کاربردی شدن دروس معدنی دانشگاهی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن

کاربردی شدن دروس معدنی دانشگاهی

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از اصلاح سرفصل‌ های دروس دانشگاهی با هدف کاربردی شدن این دروس خبر داد.

کد خبر: 980212003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از اصلاح سرفصل‌ های دروس دانشگاهی با هدف کاربردی شدن این دروس خبر داد.

کاربردی شدن دروس معدنی دانشگاهی

کاربردی شدن دروس معدنی دانشگاهی

دروس معدنی دانشگاهی  کاربردی می ‌شوند

داریوش اسماعیلی در همایش هم‌اندیشی و هم‌افزایی پژوهش و توسعه فناوری با عنوان این که بیش از ۱ ‌هزار ساعت نفر روی نقشه راه معدن در سال گذشته وقت گذاشته شد، بیان کرد: نقشه راه معدن بیست و پنج شهریور سال گذشته توسط وزیر صنعت ابلاغ گردید اما با سرعتی که تصور می‌ کردیم پیش نرفت.
اسماعیلی با اشاره به پیش‌بینی دریافت حقوق دولتی هزار و پانصد میلیارد تومانی از معادن طی سال جاری، تصریح کرد: براساس قانون، بهره‌بردار معدن می‌تواند ده درصد حقوق دولتی را صرف امور پژوهشی کند و علاوه بر این، در مواردی که کار پژوهشی انجام گردد، می‌ تواند از پرداخت بیست درصد حقوق دولتی معاف گردد.
وی با اشاره به نشست با وزیر علوم برای اصلاح سرفصل ‌های درسی دانشگاه‌ها افزود: سرفصل ‌هایی که در دانشگاهها تدریس می‌ گردد باید تغییر کند. ما آماده‌ایم دروس دانشگاه‌ها را در بخش‌ های زمین‌شناسی، معدن، نقشه‌برداری و متالورژی تبدیل به دروس کاربردی کنیم.
به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، کارگروه مشترکی برای این کار تشکیل شده تا آموزش‌ های عملی تکمیلی را در دانشگاه ارائه دهند.
اسماعیلی با عنوان این که نود و نه درصد آموزش‌های دانشگاه ‌ها تئوری است، گفت: حاضریم این الزام را بگذاریم که هر فردی قصد جذب در بخش معدن را داشت، پروانه‌ای را از سازمان نظام مهندسی معدن اخذ کند و در قبال دریافت این پروانه نیز آموزش‌ های عملی ببیند.

کاربردی شدن دروس معدنی دانشگاهی

وی در ادامه با اشاره به برخی مخالفت ‌ها با انجام فعالیت ‌های معدنی از طرف سازمان محیط زیست، خاطر نشان کرد: در دنیا فناوری ‌های نوینی برای برداشت از معادن به کار برده می‌ شود بطوریکه نیازی به تخریب جنگل و یا احداث جاده نیست و میتوان از طریق تله‌کابین و یا تجهیزات دیگر نسبت به استخراج معادن اقدام نمود.

منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۸
654 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0