شروع بکار گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی در اصفهان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

شروع بکار گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی در اصفهان

گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی از صبح امروز در سالن همایشهای دانشگاه آزاد اصفهان با حضور تنی چند از مسئولان بلند پایه وزارت راه و شهرسازی، جواهری _ دبیر اجرایی شورای مرکزی، هیئت رئیسه و اعضای شورای مرکزی و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان شروع بکار کرد.

کد خبر: 971026008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷ - ۱۲:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی از صبح امروز در سالن همایشهای دانشگاه آزاد اصفهان با حضور تنی چند از مسئولان بلند پایه وزارت راه و شهرسازی، جواهری _ دبیر اجرایی شورای مرکزی، هیئت رئیسه و اعضای شورای مرکزی و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان شروع بکار کرد.

شروع بکار گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی در اصفهان

شروع بکار گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی در اصفهان

گردهمایی ملی ساختمان  پایدار و انرژی در اصفهان شروع به کار کرد

در آیین افتتاحیه این گردهمایی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان کرد: در ایران پنج برابر کشورهای اروپایی در ساختمان ‌ها انرژی مصرف می ‌کنیم همچنین مصرف سوخت در کشور ما برابر با چین است که جمعیتی چندین برابر ما دارد.
غلامحسین عسگری روز ۴شنبه – بیست و ششم دی ماه- در گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی، ادامه داد: به اندازه کافی دستور العمل مرتبط با بهینه سازی انرژی در ساختمان‌ها داریم اما به آن عمل نمی ‌شود، و امیدوار هستم این گردهمایی، گام اساسی برای صرفه جویی انرژی باشد.
عسگری تصریح کرد: در بخش برق نیز هر سال اصفهان با مشکل مواجه است، گاز را نیز هر ساله در ساختمان‌ هایی که طبق اصول ساختمان سازی، احداث نشده به مقدار زیادی هدر می ‌دهیم.
وی با اشاره به بازدید از دشتهای مختلف اصفهان، گفت: فرونشست‌ های بی حدی داریم، اخیرا استان اصفهان دچار فرونشست شده است و این یعنی ما بیش از حد از آبهای زیر زمینی استفاده کرده‌ایم و باید فکری کرد. ان شاءالله بتوانیم میراثی که در اختیار ماست برای آیندگان حفظ کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این گردهمایی از تشکیل دبیرخانه بهینه سازی مصرف انرژی در اصفهان خبر داد و افزود: این دبیرخانه ایجاد همگرایی بین جامعه دانشگاهی و راهبرد سیاست‌ های موجود با همکاری و حمایت همه دستگاه‌ های اجرایی استان را در دستور کار دارد.

شروع بکار گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی در اصفهان

حمید رضا امیرخانی خاطر نشان ساخت: این دبیرخانه بمنظور سیاستگذاری بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانها، اجرای مقررات ملی ساختمان و دست یابی به خط مشی قانون نظام مهندسی ساختمان، ارتقای دانش فنی مجریان این قانون و بازنگری مبحث ۱۹ که صرفه جویی را مد نظر دارد ایجاد شده است. مشارکت در پیش‌ برد اهداف وزارت راه و شهرسازی در اجرای ماده هجدهم قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌ های تجدید پذیر، از دیگر اهداف این دبیرخانه است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۷
653 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0