آینده روشن، در توسعه ارتباطات سازمان نظام مهندسی مازندران و اداره کل راه و شهرسازی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

آینده روشن، در توسعه ارتباطات سازمان نظام مهندسی مازندران و اداره کل راه و شهرسازی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران: آینده روشنی در توسعه ارتباطات سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد.

کد خبر: 970927012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ آذر ۹۷ - ۱۲:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،​رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران: آینده روشنی در توسعه ارتباطات سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد.

آینده روشن، در توسعه ارتباطات سازمان نظام مهندسی مازندران و اداره کل راه و شهرسازی

آینده روشن، در توسعه ارتباطات سازمان نظام مهندسی مازندران و اداره کل راه و شهرسازی

آینده روشن، در توسعه ارتباطات سازمان  نظام مهندسی مازندران و اداره کل راه و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی: سازمان نظام مهندسی بازوی فنی استان است

ششمین نشست هیات مدیره سازمان با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان و همکارانش برگزار گردید.
رییس سازمان استان در دیدار با مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان مازندران، بیان داشت: سابقه فعالیت مهندس نظری در حوزه راه و شهرسازی مازندران بصورت جدی ملموس بوده و از زمانیکه در مسئولیت‌ های مختلف فعالیت داشتند، ‌حضور موثر خویش را به اثبات رساندند.
فرشیدرضا حقیقی با عنوان این که، مدیرکل راه و شهرسازی استان فرد ساعی و مطلع در حوزه فعالیت ‌های عمرانی، راه و شهرسازی است، ادامه داد: یکی از شاخص‌ های خیلی خوب وی، اطلاع کافی از مجموعه راه و شهرسازی استان و بومی بودنشان است.
وی با اشاره به پذیریش دعوت از طرف نظری برای حضور در نشست هیات مدیره سازمان، اظهار داشت: این موضوع نشان می ‌دهد که مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان برای مدیریت جدید اداره کل راه و شهرسازی استان دارای اهمیت است و آینده خیلی روشنی در توسعه این ارتباطات پیش روی ما قرار دارد.
رئیس سازمان با عنوان این که در قسمت ‌های مختلف با اداره کل راه و شهرسازی تعامل وجود دارد، تصریح کرد: سازمان با صدور پروانه برای مهندسان تلاش دارد که زحمات این اداره کل را تا حدود زیادی بکاهد.
حقیقی با اشاره به تلاش ‌های انجام شده در حوزه آموزش با حضور نمایندگان اداره کل، کفت: با تخصیص اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان در بخش آموزش، سازمان در تلاش است که به این بخش توجه ویژه ای داشته باشد.
وی افزود: مهم ترین چالشی که در حوزه نظام مهندسی با آن مواجه هستیم، توجه به تغییر رویکردی است که در وزارتخانه راه و شهرسازی در ارتباط با ساخت و ساز شده است. امیدوار هستیم با نگاه مثبت و تعامل دو سویه، تناقضاتی که در مجموعه بخشنامه‌ ها وجود دارد اصلاح شود؛ اگر چه شواهد حاکی از آن است که این مشکلات در حال رفع شدن است.
حقیقی با بیان این که سازمانها، نظارت وزارت راه و شهرسازی بر خویش را پذیرا هستند، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان یک نهاد مستقل بوده و خطاهای احتمالی را سهوی دانسته و باید نسبت به اصلاح آن اقدام کرد که با توجه به توانمندی تیم مدیریتی اداره کل، این انتظار وجود دارد که بدون متضرر شدن سازمان این امر رخ دهد که قطعاً این سعی بیش تر سازمان برای توسعه ارتباط با اداره کل راه و شهرسازی معنا پیدا میکند.
در ادامه بعضی از اعضای هیات مدیره به بیان نقطه نظرات پرداختند.
نعمتیان به الزام اجرای وال پست و بحث بیمه تامین اجتماعی اشاره داشته و فیروزیان خواستار تعامل با مرجع صدور پروانه و در جهت تسهیل در روند خدمت رسانی به مردم شد.
گران اشاره ای به تشکیل کارگروه با کمک سازمان و اداره کل اشاره داشت که منجر به تعریف صلاحیت جدید گردد و دغدغه دیگر، عدم تمکین به قانون نظام مهندسی توسط شهرداریها در شهرهای غرب استان نام برد.
علی نیا اشاره به بحث مهارت آموزی در حوزه آموزش و رویکرد نو به بخش کنترل نظارت طبق نیازسنجی پرداخت.
نائیج پور با اشاره به دغدغه تعداد کار، به بحث مهارت در حوزه آموزش تاکید کرده و با تشکیل اتاق فکر از کارفرمایان، پیمانکاران و انبوه سازان، به حرکت از نظام ظرفیت به سمت نظام صلاحیت ابراز امیدواری کرد.
قربانی ضمن تبریک و تهنیت به مدیر کل اظهار امیدواری داشت با توجه به سوابق و توانایی وی، روزها و اتفاقات خوبی در پیش است.
سازمان نظام مهندسی بازوی فنی استان است
در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خود را از جنس اعضای نظام مهندسی ساختمان استان مازندران دانسته و این افتخاری بزرگ برای بنده است.
سید محمد نظری با بیان این که راه بسیار طولانی برای توسعه در پیش داریم و در کنار آن قابلیت‌ های جدی هم داریم، گفت: حقوق رفع نشده‌ای داریم که باید پیگیری گردد و تا حدودی مظلومیت ‌های که در این بخش وجود دارد را باید رفع کنیم.

آینده روشن، در توسعه ارتباطات سازمان نظام مهندسی مازندران و اداره کل راه و شهرسازی

وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی بازوی فنی استان است، افزود: باید بستری ایجاد گردد جامعه بتواند از نخبگان و فرهیختگان در جهت توسعه و آبادانی بهره گیرد.
وی، ضمن توصیه به هیات مدیره جهت تلاش برای پویایی و بالندگی نظام مهندسی گفت: از هرگونه طبقه بندی و فعالیت جناحی و باندی پرهیز کنید که این میتواند یکی از نقاط آسیب در نظام مهندسی باشد و اعضای هیات مدیره به صورت یکپارچه و واحد عمل کند.
نظری با اعلام این که در فرهنگ سازی و معرفی مهندسی در سطح جامعه باید تلاش کرد، تصریح کرد: در دیداری که با شهردار مرکز استان داشتیم، پیشنهاد دادم که میدان و یا تقاطعی در مرکز استان به نام نظام مهندسی نامگذاری شود.
وی یاد آور شد: بسیاری از ساخت و سازها متناسب با نیاز و ظرفیت و زیرساخت‌های استان مازندران نبوده و علتش عدم استفاده مناسب از کلیه ظرفیت‌ های مهندسی در استان است؛ ولی بنده تلاش دارم که این مباحث بصورت جدی رعایت گردد.
نظری با توجه به با اهمیت دانستن نقش سازمان خاطر نشان کرد: از نظرات فنی و تخصصی این سازمان در کارگروه زیربنایی، کمیسیون ماده پنج و دیگر کمیسیونهای فنی استفاده می گردد و تعامل دو مجموعه منجر به اثرات مثبتی در معماری و ساخت و سازهای استان خواهد بود.
در خاتمه از زحمات هیات رئیسه سال سوم دوره هفتم تقدیر به عمل آمد.
منبع: بنا نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۷
732 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0