سازمان نظام مهندسی ساختمان محور اصلی ساماندهی معماری شهر یزد ریاست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد:

سازمان نظام مهندسی ساختمان محور اصلی ساماندهی معماری شهر یزد

عباسی، ریاست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد روز شنبه 13 بهمن در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان، این سازمان را خانه مهندسین توصیف کرد، که براحتی می توان در آن جا صحبت کرد، تصمیم گرفت و تصمیمات را به اجرا درآورد.

کد خبر: 971114021 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ - ۴:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، عباسی، ریاست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد روز شنبه ۱۳ بهمن در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان، این سازمان را خانه مهندسین توصیف کرد، که براحتی می توان در آن جا صحبت کرد، تصمیم گرفت و تصمیمات را به اجرا درآورد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان محور اصلی ساماندهی معماری شهر یزد

سازمان نظام مهندسی ساختمان محور اصلی ساماندهی معماری شهر یزد

سازمان نظام مهندسی ساختمان  محور اصلی ساماندهی معماری شهر یزد

به گفته عباسی، در مبحث نظری وقتی از عبارت تولید ساختمان استفاده کنیم، هنر معماری را به ساختمان محدود نموده ایم و ساختمان را نیز یک کالا میپنداریم، در صورتیکه معماری امری انشایی به مثابه یک موجود زنده است که برای رشد انسانهاست و بدنبال احداث خانه است و نه لانه.
ریاست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد، حجم آلایندگی مصالحی چون سیمان را بیش از سایر مصالح توصیف کرد و افزود: ما راهی جز روی آوردن به مصالح پایدار مانند خاک نداریم که کم‌ترین خسارت را به محیط زیست وارد می‌ سازد.
وی، از عطش نوسازی که به گفته وی مورد حمایت شهرداری و نظام مهندسی ساختمان است، انتقاد کرد و ادامه داد: ما باید بدنبال استفاده مجدد از مصالح باشیم و معماری پایدار از نوع معماری گذشته را احیا کنیم و معماری خاک را جدی بگیریم.
عباسی، تهیه آیین نامه ها و ضوابط معماری خشتی را لازمه ترویج این مهم دانست و تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با رویکرد ارجمند خود می‌ تواند در ساماندهی معماری اصیل محوریت داشته باشد و در تغییر استراتژی و راهبردها برای نیل به شهری پایدار کمک کند.

سازمان نظام مهندسی ساختمان محور اصلی ساماندهی معماری شهر یزد

ریاست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد، دعوت مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برای تهیه ضوابط معماری خاکی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد را به فال نیک گرفت و خواستار هماهنگی هر چه بهتر سازمان و دانشگاه در این عرصه گردید.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات سایر کشورها و حتی کشورهایی که در معرض زمین لرزه های شدید و رطوبت فراوان هستند در زمینه معماری خاک میتواند الگویی برای استان یزد باشد.
عباسی، در عین حال شخصی سازی در یزد را امری ستوده‌ خواند که در آن ها سلایق افراد مورد توجه قرار میگیرد و لازم است با ضوابط و معیارها کاملا منطبق باشد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۷
522 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0