تصویب نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت مهدی سالاری

تصویب نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت

اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد در چهل و چهارمین نشست خود نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت را تصویب کردند.

کد خبر: 191027005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آبان ۹۸ - ۱:۴۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد در چهل و چهارمین نشست خود نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت را تصویب کردند.

تصویب نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت

تصویب نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت
مشاهده متن کامل اطلاعيه برگزاري جلسه تخصصي بمناسبت سالروز زمین لرزه كرمانشاه
انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

تصویب نظام نامه پیشنهادی  کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت

ریاست سازمان استان در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی در مورد  فعالیتهای انجام شده طی یک هفته اخیر پرداخت.

«مهدی سالاری» با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سازمان با شرکت توزیع برق، بیان کرد: این تفاهم‌نامه از جمله مهم‌ترین تفاهم نامه های چند ماه اخیر سازمان بوده است.

سالاری ادامه داد: طبق این تفاهم نامه مقرر گردید تغییر تعرفه کنتورهای برقی که در مرحله اول ساخت و ساز واگذار می شود، منوط به ارائه تأییدیه سیم سوم و کلید محافظ جان از سازمان نظام مهندسی باشد و هم‌چنین ساختمان‌ هایی که کنتور برق داشته و درخواست نصب کنتور دوم و سوم را دارند نیز می‌بایست این تأییدیه را دریافت کنند.

وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی و تورهای علمی – تفریحی از جمله دیگر خدمات سازمان است که طی هفته گذشته نیز ادامه داشت و از جمله آن می ‌توان به برگزاری تور کویر نوردی، تور کیش و نشست آموزشی سوگند مهندسان و هم‌چنین چندین دوره آموزشی دیگر اشاره کرد.

سالاری در ادامه توضیحاتی در مورد نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت ارائه کرد.

طبق این اساس و به منظور ارتقای هرچه بیشتر کیفیت خدمات مهندسی و ساخت و ساز در سطح استان و نیز تأمین هرچه بیشتر ایمنی و دوام ساختمان در دراز مدت و برنامه ریزی بمنظور رشد و اعتلای حرفه ای مهندسی ساختمان و مشاغل مرتبط با آن و جلب مشارکت اعضاء در جهت توسعه فعالیت‌های حرفه ای و مهندسی و استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای موجود در سطح استان این نظام نامه در شش بند و چهارده هدف ارائه شد که پس از توضیحات رئیس سازمان، اعضای هیئت مدیره به اتفاق به این نظام نامه  رأی مثبت دادند.

تصویب نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت

در ادامه، رئیس شورای انتظامی استان به تشریح دستاوردها و گزارشی از فعالیتهای این شورا پرداخت.

عباس‌علی فریمانی با عنوان این که دویست و دوازده پرونده در سال نود و شش به این شورا ارجاع یافته است، گفت: این تعداد در سال نود و هفت به صد و بیست و هشت پرونده و در ۶ ماهه اول امسال به چهل و شش پرونده تقلیل یافته است.

فریمانی در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد ترکیب اعضای شورای انتظامی پرداخت که طبق آن ۴ عضو مهندس بمدت ۳ سال در این شورا عضو هستند که یک عضو نیز توسط رئیس دادگستری بصورت مستقیم تعیین می شود.

فریمانی با عنوان این که عموم شکایات از مهندسان به علت ناآگاهی آن ها از قوانین است، گفت: اکثر شکایت‌ها از راه و شهرسازی و به علت عدم ارائه گزارشات مرحله ای بوده است. با این حال خوشبختانه در مجموع، پرونده های حاد و مشکل ساز برای مهندسان یزدی وجود نداشته است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۸
602 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0