ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

واگذاری مسئولیت کمیته نما و منظر شهری به نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ ها در کنترل نقشه‌های نما در مناطق مختلف شهرداری‌ها، بیان کرد: از این پس مسئولیت دبیرخانه کمیته نما و منظر شهری به این سازمان واگذار شده است.

کد خبر: 191020002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸ - ۱۰:۱۸ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ ها در کنترل نقشه‌های نما در مناطق مختلف شهرداری‌ها، بیان کرد: از این پس مسئولیت دبیرخانه کمیته نما و منظر شهری به این سازمان واگذار شده است.

واگذاری مسئولیت کمیته نما و منظر شهری به نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

واگذاری مسئولیت کمیته نما و منظر شهری به نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مسئولیت کمیته نما و منظر شهری به نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان واگذار گردید

کمال دویده در مورد اهمیت نما در سیما و منظر شهری، ادامه داد: بخشی از هویت حقوقی و عمومی شهروندان در حوزه معماری  به موضوع منظر شهری باز می‌گردد که بهمین منظور روند تهیه و بررسی نقشه‌های ساختمانی با تغییراتی همراه شده و از جمله آن می‌توان به انجام کنترل نقشه‌های نما و تمرکز این کار در نظام مهندسی اشاره کرد.

دویده با اشاره به آشفتگی موجود در نمای ساختمان های کلانشهر اهواز، گفت: از این پس صدور پروانه ساختمانی از طرف شهرداری منوط به رسیدگی و تایید نقشه نماهای سازه ها توسط گروه بررسی این سازمان است.

وی، انجام تایید هم‌زمان نقشه‌های سازه، نما، مکانیت و برق را برای انطباق و کنترل  نقشه‌ها در فرآیند جدید را ضروری دانست و افزود: با این وجود تا زمانیکه ساختمان ‌ها تایید نما نداشته باشند، انجام تایید در مابقی موارد صورت نخواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان تصریح کرد: در کمیته نما مواردی مانند ضوابط نظارت در طراحی و ساخت نما، نقش‌نما در بهینه‌سازی مصرف انرژی، الزامات اجرایی نما به‌ منظور رعایت ایمنی و… مورد توجه قرار می‌ گیرد.

انجام تغییرات کاربردی و اساسی در منظر شهری

دویده، به ‌کارگیری از توان علمی و ظرفیت‌ های متخصص را ضروری عنوان کرد و گفت: در جلسات مختلفی که با شهرداری برگزار گردید، بر این نکته تاکید کردیم که اگر بحث نما در نظام مهندسی ساختمان متمرکز گردد به واسطه تغییرات کاربردی و اساسی که صورت می ‌گیرد، منظر شهری به شرایط مطلوب تری نزدیک خواهد شد.

واگذاری مسئولیت کمیته نما و منظر شهری به نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با تاکید بر این که مسئولیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد بررسی نقشه نمای ساختمان‌ ها زمینه مناسبی را برای آسیب شناسی وضعیت موجود فراهم کرده است، تصریح کرد: این روند با اقدامات نظام‌مند و انجام فعالیت‌ های علمی و تخصصی می‌تواند به بهبود و بهره‌وری هرچه بیش تر برنامه‌ریزی ‌ها در مدیریت شهری منجر گردد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان دارای هجده هزار عضو در ۷ رشته عمران، معماری، شهرسازی، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک است.

این سازمان در خوزستان بیست دفتر نمایندگی در شهرستان‌ ها دارد که بر نحوه کیفیت خدمات مهندسی و حسن اجرای ساخت و سازها در حمایت از مردم بعنوان بهره‌برداران ساختمان ‌ها، فضای شهری و انواع بناها نظارت دارد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۸
512 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0