هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به فعالیت غیرقانونی  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به فعالیت غیرقانونی 

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: اخیرا گروهی در محوطه و اطراف ساختمان این سازمان در مشهد استقرار یافته و در اقدامی غیرقانونی خدمات به ظاهر مهندسی را با تخفیف ارائه میکنند که بر خلاف مصوبه شورای سیاستگذاری خراسان رضوی است.

کد خبر: 970814004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷ - ۱۱:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: اخیرا گروهی در محوطه و اطراف ساختمان این سازمان در مشهد استقرار یافته و در اقدامی غیرقانونی خدمات به ظاهر مهندسی را با تخفیف ارائه میکنند که بر خلاف مصوبه شورای سیاستگذاری خراسان رضوی است.

هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به فعالیت غیرقانونی 

هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به فعالیت غیرقانونی

سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به فعالیت  غیرقانونی هشدار داد

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی به نقل از محمدحسین شرکا گزارش داد: این گروه، افرادی سودجو و دلال و فاقد هرگونه صلاحیت حرفه ای هستند.

شرکا گفت:

این اقدام علاوه بر تنزل شئون حرفه ای جامعه مهندسی و خدشه دار کردن حیثیت سازمان نظام مهندسی سبب تهدید امنیت و سلامت ساکنان ساختمان هایی است که از طریق ارائه این گونه فعالیت ها احداث میشوند زیرا فاقد تعهدات حرفه ای است.

وی تصریح کرد:

اعتبار و حیثیت سازمان نظام مهندسی ساختمان مرهون عملکرد صحیح مهندسان متعهد دخیل در پروژه ها است که با رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط معماری و شهرسازی و مصوبات ابلاغی وزارت راه و شهرسازی کیفیت قابل قبولی را در حیطه نظامات ساخت و ساز ارائه میدهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی:

این اقدام را نوعی دلالی توصیف و عنوان کرد: سازمان میتواند به استناد بند ۵ ماده پانزده قانون سازمان نظام مهندسی مصوب مجلس شورای اسلامی و همچنین بند پنج ماده هفتاد و سه آیین نامه اجرایی آن مصوب سال هفتاد و پنج هیات وزیران در جهت برخورد قاطع با این دلالان و متخلفان از طریق مراجع ذی صلاح قانونی اقدام کند.

هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به فعالیت غیرقانونی

وی ادامه داد:

در همین راستا نامه ای به سرپرست دادسرای شعبه ۷ مشهد فرستاده شد تا اقدامات بعدی از طرق قانونی و با صدور حکم قضایی صورت گیرد.

شرکا گفت: جدای از این اقدامات، از طریق شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز مجازات های انتظامی و انضباطی از درجه ۳ تا ۵ شامل حال این متخلفان خواهد شد.

خراسان رضوی در مجموع چهل و هشت هزار مهندس شامل بیست و چهار هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان، پانزده هزار عضو نظام مهندسی کشاورزی و نه هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن دارد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آبان ۹۷
1636 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0