باور مردم در باره نظام مهندسی ساختمان فرماندار اردکان

باور مردم در باره نظام مهندسی ساختمان

فرماندار اردکان با اشاره به ضرورت تقویت باورهای مردم نسبت به وظایف و رسالت‌ های سازمان نظام مهندسی بیان کرد: باید تعامل میان این نهاد و شهرداری به عنوان یک موضوع‌ مهم‌ و پشتوانه‌ای برای مهندسان سازمان در پیش گیری از ساخت‌ و سازهای غیراستاندارد نیاز به اصلاح دارد.

کد خبر: 190726001 تاریخ انتشار: جمعه ۴ مرداد ۹۸ - ۳:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرماندار اردکان با اشاره به ضرورت تقویت باورهای مردم نسبت به وظایف و رسالت‌ های سازمان نظام مهندسی بیان کرد: باید تعامل میان این نهاد و شهرداری به عنوان یک موضوع‌ مهم‌ و پشتوانه‌ای برای مهندسان سازمان در پیش گیری از ساخت‌ و سازهای غیراستاندارد نیاز به اصلاح دارد.

باور مردم در باره نظام مهندسی ساختمان

باور مردم در باره نظام مهندسی ساختمان

باور مردم در باره نظام مهندسی  ساختمان نیاز به بازنگری دارد

بهروز شهابی زاد، در دیدار با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تأکید بر اهمیت نظارت در امور مهندسی گفت: شهرداری‌ ها باید حساسیت کافی در باره گزارشات تخلف ارائه‌ گردیده از طرف ناظران داشته باشند.
شهابی زاد ادامه داد: اعتماد مردم سرمایه اجتماعی است و سازمان نظام مهندسی باید به بهترین نحو این اعتماد را پاسخ‌گو باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد نیز اظهار داشت: شفاف‌سازی بین مهندسان و این سازمان مسیری برای توسعه است و مجموعه این نهاد باید متخصص و صاحب نظر باشند و تا ساخت‌ و سازها از سوی عناصر صاحب صلاحیت‌ صورت گیرد.
مهدی سالاری افزود: اگر شهرداری‌ ها و سازمان نظام‌مهندسی در کنار یک دیگر قرار گیرند می‌توان شاهد رویدادهای مؤثر و مطلوبی در سطح شهرها بود.
مرکز شهرستان نود و هشت هزار نفری اردکان در شصت کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
سالاری، اواخر خرداد ماه بیان کرده بود: خیلی از ساختمان‌ های یزد با نقشه و نظارت مهندسان احداث می گردد، ولی در قالب شبکه‌هایی که رسمیت ندارد و بر همین مبنا تنها ده درصد ساختمان‌ ها طبق روال رسمی تعریف شده در قانون احداث می‌ گردد و نود درصد آن از طریق شبکه غیررسمی انجام می‌ گردد.
وی تصریح کرد: در یزد شرایط ساختمان سازی نسبت به سایر نقاط کشور خاص تر است بگونه‌ای که فضای غیررسمی ساخت و سازها خیلی بیشتر از فضای رسمی فعال است و شاید از لحاظ ساخت و ساز غیرمجاز، یزد یکی از پرتخلف ترین شهرهای کشور باشد.

باور مردم در باره نظام مهندسی ساختمان

رئیس سازمان استان یزد اظهار داشت: پرتخلف به مفهوم این نیست که ساختمان‌ ها زیرنظر مهندسان احداث نمی‌ گردد، بلکه به مفهوم این است که در چارچوب قانون و طبق مراحل تعیین شده مانند دریافت پروانه از شهرداری و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان و در قالب طرح‌ های مدیریت شهری احداث نمی‌ گردد.
وی با عنوان این که شهرداری اختیار زیادی دارد و خیلی از امور مردم در دست این نهاد است، گفت: در سال‌ های اخیر، شهرداری‌ ها عمدتاً به یک دستگاه سیاسی تبدیل شده‌اند که نمونه آن در پروسه انتخاب شهرداری یزد در طول ۸ ماه گذشته بخوبی مشهود بود و اینگونه مسائل سبب می‌ شود که شهرداری از وظایف اصلی خود باز بماند و این موضوع تأثیر مستقیم و زیادی روی عملکرد سایر دستگاه‌ ها هم چون نظام مهندسی می‌ گذارد که باید بعد از دادن پروانه توسط شهرداری به یک ساختمان، وارد فرایند نظارت بر کار شود.
سازمان نظام مهندسی یزد، طبق قانون در سال هفتاد و چهار، ایجاد شده و هم اکنون ۷ هزار عضو در هفت رشته عمران، مکانیک، برق، معماری، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک دارد و دو هزار و هفتصد و چهل و یک نفر از این افراد پروانه اشتغال بکار دارند.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مرداد ۹۸
826 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0