سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ از بلاتکلیفی تا پیشنهادهای عجیب معاون معماری و شهرسازی وزیر راه

سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ از بلاتکلیفی تا پیشنهادهای عجیب

در حالی وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم چنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که معاون معماری و شهرسازی وزیر راه از بررسی تشکیل نظام معماری مستقل از نظام مهندسی به پیشنهاد معاون امور مسکن و ساختمان خبر داده است.

کد خبر: 971015010 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ دی ۹۷ - ۴:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در حالی وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم چنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که معاون معماری و شهرسازی وزیر راه از بررسی تشکیل نظام معماری مستقل از نظام مهندسی به پیشنهاد معاون امور مسکن و ساختمان خبر داده است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ از بلاتکلیفی تا پیشنهادهای عجیب

سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ از بلاتکلیفی تا پیشنهادهای عجیب

سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ از بلاتکلیفی  تا پیشنهادهای عجیب

سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بعد از دستور مهر ماه سال جاری وزیر مستعفی راه و شهرسازی برای تعلیق پروانه اشتغال بکار ریاست این سازمان همچنان در بلاتکلیفی به سر می ‌برد؛ ادامه حضور فرج‌الله رجبی در راس این سازمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. وزیر جدید راه و شهرسازی با آن ‌که دستور لغو تعلیق پروانه وی را داد ولی تکلیف ماجرای دامنه‌دار مذکور که جامعه مهندسی و ساخت و ساز کشور را تحت تاثیر منفی قرار داده، مشخص نمی ‌کند.

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش موضع مبهمی در این رابطه گرفت. محمد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این ‌که تکلیف ریاست رجبی بر سازمان نظام مهندسی ساختمان چه می‌ شود، بیان کرد: «من آقای رجبی را برکنار نکرده‌ام که بگوییم برگردد.» از طرف دیگر همزمان با ورود وزیر راه و شهرسازی به ساختمان دادمان به مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه بعنوان پشتیبان سرسخت تصمیمات عباس آخوندی در خروجی را نشان دادند.

در این بین بنظر می ‌رسد برخی معاونان وزیر سابق و وزیر جدید از تداوم بلاتکلیفی کنونی چندان هم ناراضی نیستند. مشخص نیست چرا این معاونان که تا قبل از استعفای وزیر سابق، از هر فرصتی برای جانبداری از تصمیمات جنجالی آخوندی استفاده می ‌کردند چرا دو ماه و اندی است که روز سکوت گرفته‌اند.

با توجه به بلاتکلیفی این سازمان، انتظار می ‌رود هر چه سریع‌ تر نسبت به رفع این ابهام تصمیم ‌گیری گردد. ولی در این شرایط جلسه کمیته اعتلای معماری با حضور معاون معماری و شهرسازی، معاون امور مسکن و ساختمان در ساختمان وزارت راه برگزار گردیده است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ از بلاتکلیفی تا پیشنهادهای عجیب

ایزدی _ دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ایزدی با عنوان این ‌که متاسفانه جامعه معماری از فقدان یک نهاد دربرگیرنده همه اعضای معمار، رنج می‌ برد، گفته است: پیشنهادهایی در این عرصه از جمله تشکیل نظام معماری مستقل از نظام مهندسی به بحث و بررسی گذاشته شد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه با یادآوری این‌ که تجربه‌هایی نیز در این عرصه اتفاق افتاده بود مانند جامعه مهندسان معمار ایران که حدود دوازده سال پیش شکل گرفت ولی متاسفانه با مشکلات حقوقی نتوانست ادامه فعالیت بدهد، گفت: حتی پیشنهاد تشکیل یک اتحادیه معماری که بتواند خود را به اتحادیه معماران دنیا ملحق کند در نشست طرح موضوع شد. قرار بر این شد تا ما به تفکیک در وهله اول، راجع به پیشنهادی که مظاهریان (معاون امور مسکن و ساختمان) به کمک عرفانیان‌جم (مشاور معاون امور مسکن و ساختمان)در قالب نظام‌نامه جدید پیشنهاد دادند برای تشکیل نظام معماری در نشست آتی بحث کنیم و اگر این پیشنهاد را بعنوان قدم اول در ایجاد یک نهاد تخصصی در حوزه معماری بپذیریم آن را نهایی کنیم.

ایزدی ادامه داد:‌ در قدم بعدی پیشنهادهای ارایه شده مبنی بر شکل گیری اتحادیه معماری که همه‌شمول خواهد بود در دستور کار قرار می ‌‌گیرد. بنابراین نشست آتی را متمرکز می‌ کنیم روی پیشنهاد اول در قالب نظام معماری که در دستور کار و بررسی دولت است.
منبع: تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (طراحی)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ دی ۹۷
575 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0