معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

تاکید معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی به لزوم توجه به بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تاکید کرد: استحصال و بهره‌برداری معادن غیرفلزی و فلزی در استان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: 9615 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ اسفند ۹۵ - ۱۱:۴۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تاکید کرد: استحصال و بهره‌برداری معادن غیرفلزی و فلزی در استان مورد توجه قرار گیرد.لزوم توجه به بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی

لزوم توجه به بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی

لزوم توجه به بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی

لزوم توجه به بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی

عبدالحمید سرتیپی در آئین بزرگ داشت روز مهندس که بهمت سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان غربی در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار گردید،بیان کرد: هم‌اکنون از ظرفیتهای ذخیره مواد معدنی استان هشتادوهفت درصد در بخش مصالح ساختمانی،هفت درصد در بخش فلزی، چهار درصد در بخش تزئینی و دو درصد در بخش غیرفلزی شناسایی و استخراج میشود. ایشان افزودند: ذخایر معدنی کشف شده استان آذربایجان غربی ۱/۱ میلیارد تن بوده که در مقایسه با میزان کشفیات ذخایر معدنی استان های کرمان و آذربایجان شرقی عدد پایینی است.
وی بظرفیت بی‌نظیر دریاچه ارومیه در خصوص استحصال منیزیم و پتاس اشاره کرد و افزود: میزان ذخیره منیزیم در دریاچه ارومیه سی میلیون تن و پتاس ده میلیون تن برآورد شده که قطعا با برنامه‌ریزی و اقدامهای کاربردی در این زمینه میتوانیم تحولی بزرگ و اساسی در استان ایجاد کرده و برای درآمدزایی استان کمک شایانی کنیم .
سرتیپی معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: حدودا دو میلیون تن سالانه سنگ تزئینی از استان آذربایجان غربی استخراج میشود ولی متاسفانه در عمل تاثیر اقتصادی چندانی را مشاهده نمیکنیم.
معاون امور معادن سازمان صنعت،معدن و تجارت با بیان این که طبق مطالعات زمین‌شناسی نیم درصد ذخایر طلا جهان در استان آذربایجان غربی شناسایی شده است، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی میتوانیم در مدت سه سال تولید سالانه ده تن طلا در آذربایجان غربی را مشاهده کنیم و به جایگاه دوم در خاورمیانه ارتقا یابیم .


وی اذعان کرد: طلا یک ذخیره استراتژیکی است که با افزایش تولید آن بالای سیصد میلیارد تومان سود خالص برای استان میتواند بدست آورد.
سرتیپی با بیان این که هنوز جای کار زیادی برای رشد و توسعه معادن استان وجود دارد، بیان کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور معادن آذربایجان غربی به یکی از پایه‌های مطمئن اقتصاد استان تبدیل شود و قطعا اعضای نظام مهندسی معدن میتوانند با تلاش و هم کاری هرچه بیشتر به پویایی بخش معدن استان کمک زیادی کنند .
وی ادامه داد: توجه و اشراف بر تخلفات مسئولین فنی، بهره‌برداری بهینه از ذخایر معدنی استان، رعایت اصول و مقررات فنی و مهندسی و شرایط ایمنی محیط کار، بکارگیری فنون و روشهای نوین و تهیه گزارشها براساس نقشه تعیین شده سازمان مدیریت در گره‌گشایی مشکلات بخش معدن موثر خواهد بود.

منبع: 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اسفند ۹۵
1713 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0