بازداشت سه نفر از کارمندان سازمان نظام مهندسی استان تهران عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: اگر ورود افراد غیر حرفه‌ای به حوزه ساخت و‌ساز ممنوع و محدود گردد فرصت شغلی و اشتغال برای مهندسان افزایش یافته و کیفیت ساختمان ارتقاء می ‌یابد.

بازداشت سه نفر از کارمندان سازمان نظام مهندسی استان تهران در فساد مالی اخیر

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: اگر ورود افراد غیر حرفه‌ای به حوزه ساخت و‌ساز ممنوع و محدود گردد فرصت شغلی و اشتغال برای مهندسان افزایش یافته و کیفیت ساختمان ارتقاء می ‌یابد.

کد خبر: 970708031 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مهر ۹۷ - ۶:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: اگر ورود افراد غیر حرفه‌ای به حوزه ساخت و‌ساز ممنوع و محدود گردد فرصت شغلی و اشتغال برای مهندسان افزایش یافته و کیفیت ساختمان ارتقاء می ‌یابد.

بازداشت سه نفر از کارمندان سازمان نظام مهندسی استان تهران

بازداشت سه نفر از کارمندان سازمان نظام مهندسی استان تهران

بازداشت سه نفر از کارمندان سازمان نظام مهندسی  استان تهران در فساد مالی اخیر

مهیار فرنیا در جلسه خبری امروز با اشاره به فسادهای مالی و تخلفاتی که اخیرا در سازمان نظام مهندسی استان تهران رخ داده است، افزود: تخلفات مالی ممکن است در هر ارگان و سازمانی رخ بدهد مهم اینست که مجموعه برخورد جدی با متخلفان داشته باشد. هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران بعنوان شاکی وارد عمل شد و در حال حاضر دستگاه ‌های قضایی به موضوع رسیدگی می ‌کنند .
فرنیا با عنوان این که در پرونده اخیر فساد مالی در سازمان نظامی مهندسی ۳ نفر بازداشت هستند، ادامه داد: پذیرفته‌ایم که اشتباهاتی در اداره سازمان نظام مهندسی وجود داشته و باید برای برطرف‌ سازی این اشتباهات نسبت به اصلاح ساختار اقدام کنیم.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران با عنوان این که از سال نود و یک به بعد حق‌الزحمه وزارت به سازمان نظام مهندسی وارد شد، اظهار داشت: متاسفانه حسابداری و واحد مالی سازمان نظامی مهندسی استان تهران در حد مبالغی که وارد سازمان شد رشد و به‌روزرسانی نشد و بهمین علت مشکلاتی بوجود آمد .
وی تصریح کرد: قبول داریم که در سازمان نظام مهندسی استان تهران دزدی شده و خیانت در امانت رخ داده است و با سند سازی چند کارمند این فسادهای مالی رخ داده است.
عضو هیات مدیره سازمان نظامی مهندسی استان تهران ادامه داد: ما از شکایت خود صرف‌نظر نمی‌کنیم ولو این که این پول به سازمان برگردد.
فرنیا همچنین در مورد برگزاری انتخابات نظام مهندسی و دخالت برخی از ارگان‌ ها در انجام این انتخابات، ادامه داد: معتقد هستیم انتخابات نظام مهندسی باید بصورت آزاد برگزار گردد و هم چنین بر این باور هستیم که در گذشته در قوانین اختیارات زیادی به وزارت راه و شهرسازی داده شده که باید این موضوع اصلاح گردد.
فرنیا هم چنین درباره استفاده از افراد ذی صلاح در ساخت و ساز ساختمان، تاکید کرد: معتقدهستم همان طور که در جامعه پزشکی افراد غیرحرفه‌ای حق ورود به این صنف را ندارند، در نظام مهندسی ساختمان هم نباید شاهد ورود افراد غیر متعهد به این موضوع باشیم. بطور قطع استفاده از مجریان ذی صلاح سبب ارتقای کیفی ساختمان می‌ شود و اشتغال در این حوزه را افزایش می ‌دهد.
وی با اشاره به امضا فروشی در بین مهندسان افزود: معتقد هستم مهندسی که با پروانه اشتغال بکار خود کار نکند، مهندس سوری است و باید بساط این پدیده‌ ها در دوره بعدی سازمان نظام مهندسی برچیده گردد.
کامبیز رضوی _ عضو هیات مدیره سازمان نظا مهندسی هم با تاکید بر این که در حال حاضر صد و بیست هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران هستند، افزود: متاسفانه مجامع با حدود ششصد الی هفتصد نفر تشکیل می‌ شود و تصمیمات در مورد صنف با حضور حداقلی اعضای گرفته می ‌شود بنابراین نظرات همه تامین نمی ‌گردد.

بازداشت سه نفر از کارمندان سازمان نظام مهندسی استان تهران

رضوی در مورد بحث ترافیک، گفت: یکی از موضوعات خیلی مهم که روزانه با آن سروکار داریم بحث ترافیک است ولی در بین اعضای بیست و پنج نفر هیات مدیره سازمان نظام مهندسی فقط یک عضو از رشته ترافیک می ‌تواند حضور داشته باشد. بحث الزامات ترافیکی را حتی به مرحله پیش ‌نویس آن رساندیم ولی مشکلاتی پیش روی ما قرار گرفت که نتوانستیم پیگیر اجرای آن شویم.
در ادامه این جلسه، شاهین جعفرنژاد _ عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به کیفیت ساخت و ساز ساختمان در کشور، افزود: یکی از عللی که امروز شاهد افت کیفیت ساخت و ساز در کشور هستیم این است که مهندسان ساختمان نمی‌ سازند و افراد از هر صنفی اجازه ورود به این حرفه را دارند.
جعفرنژاد خاطر نشان کرد: متاسفانه در تهران نود درصد ساختمان توسط مهندسان ساخته نمی ‌شود و اگر مشکل ورود افراد غیرمتخصص به حوزه ساختمان‌سازی حل گردد، کیفیت ساخت و ساز هم بالا می‌رود. هرچند که پارامترهای مختلفی از جمله مصالح و مجری ذی صلاح در ارتقای کیفیت ساختمان نقش دارند.
منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۷
1081 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0