پرهیز مردم از خرید نهال ‌های بدون شناسنامه نظام مهندسی کشاورزی ریاست سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی

پرهیز مردم از خرید نهال ‌های بدون شناسنامه نظام مهندسی کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی بیان کرد: همه نها‌های موجود در بازار باید لیبل و شناسنامه داشته باشند و مردم از خرید نهال‌ های بدون لیبل و شناسنامه سازمان نظام مهندسی کشاورزی خودداری کنند.

کد خبر: 191024008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ آبان ۹۸ - ۲:۲۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی بیان کرد: همه نها‌های موجود در بازار باید لیبل و شناسنامه داشته باشند و مردم از خرید نهال‌ های بدون لیبل و شناسنامه سازمان نظام مهندسی کشاورزی خودداری کنند.

پرهیز مردم از خرید نهال ‌های بدون شناسنامه نظام مهندسی کشاورزی

پرهیز مردم از خرید نهال ‌های بدون شناسنامه نظام مهندسی کشاورزی

مردم از خرید نهال ‌های بدون شناسنامه  نظام مهندسی کشاورزی پرهیز کنند

حسن نامجو در جلسه خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی، گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آموزش فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و بهره برداران است.

نامجو با عنوان این که تا به حال، سیصد و چهل و شش عنوان دوره آموزشی توسط این سازمان برای کشاورزان برگزار شده است٬ گفت: بیش از سیزده هزار نفر از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و بهره برداران دوره‌های امور دام، زراعت، منابع طبیعی و IT را در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان پشت سر گذاشتند.

وی با بیان این که درصد مصرف سموم کشاورزی در استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: در حال حاضر شصت و سه واحد فروش نهال کشاورزی، سیزده کلینیک کشاورزی و ۵ آزمایشگاه آب و خاک در استان فعالیت دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی، یکی از سیاست‌ های اصلی سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی را گسترش کشت گلخانه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به سیاست ‌های کلی جهاد کشاورزی مبنی بر رشد کشت گلخانه میبایست در چند سال اخیر کشت فضای باز کاهش و کشت گل‌خانه‌ای جایگزین آن گردد، چراکه در کشت گلخانه‌ای آفت بیماری ‌ها و انرژی کم و تولید ده برابر می‌گردد. ضمن این که مصرف آب نیز در این روش نوین تا ۱۰ برابر کاهش می‌یابد.

پرهیز مردم از خرید نهال ‌های بدون شناسنامه نظام مهندسی کشاورزی

نامجو در ادامه با عنوان این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان پرچمدار صدور مجوز است٬ افزود: در حال حاضر، چهل و شش هکتار پروانه تاسیس گل‌خانه‌ در استان صادر شده و سیزده هکتار گلخانه دیگر نیز به بهره‌برداری رسیده است. اما سی هکتار گل‌خانه‌، هم‌چنان بدون پروانه و بصورت سنتی اداره می‌گردد. هر نهالی که در استان کشت می‌گردد، دارای شناسنامه است و در این راستا بیست و سه مرکز در خراسان شمالی اقدام به فروش نهال با مارک میکنند لذا همشهریان از خرید هر گونه نهال بدون لیبل خودداری کنند.

وی، از بهره‌برداری گاوداری پنج هزار راسی در شیروان خبر داد و گفت: گاوداری ۵ هزار راسی با سرمایه‌گذاری دویست و پنجاه میلیارد تومان و با تولید روزانه صد و پنجاه تن شیر و تولید دو هزار و پانصد تنی گوشت بصورت سالانه در شیروان به بهره برداری خواهد رسید که این مجتمع برای چهارصد نفر به صورت مستقیم و برای هفتصد نفر بصورت غیر‌مستقیم اشتغال‌زایی بهمراه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آبان ۹۸
928 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0