به کارگیری دانش و فناوری بادها در بخش کشاورزی استان اردبیل ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

به کارگیری دانش و فناوری بادها در بخش کشاورزی استان اردبیل

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: به زودی استفاده از دانش و فناوری پهبادها در بخش کشاورزی این استان محقق خواهد شد.

کد خبر: 190919008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ شهریور ۹۸ - ۲:۳۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: به زودی استفاده از دانش و فناوری پهبادها در بخش کشاورزی این استان محقق خواهد شد.
دانش و فناوری پهبادها در بخش کشاورزی استان اردبیل به کارگیری می‌گردد

به کارگیری دانش و فناوری بادها در بخش کشاورزی استان اردبیل

به کارگیری دانش و فناوری بادها در بخش کشاورزی استان اردبیل

به کارگیری دانش و فناوری بادها  در بخش کشاورزی استان اردبیل

شهرام محمدی روز پنج‌شنبه در گردهمایی آموزشی و توجیهی کارشناسان امور اراضی استان گفت: این سازمان کارشناسانی را برای فراگیری استفاده از دانش و فناوری پهبادها به مراکز معتبر معرفی کرده که در حال طی دوره‌های تخصصی هستند.

به گفته محمدی، کارشناسان پس از کسب مهارت ‌های لازم در این زمینه رسما فعالیت خود را در سایت پروازی پهبادها با رویکرد نقشه‌برداری هوایی و مدیریت امور اراضی در تولید بیش تر شروع خواهند کرد.

محمدی تصریح کرد: فعالیت اعضای این سازمان در حوزه امور اراضی دانش محور است که با تسریع در امور بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران زمینه‌های رشد و شکوفایی بخش کشاورزی را فراهم می ‌کنند.

وی تصریح کرد: استعلام غیرضروری از بانک ‌ها و ادارات و موسسات برای تسریع در امور سرمایه‌گذاران حذف گردیده و سرمایه‌گذاران براحتی می ‌توانند با ورود به سامانه پنجره واحد مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند تا در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به حل مشکلات اقدام گردد.

محمدی هم‌چنین ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برای حل مشکلات و موانع پیش‌ روی سرمایه‌گذاران در کمترین زمان ممکن تلاش می ‌کند طوریکه در سال ‌های گذشته متوسط زمان برای صدور پروانه بهره برداری صد و هجده روز بوده که این مدت زمان در حال حاضر به بیست و هشت روز رسیده است.

محمدی عنوان داشت: در سال گذشته هزار و چهارصد دستگاه تراکتور و کمباین در استان شماره‌گذاری شده بود که با سپردن کار شماره گذاری از ابتدای سال جاری به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این میزان در شش ماه اول امسال به ۳ برابر سال گذشته رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این گردهمایی یکی از وظایف سنگین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان را جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و حفظ اراضی حاصلخیز و آبی دانست که نقش کلیدی در تامین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال و تولید دارد.

به کارگیری دانش و فناوری بادها در بخش کشاورزی استان اردبیل

خلیل نیکشاد گفت: هدف از کارسپاری وظایف بسیار مهم و حساس به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به کارگیری توان نیروهای جوان و تحصیل‌کرده و متخصص در بخش کشاورزی و انجام خدمت شایسته به سرمایه‌گذاران این بخش توام با سرعت و دقت در انجام کار است.

نیکسان تصریح کرد: نیروهای جوان و تحصیل‌کرده و پرانرژی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که از فکر باز و توان وافر برخوردارند زمینه رشد و ترقی بخش کشاورزی را در کلیه زمینه های زراعت و دام و توسعه فضاهای گل‌خانه‌ای فراهم می ‌کنند.

استان اردبیل دارای دویست و بیست و پنج هزار هکتار اراضی آبی، پانصد و پانرده هزار هکتار اراضی دیم و سی و هشت هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می ‌کند. اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ شهریور ۹۸
546 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0