ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

توجه به نخبه پروری در رشته مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: دانشگاه‌ها در رشته مهندسی فقط عرضه دارند در حالیکه باید به نخبه پروری در این حوزه اهتمام بیش تری صورت پذیرد.

کد خبر: 971206014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ - ۱:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: دانشگاه‌ها در رشته مهندسی فقط عرضه دارند در حالیکه باید به نخبه پروری در این حوزه اهتمام بیش تری صورت پذیرد.

توجه به نخبه پروری در رشته مهندسی

توجه به نخبه پروری در رشته مهندسی

نخبه پروری در رشته  مهندسی باید مورد توجه باشد

محمدحسین شرکاء روز ۲ شنبه به مناسبت روز مهندس در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی چهل هزار عضو دارد اما باید مشخص گردد چند نفر از این تعداد خواجه نصیرالدین هستند. دانشگاه‌ها بدون توجه به نیاز جامعه فقط مهندس عرضه میکنند و افراد را متوقع میکنند.
شرکا تصریح کرد: این در حالیست که هفته پیش در آزمون نظام مهندسی خراسان رضوی از صد شرکت کننده تنها ۳ نفر امتیاز لازم را برای قبولی کسب کردند.
وی بر ضرورت نخبه پروری در این حوزه تاکید و عنوان کرد: نخبگان باید حمایت گردند که این مهم در دستور کار است و سعی میکنیم نخبگان را در حوزه اجرا و تولید اختراع معرفی کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم‌چنین تصریح کرد: تعامل خوبی بین سازمان نظام مهندسی با دیگر سازمان‌ها برقرار شده و موازی کاری ها کاهش یافته است.
نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه، عنوان داشت: هم اینک چهل هزار مهندس در استان داریم که اگر چیکیده آن ها فقط یک خواجه نصیر باشد میتوان به آینده این سرزمین امیدوار بود.

توجه به نخبه پروری در رشته مهندسی

مسعود ریاضی ادامه داد: ساخت و ساز باید متناسب با نیاز واقعی جامعه باشد نه دلال بازی، زیرا که با دلال بازی نیاز جامعه مرتفع نمیشود. به علت نوسان شدید قیمت‌ها کارفرمایان توجهی به استفاده از فناوری و تجهیزات نوین در جریان ساخت و ساز ندارند در صورتیکه این مهم باید مورد توجه باشد.
ریاضی خاطر نشان کرد: هم‌چنین هوشمندسازی از حیطه های مورد نیاز شهر مشهد است که مدیریت شهری نسبت به آن تلاش ویژه دارد و در ساخت و سازها نیز باید مورد تاکید باشد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۷
659 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0