گواهی سلامت ساختمان؛ هزینه یا سرمایه عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان

گواهی سلامت ساختمان؛ هزینه یا سرمایه

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: گواهی سلامت و بازرسی ساختمان پیشگیری از حوادث غیر قابل جبران ساختمان و برای ساکنان یک سرمایه است.

کد خبر: 970712001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ - ۹:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: گواهی سلامت و بازرسی ساختمان پیشگیری از حوادث غیر قابل جبران ساختمان و برای ساکنان یک سرمایه است.

گواهی سلامت ساختمان؛ هزینه یا سرمایه

گواهی سلامت ساختمان؛ هزینه یا سرمایه

گواهی سلامت ساختمان؛ هزینه یا  سرمایه

بیژن خطیبی با اشاره به گواهی سلامت ساختمان در مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: گواهی سلامت حتی هنگام رهن و اجاره باید به ساکنان آن ارائه گردد. مجلس شورای اسلامی این قانون را سال نود و یک در چهار بند مصوب کرد.
وی ادامه داد: مالکان و ساکنان ساختمان باید گواهی سلامت را از صاحب ملک مطالبه کنند. هر ساختمان چهار بخش عمده دارد: معماری، عمران و سازه ای، برق (مانند آسانسور) و مکانیک (مانند مکانیزم اطفاء حریق و لوله های موتور خانه) ساختمان تشکیل شده است، هر یک از آن ها بازرسان متفاوتی دارد که در زمانهای مختلف ساختمان را بازرسی میکنند.
گواهی سلامت و بازرسی ساختمان
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این که کم تر از بیست درصد ساختمانهای شهر تهران را افراد با صلاحیت میسازند، گفت: در دوره های گذشته هم ساخت و ساز شهری توسط افراد بدون صلاحیت یا سرمایه گذار احداث می شد.
خطیبی تصریح کرد: در مبحث ساخت و ساز  مجری ذیصلاح  نداریم یا خیلی کم هستند به همین دلیل عمر ساختمان ساخته شده خیلی کم است.
وی اظهار داشت: گواهی سلامت علاوه بر چهار ناظر بر ساختمان به فرهنگ سازی نیاز دارد.
خطیبی با تاکید به این که گواهی سلامت بعد از بهره برداری از ساختمان است، عنوان کرد: هزینه برای سلامتی ساکنان ساختمان سرمایه گذاری اولیه است. عوارض نوسازی جزء وظایف شهرداری است و بایستی پیگیری گواهی سلامت نیز به شرح وظایف آن اضافه گردد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان به موانع اجرایی نشدن گواهی سلامت اشاره کرد و گفت: بزرگترین مانع اجرایی نشدن گواهی سلامت ساختمان فرهنگی است و این که مردم و ساکنان ساختمان آن را هزینه اضافه میبینند.

گواهی سلامت ساختمان؛ هزینه یا سرمایه

خطیبی همکاری مالکان، قوه قضائیه، شهرداری و بنگاههای املاک را در مورد عملیاتی شده گواهی ساختمان خواستار شد.
گواهی سلامت و بازرسی ساختمان
مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران بیان کرد: طبق مقررات ملی ساختمان شناسنامه ملکی و فنی ساختمان و نحوه صدور آن که در فصل ششم از مبحث دوم مقررات ملی آمده است، تحویل خریدار میگردد.
سیدحمید موسوی با اشاره به صدور پروانه های ساختمان در وزارت راه و شهرسازی، خطیبی ادامه داد: اطلاعات فنی ساختمان تکمیل شده مجری در حین فرایند ساخت و ساز بعنوان شناسنامه فنی ساختمان صادر می گردد.
مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران خاطر نشان کرد: پرداخت هزینه های و مکانیزم اداری در مبحث بیست و دوم ساختمان سازی آمده است و شرح وظایف مجری ساختمان مشخص شده است.
وی یاد آور شد: شهرداری میتواند در کمک به اجباری شدن  گواهی سلامت، برای تایید صحت ساختمان ارائه گواهی ساختمان از طرف مالک هنگام انتقال ملک را اجباری کند.
منبع : شبکه خبر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۷
952 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0