واگذاری امور به بخش غیردولتی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی

واگذاری امور به بخش غیردولتی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات بخش کشاورزی به علت عدم تکمیل حلقه تولید در بخش کشاورزی است.

کد خبر: 190724014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مرداد ۹۸ - ۵:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات بخش کشاورزی به علت عدم تکمیل حلقه تولید در بخش کشاورزی است.

واگذاری امور به بخش غیردولتی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

واگذاری امور به بخش غیردولتی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

واگذاری امور به بخش غیردولتی  در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمان با ریاست سازمان مرکزی با اشاره به اقدامات مؤثر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در دوره پنجم، افزود: امروز زمینه کار در بخش کشاورزی بیش از پیش فراهم شده است و بایستی تمامی امور قابل واگذاری در بخش به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار گردد.

حسن پور ادامه داد: خیلی از مشکلات بخش کشاورزی به علت عدم تکمیل حلقه تولید در بخش می‌باشد که سازمان نظام مهندسی می‌ تواند در تکمیل حلقه یاد شده نقش خود را ایفاء کند.

علی بختیاری، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم تبیین جایگاه و نقش مراکز تحقیقاتی و آموزشی در بخش کشاورزی، تصریح کرد: برای اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی بتواند مأموریت‌ های خود را به سرانجام برساند، بایستی همه امور اجرایی و اختیارات مورد نیاز به این سازمان واگذار گردد.

بختیاری با اشاره به لزوم قصور زمان صدور مجوز واحد‌های تولیدی گفت: قصور زمان صدور مجوز‌ها زمانی امکان پذیر است که امور مربوطه در یک دستگاه متمرکز گردد، در غیر اینصورت، به علت ناهماهنگی‌ ها و واگرایی‌ های موجود این موضوع عملیاتی نخواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تأکید بر بهره گیری از ظرفیت‌ های موجود در بخش‌های مختلف برای پیشبرد اهداف سازمانی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌ تواند با انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و بهره گیری از ظرفیت‌ های موجود آن معاونت در جهت رفع مشکلات مربوط به حوزه کشاورزی اقدامات خوبی انجام دهد.

پورابراهیمی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید موضوع کاهش تصدی گری‌ ها در بخش کشاورزی و واگذاری امور به بخش غیردولتی را به جد پی گیری کند.

پورابراهیمی با اشاره به لزوم تعریف فرآیند اقتصاد کشاورزی در سازمان نظام مهندسی یادآور شد: مهم تر از موضوع ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است چرا که هر ساله حدود ۳۰-۲۵ درصد تولیدات کشاورزی از بین می‌رود که با مدیریت صحیح و علمی می‌توان از این میزان ضایعات جلوگیری کرد.

واگذاری امور به بخش غیردولتی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فرآیند کامل اقتصادی از تولید تا مصرف محصولات کشاورزی بایستی جزو مأموریت‌ های سازمان نظام مهندسی کشاورزی باشد و مجلس شورای اسلامی در جهت کمک به حل شدن مشکلات بخش کشاورزی آمادگی کامل خود را اعلام می کند.

حبیب الله نیکزادی پناه، نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی نخستین و مهم ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی را پی گیری مشکلات صنفی اعضای خود دانست و افزود: اگر این سازمان با نگاه علمی و فنی امور مربوط به کشاورزی را پیگیری نماید، قطعا سبب افزایش بهره وری در بخش و ایجاد امید در جامعه خواهد شد.

نیکزادی پناه ادامه داد: ما در خانه ملت این آمادگی را داریم تا در هر زمینه که لازم باشد، جهت برطرف شدن مشکلات مردم، قوانین مورد نیاز را وضع کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۹۸
666 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0