تصویب برنامه و بودجه و پیشنهادی سال نود و هفت برنامه و بودجه و پیشنهادی سال نود و هفت

تصویب برنامه و بودجه و پیشنهادی سال نود و هفت و موضوع کسر ۵ درصد حق الزحمه ناظران با رای اکثریت اعضای حاضر در مجمع

 مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم سازمان در با حضور اعضای سازمان نظا ممهندسی ساختمان استان مازندران روز 5 شنبه بیست و چهارم اسفند در محل سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان برگزار گردید و برنامه و بودجه و پیشنهادی سال نود و هفت و موضوع کسر 5 درصد حق الزحمه ناظران با رای اکثریت قریب به اتفاق اعضای حاضر به تصویب رسید.

کد خبر: 961225002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ اسفند ۹۶ - ۱۱:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،  مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم سازمان در با حضور اعضای سازمان نظا ممهندسی ساختمان استان مازندران روز ۵ شنبه بیست و چهارم اسفند در محل سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان برگزار گردید و برنامه و بودجه و پیشنهادی سال نود و هفت و موضوع کسر ۵ درصد حق الزحمه ناظران با رای اکثریت قریب به اتفاق اعضای حاضر به تصویب رسید.

تصویب برنامه و بودجه و پیشنهادی سال نود و هفت


تصویب برنامه و بودجه و پیشنهادی سال نود و هفت

برنامه و بودجه و پیشنهادی  سال نود و هفت و موضوع کسر ۵ درصد حق الزحمه ناظران با رای اکثریت اعضای حاضر در مجمع به تصویب رسید

در آغاز آئین با رای گیری اعضای حاضر در مجمع، هیأت رئیسه سنی و هیأت رئیسه دائم مجمع تشکیل گردید.
طبق بند اول دستور نشست مجمع عمومی، سيف اله علي نيا در مجمع عمومي فوق العاده نوبت دوم سازمان نظام مهندسي ساختمان استان مازندران در سخنانی به عملکرد سازمان در حوزه های محتلف پرداخت و گفت: سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران با دارا بودن بيش از سی و سه هزار عضو و با داشتن حدود چهارده هزار عضو با پروانه اشتغال و شش هزار بانوي مهندس يكي از سازمانهاي پيشرو و موفق در سطح كشور است كه اين توفيق با پشتيباني مهندسان و كارمندان سازمان به دست آمد.
علی نیا ادامه داد: هزار و هفتصد و بیست و یک دفتر طراحي داراي مجوز فعاليت، دویست و سی و نه شركت حقوقي و هزار و پانصد و هشتاد سازنده حقيقي در بخش اجرا فعاليت دارند. تعداد پنجاه شركت آزمايشگاهي در بخش بتن و خاك در سطح استان ارائه خدمات ميدهند.
وی تصریح کرد: با اين حجم از ارائه خدمات و با عنايت به نامه وزارت راه و شهرسازي مبني بر عدم اخذ عوارض تمديد، ارتقا و صدور پروانه توسط سازمان كه معادل يك ميليارد و سيصد ميليون تومان براي سازمان در طول یک سال از حیث پرسنلی و امور جاری هزينه داشته و با توجه به این که مصوبه مجمع عمومی سال گذشته را در مورد دریافت هزینه پروانه اشتغال داشته ایم هیچ مبلغي از اعضا دريافت نکردیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به عملکرد سازمان در حوزه آموزش ادامه داد: در بخش آموزش، چهل و یک نشست توسط كميته آموزش در سال نود و شش برگزار گردید. تعداد دویست و هفتاد و چهار دوره ارتقا در رشته هاي هفت گانه و ورود به حرفه اجرا با شركت پنج هزار و چهارصد و هشتاد و دو نفر از متقاضيان و توسط هفت مجري آموزشي داراي مجوز از سازمان و اداره كل راه و شهرسازي در سطح استان برگزار گردید.
علی نیا مطرح کرد: برگزاري هشتاد و پنج كارگاه آموزشي توسط هيات مديره تصويب شد كه تا به حال سی و پنج كارگاه آموزشي با حضور شش هزار و ششصد و بیست و هشت نفر در سطح استان برگزار گردید .
وی تاکید کرد: آزمون مقررات ملي ساختمان در سال نود و شش برگزار شد كه تعداد نه هزار و نهصد و بیست و نه نفر در اين آزمون شركت داشتند و براي آزمون سال تعداد هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت نفر ثبت نام كردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به الکترونیکی شدن سیستم ثبت شناسنامه فنی و ملکی از ۳ ماه گذشته، عنوان کرد: در این فرانید اطلاعات وارد سیستم میشود و سپس پرینت شناسنامه با امضای ریاست سازمان در اختیار نالک قرار میگیرد تا جهت دریافت پایان کار به شهرداری مراجعه کند.
علی نیا گفت: بر اساس نامه ارسالي از استانداري به شهرداريها، مقرر گردید صدور پايانكار تنها در صورتي انجام گردد كه مالك شناسنامه فني و ملكي در دست داشته باشد. در سال نود و شش تعداد هزار و نود و هفت پروژه داراي مجري، در اين بخش بررسي شد كه از اين تعداد نود و پنج درصد به آزادسازي براساس پيشرفت و مدارك ارسالي انجام گرفت و حدود پنج درسد از آن ها تعطيلي كارگاه بود.
علی نیا با اشاره به عملکرد سازمان در حوزه ترویج، اطلاع رساني، تصریح کرد: در طی سال جاری سیصد و نود محتوا مربوط اخبار و گزارشات نشست ها، گردهمایی ها، كارگاهها و سمينارها در وب سايت سازمان منتشر گردید. انتشار اخبار در روزنامه ها و خبرگزاريها، توليد و پخش آثار محتوايي از سيماي طبرستان در جهت ترويج مقررات ملي ساختمان، همكاري در برگزاري چهل و یک كارگاه، گردهمایی و سمينار آموزشي. پاسخگويي به هشتصد پيام رسيده به سازمان در قالب طرح واحدهاي پاسخگو ، از جمله اقدامات اين بخش بوده است.

تصویب برنامه و بودجه و پیشنهادی سال نود و هفت

وی با اشاره به رویکرد سازمان در حمایت و پشتیبانی از اعضاء عنوان کرد: در بخش خدمات رفاهي و ورزشي، تسهيلات بانكي از طرف بانكهاي ملي ، صادرات و قرض الحسنه مهر در مجموع سی و چهار ميليارد و پنجاه و نه ميليون تومان به تعداد دو هزار و پانصد و بیست و شش نفر اختصاص داده شد.مبلغ ۱ ميليارد و پانصد و پنجاه ميليون تومان هزينه درمان پرداخت شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران مطرح کرد: در بخش هزينه هاي ورزشي، جهت سرانه ورزشي اعضاي دفاتر، پياده روي خانوادگي مهندسان، ميزباني مسابقات كشوري، برگزاري گلگشتهاي دفاتر، مبلغ دویست و بیست و دو ميليون و صدهزار تومان صرف شد.
وی افزود: مبلغ هشتاد و دو ميليون تومان كمك هزينه بازديد از نمايشگاههاي صنعت ساختمان به اعضاء اعطا گردید. مبلغ سیزده ميليارد و چهارصد و بیست ميليون و ششصد هزار تومان پرداختي خسارت بيمه ايران به اعضاء جهت بيمه مسئوليت حرفه اي پرداخت شد.
در ادامه طبق بند دوم دستور نشست مجمع، رای گیری در مورد موضوع کسر پنج درصد حق الزحمه ناظران بابت درآمد سازمان که در ردیف بودجه آمده است به رای گیری گذاشته شد که با رای اکثریت اعضاء به تصویب رسید.
طبق بند سوم دستور نشست، حمید سفیدگر به ارائه برنامه و بودجه پیشنهادی سال نود و هفت پرداخت که با رای اکثریت آرا تصویب شد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اسفند ۹۶
919 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0