سازمان نظام مهندسی بهترین مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خبر داد:

سازمان نظام مهندسی ساختمان بهترین مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی است

میر محمد سید هاشمی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر صادرات خدمات فنی و مهندسی، نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک الزام مطرح است و در شرایط کنونی اقتصاد کشور به عنوان یک اقدام اثر گذار در راستای کاهش بیکاری در میان جامعه مهندسان نیاز به توجه جدی دارد و اولین و مهم‌ ترین مساله در این مسیر ارتقای تعامل با کشورهای همسایه میباشد. چرا که ارتقای روابط منجر به توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی می گردد.

کد خبر: 960724014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶ - ۱۲:۰۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسیبه نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل ، میر محمد سید هاشمی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر صادرات خدمات فنی و مهندسی، نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک الزام مطرح است و در شرایط کنونی اقتصاد کشور به عنوان یک اقدام اثر گذار در راستای کاهش بیکاری در میان جامعه مهندسان نیاز به توجه جدی دارد و اولین و مهم‌ ترین مساله در این مسیر ارتقای تعامل با کشورهای همسایه میباشد. چرا که ارتقای روابط منجر به توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی می گردد.سازمان نظام مهندسی بهترین مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی

سازمان نظام مهندسی بهترین مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی

سازمان نظام مهندسی بهترین مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی

سازمان نظام مهندسی ساختمان بهترین  مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی است

نیاز صادرات خدمات فنی و مهندسی به حمایت دولت
هاشمی با اشاره به پیش شرطهای مهم در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: ابتدا چالشهای موجود در این مسیر یعنی مسئله ضمانت نامه های بانکی و ارتباطات مالی در سطح بین‌الملل، مسائل سیاسی به ویژه در کشورهای منطقه خاورمیانه حل و دوباره جوایز صادراتی احیا شود تا به دنبال آن مهندسان و شرکتهای ایرانی فعال در بخش های مختلف بتوانند با آسودگی خاطر نسبت بفعالیت فنی و مهندسی در کشورهای دیگر اقدام کنند.
هاشمی با اشاره به اهمیت صدور خدمات فنی و مهندسی در اقتصاد کشور و توانایی شرکت ‌های داخلی در اجرای این امور افزود: ایران ظرفیت بالقوه برای صدور خدمات فنی مهندسی به همه کشورها دارد.
وی با اشاره به استعداد سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی از ظرفیت خیلی بزرگی برخوردار است و باید از این ظرفیت در خارج از کشور استفاده شود.
وی تصریح کرد: امروز ظرفیت خیلی بزرگی از نیروهای ارزش مند و توانمند فارغ التحصیل دانشگاه ها و دارای تجربه در شرکت های فنی و مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان وجود دارد که باید این ظرفیت را در خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی اردبیل با اشاره به این که با توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی میزان اشتغال و تولید نیز افزایش می‌ یابد، خاطر نشان کرد: لازم است به مساله‌ صادرات و توسعه بازارهای جدید توجه بیش تری گردد.
وی یاد آور شد: باید با تکیه بر ظرفیت مهندسان جوان، توانمند و حرفه‌ ای داخلی، پروژه هایی با کیفیت بالا را در زمان مناسب انجام دهیم تا پیمان کاران ایرانی به عنوان یک گزینه مطرح و خوب برای فعالیت در خارج از کشور شناخته شوند.

سازمان نظام مهندسی بهترین مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی


وی ادامه داد: ارایه قیمتهای مناسب با درنظر گرفتن کلیه موارد کیفی پروژه به عنوان یکی از شاخصهای مهم میباشد که میتوان بواسطه آن پروژه های بین‌المللی را مدیریت کرد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بهترین مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی است
هاشمی مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با توجه به منابع انسانی وسیع، بهترین مجموعه برای تحقق صادرات خدمات فنی و مهندسی است، چون اجبارها و ضرورت ها در این سازمان بیشتر مستتر است و انرژی اولیه را به آن میدهد.
وی افزود: براین باور هستیم با صدور خدمات فنی و مهندسی بخش اعظمی از مهندسین بیکار صاحب درآمد پایدار خواهند بود.
شرکت‌ های داخلی از توانایی بالایی در صادرات خدمات فنی برخوردار هستند
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به اهمیت صدور خدمات فنی و مهندسی در اقتصاد کشور و توانایی شرکت ‌های داخلی در اجرای این امور ابراز داشت: خوشبختانه شرکت ‌های داخلی از توانایی بالایی در صادرات خدمات فنی برخوردار هستند و تا امروز خدمات خوبی را در کشورهای خارجی ارایه داده ‌اند.
این مسئول در خاتمه سخنان خود گفت: امروزه طبق نیاز، تعداد بسیاری از شركتهای مهندسی مشاور و پیمانكار استراتژیهای خود را مجددا تعریف نموده، سازمان و تشكیلات خود را دوباره طراحی كرده و با تجدید نظر در پروسه های كاری سعی مینمایند تا شرایط و وضعیت خود را برای انجام پروژه های فنی مهندسی در خارج از كشور با معیارهای جهانی تطبیق داده و آماده رقابت در صحنه بین المللی شوند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنمای مبحث سیزدهم pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مهر ۹۶
1025 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0