارها مانده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مورد هزینه های بالای برگزاری گردهمایی روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه در یکی از مجلل ترین و گران قیمت ترین هتلهای پایتخت، افزود: هزینه های ما در گردهمایی سال جاری نسبت به سال گذشته چهل درصد کاهش داشته است و پرداخت هدیه ۱ میلیون و چهارصد هزار تومانی به هر یک از شرکت کنندگان صحت ندارد. ضمن این که آن گونه که گفته میشود حضور ششصد نفر میهمان در این گردهمایی بصورت خانوادگی و استقرار چند روزه آن ها در هتل، صحیح نیست. دلیل انتخاب این هتل گران قیمت این بود که هتلهای دیگر تهران جا برای این تعداد میهمان را نداشت.
رئیس سازمان مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر منفی بودن ترازنامه این سازمان، گفت: ترازنامه مالی سال نود و شش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منفی بود که هشت میلیارد تومان درآمد و نه میلیارد تومان هزینه داشت این به این معناست که هدف گذاری ما برای بودجه سال گذشته سیزده میلیارد تومان بود اما با صرفه جویی چهار میلیارد تومان آن را کاهش دادیم.
وی در مورد دلیل دستیابی این سازمان به بودجه سیزده میلیاردی، ادامه داد: سازمانهای استانی نظام مهندسی نتوانسته اند تعهدات مالی خود در مورد درآمدهای سازمانها را در سال گذشته محقق کنند.

مصالح ساختمانی تولید داخل روی دست کارخانجات مانده است

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به سوالی در مورد بررسی ساختمانهایی که ممکن است درآینده مشابه ساختمان پلاسکو دچار آسیبهای جدی گردند، تصریح کرد: دلیل این موضوع اینست که مبحث بیست و دو مقررات ملی ساختمان که در مورد موضوع آتش است، ضمانت اجرایی ندارد و سازمانهای نظام مهندسی و شهرداریها باید پس از اصلاح این مبحث و لازم الاجرا شدن آن، بر نظارت اجرای مبحث بیست و دوم دقت بیش تری داشته باشند. ضمن این که نظام مهندسی آمادگی دارد در مورد ارائه آموزشهای لازم به مهندسان ناظر در زمینه اجرای مبحث بیست و دو همکاری لازم را داشته باشد.
رجبی در خاتمه خطاب به رسانه ها، یاد آور شد: برای عبور از وضعیت اقتصادی امروز کشور نیازی نیست همه ما در موضع منتقد بنشینیم بلکه باید در موضع حل مسئله باشیم. نظام مهندسی میتواند با دولت برای حل مشکلات مسکن همکاری کند و نباید صرفا به انتقاد از ماجرا بپردازیم. چرا که اگر این گونه شود به پمپاژ نا امیدی در جامعه کمک کرده ایم. آن چه سال قبل برای نظام مهندسی اتفاق افتاد ما را از مسائل اساسی بخش مسکن که میخواستیم ورود کنیم، بازداشت. مسائل نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی دعوای نو- کهنه است به این معنا که آن ها میگویند همه چیز باید بعهده دولت باشد اما ما میگوییم بدون آن که باری بر دوش دولت بگذاریم قصد کمک به حل مشکلات مسکن را داریم.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسیمعماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۷
940 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0