قابلیت واگذاری بخشی از وظایف وزارت صنعت به تشکل‌ها ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد:

جذب بخشی از نقدینگی به معدن و صنایع معدنی

به گفته داریوش اسماعیلی، از سال گذشته تاکنون شش برنامه استراتژیک و راهبردی در جهت 3 محور کاری که این سازمان در دستور کار خود قرار داده، گرداوری شده است. مهم‌ترین هدف این سازمان جذب بخشی از هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در جامعه برای معدن و صنایع معدنی و همچنین ارتقای جایگاه این سازمان است.

کد خبر: 980319011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ - ۴:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،به گفته داریوش اسماعیلی، از سال گذشته تاکنون شش برنامه استراتژیک و راهبردی در جهت ۳ محور کاری که این سازمان در دستور کار خود قرار داده، گرداوری شده است. مهم‌ترین هدف این سازمان جذب بخشی از هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در جامعه برای معدن و صنایع معدنی و همچنین ارتقای جایگاه این سازمان است.

جذب بخشی از نقدینگی به معدن و صنایع معدنی

جذب بخشی از نقدینگی به معدن و صنایع معدنی

بخشی از نقدینگی باید جذب معدن  و صنایع معدنی گردد

 

وی، صحبت‌ های خود را با اعلام خلاصه فعالیت ‌های سازمان نظام مهندسی معدن ایران شروع کرده و افزود: انتخابات اعضای شورای مرکزی جدید که تیرماه سال گذشته در تبریز برگزار گردید، بر اساس قانون و روال خود انجام شده و یازده نفر آن انتخاب شدند هر چند که یک نفر در همان ابتدا استعفا داد اما در نهایت ده نفر که به اتفاق آرا انتخاب شده بودند؛ در نوزدهم مهرماه نود و هفت به وزیر صمت معرفی شده و حکم ریاست سازمان توسط ریاست‌جمهوری صادر گردید.

وی ادامه داد: نخستین کاری که شورای مرکزی به آن ورود کرده، گرداوری یک برنامه استراتژیک و راهبردی ۶ ساله برای فعالیت خود و اجرای آن بوده است. در این راستا با پی‌گیری‌های انجام شده، شرکت ‌های مختلف حضور پیدا کرده و این برنامه گرداوری گردید که در نهایت گزارشات ارائه داده شده که در هیأت عمومی اجلاس روز ۴شنبه (بیست و سوم خرداد ماه جاری) به سمع و نظر اعضای شورا خواهد رسید تا مصوب و اجرایی گردد. در این برنامه، ۳ محور بعنوان محور کاری در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی، این ۳ محور را صیانت از معادن و مواد معدنی، هوشمندسازی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در بخش معدن و صنایع معدنی عنوان کرد و در تشریح این ۳ محور گفت: در رابطه با محور اول، عمده وظایف به عهده سازمان نظام مهندسی معدن گذاشته شده تا انجام شود. با توجه به این که منابع معدنی تجدیدناپذیر بوده و باید برای آینده کشور حفظ گردد؛ لذا نحوه برداشت و استفاده از آن باید مدیرت شده باشد و صیانت گردد. برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته در این زمینه این است که فرایند استخراج، اکتشافات و … اصلاح شده و هم‌چنین نظامنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های جدید در بخش‌ های مختلف معدن گرداوری گردد.

پی تصریح کرد: در بحث هوشمندسازی که شعار دولت نیز بوده تا پایان سال جاری بمنظور شفاف سازی و تسریع در روند فعالیت سازمان در نظام مهندسی معدن ایران هوشمندسازی انجام خواهد شد که در طی آن تمام فعالیت ‌های معدن کشور عنوان شده است که سازمان نظام مهندسی معدن ایران از مسیر هوشمندسازی عبور خواهد کرد بنابراین روند فعالیت در خود سازمان و هم‌چنین مراجعه‌کنندگانی که با سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ارتباط هستند در زمینه ارجاع کار، پرونده‌ها و مسئولیت‌ های فنی اجرا شده و روند کار سرعت خواهد گرفت.

وی در رابطه با سومین محور کاری این سازمان افزود: امروز بیش از هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که به هر سمتی که حرکت کند، نابودکننده خواهد بود لذا بخش معدن و صنایع معدنی می‌ تواند بخش قابل توجهی از این رقم را جذب کند. ما بعنوان سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصمیم داریم فعالیت‌ هایی در این زمینه انجام گردد تا بخشی از این سرمایه سرگردان جذب معدن و صنایع معدنی گردد.

اسماعیلی گفت: ارتقای سطح سازمان نظام مهندسی معدن در این دوره بعنوان دغدغه اصلی است، زیرا جایگاه این سازمان بسیار بالاتر از شرایط فعلی است. ما برای رسیدن به این جایگاه رفیع‌تر دو اقدام انجام داده‌ایم که شامل ایجاد و ارتقا رضایت در داخل و خارج سازمان بین رؤسا، بهره‌وران و مراجعه‌کنندگان شود. از سوی دیگر ارتباطات و نشست های بسیاری با وزرای صنعت، ارتباطات، نفت، امورخارجه و… برای ارتقای این جایگاه صورت گرفته است.

جذب بخشی از نقدینگی به معدن و صنایع معدنی

وی افزود: سی و هشت هزار عضو متخصص داریم که این خود سرمایه بزرگی است. هزار و صد و شصت طرح اکتشاف، هفتصد و هفتاد و چهار گواهی کشف و هزار و سی و نه گواهی بهره‌برداری در سال گذشته صادر شده است. هزار و ششصد و نود و چهار مسؤول فنی اکتشاف داشته‌ایم که بیش ترین آن در استان کرمان بوده است. بیش از شش هزار مسؤول فنی استخراج به معادن معرفی کرده‌ایم. سه هزار و سیصد و شصت و پنج طرح در کل کشور بررسی شده که بیش از دو هزار طرح آن از سوی وزارت صمت تأیید شده است. در سال نود و هشت، ششصد دوره آموزشی در بدنه بخش معدن برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری هفدهمین اجلاس بزرگ هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران از بیست و یکم تا بیست و سوم خرداد در محمودآباد مازندران خبر داد و افزود: نشست ویژه شورایعالی معادن در حاشیه اجلاس مازندران برای رفع موانع پیش روی معدنکاران استان مازندران برگزار می گردد.

اسماعیلی در رابطه با نقشه راه هفتاد و دو بندی معدن و صنایع معدنی گفت: این نقشه با صرف هزار نفر – ساعت کار تدوین شده است. کارگروه اجرای نقشه راه معدن هر هفته یک بار برای رصد اجرای این سند تشکیل نشست می‌ دهد. نقش سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این نقشه این است که مسئولیت اجرای هر بند به عهده یکی از معاونت‌ ها قرار داده شده است. ما بعنوان بخش خصوصی برای اجرای بیش از سی و پنج بند از این هفتاد و دو بند بعنوان همکار حضور داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران یاد آور شد: با اجرایی شدن بندهای نقشه راه، بیشتر از هشتاد و پنج درصد تا نود درصد از معضلات و مشکلات معادن و صنایع معدنی ایران حل خواهد شد. در این زمینه تفاهم‌نامه‌های بسیاری از جمله با شستا، صندوق بیمه فعالیت ‌های معدنی، ایمیدرو و برخی سازمان‌ های دیگر در جهت ارتقای سازمان و اجرای نقشه راه معدن ایران امضا کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۸
685 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0