ارائه‌ی خدمات به عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درخواست ریاست نظام مهندسی ساختمان استان

درخواست ریاست نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار

دیدار و گفتگوی عضوهای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آغاز این دیدار مهندس احمدرضا خورشیدی ضمن ابراز خرسندی از حضور استانداری مقتدر و توانمند در استان و زحمات  خادمی و  پژمان نیک اقبال در دوره های گذشته، بیان کرد: در حوادث اخیر از جمله (آتش سوزیها، حادثه پلاسکو و زمین لرزه های اخیر ایران)، سازمان نظام مهندسی و مهندس در کانون توجه همگان بوده و گاها هم هدف اظهار نظرهای غیر اخلاقی و غیر منصفانه افراد و دستگاه های مغرض و فاقد اطلاعاتی حداقلی از قوانین حاکم بر ساخت و ساز قرار گرفتند.

کد خبر: 961024006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ دی ۹۶ - ۴:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد، درخواست ریاست نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار/تلاش جدی برای متوقف کردن ساخت و سازهای غیر مجاز در استان/ پیشنهاد احمدی برای برچیده شدن فضای مسموم قومیتی. درخواست ریاست نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار

درخواست ریاست نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار

درخواست ریاست نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار

درخواست ریاست نظام مهندسی ساختمان استان  کهگیلویه و بویراحمد از استاندار

دیدار و گفتگوی عضوهای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
در آغاز این دیدار مهندس احمدرضا خورشیدی ضمن ابراز خرسندی از حضور استانداری مقتدر و توانمند در استان و زحمات  خادمی و  پژمان نیک اقبال در دوره های گذشته، بیان کرد: در حوادث اخیر از جمله (آتش سوزیها، حادثه پلاسکو و زمین لرزه های اخیر ایران)، سازمان نظام مهندسی و مهندس در کانون توجه همگان بوده و گاها هم هدف اظهار نظرهای غیر اخلاقی و غیر منصفانه افراد و دستگاه های مغرض و فاقد اطلاعاتی حداقلی از قوانین حاکم بر ساخت و ساز قرار گرفتند.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: همه ما از طرفی هم ناراحت شدیم و از طرف دیگر نیز به اهمیت ساختمان و ساختمان سازی و در نهایت اهمیت امنیت هم وطنانمان اذعان کردیم.
وی افرود: علیرغم تاکید فراوان بر اهمیت مقررات ملی ساختمان و تاکید و الزام به رعایت مفاد آن ها( مواد  سی و سه تا سی و پنج  قانون نظام مهندسی ساختمان مصوب سال هفتاد و چهار)، شاهد مسامحه و بی توجهی عامدانه به این قانون و جامعه مهندسی بویژه در این استان هستیم.
خورشیدی با اشاره به حاشیه نشینی و مشکلات ساخت و سازها در استان و بویژه شهر یاسوج، گفت: قصد ما این نیست که در نشست ها توپ را در میدان دیگران بیندازیم، ما آمده ایم برای افزایش ضریب امنیت و جان مردم پای کار باشیم و از استاندار محترم تقاضامندیم در راستای اصلاح فرهنگ و روند موجود در عرصه ساختمان سازی و اجرای مصوبات و پیگیری ‌های بعمل آمده در یک سال گذشته سازمان نظام مهندسی ساختمان را حمایت نماید.
خورشیدی خطاب به استاندار محترم استان افزود: انتظار می رود در کنار تشخیص عوامل و دلایل دخیل در عملکردهای غیر موثر برخی مسوولین و مدیران در تمکین به قانون تجویزی اثر گذار در دستور کار قرار گیرد که قطعا با سوابقی که از شما و جناب آقای مهندس فیلی سراغ داریم، امیدوار به اصلاح وضع موجود هستیم.
ریاست سازمان مطرح کرد: در راستای برخورد با مهندسان متخلف، شورای انتظامی سازمان، مقتدرانه و به جد پیگیر خواهد بود ولی باید به این نکته توجه داشت که مهندسان ناظر بدون داشتن هیچ گونه قدرت اجرایی در جلوگیری از تخلفات ساختمانی صرفاً موظف به ارائه گزارش بموقع تخلفات مالکین و سازندگان در مراحل ساخت میباشند، این جاست که وظایف و تاثیر دیگر سازمان ها، ادارات و مدیران شهری مرتبط مشخص می گردد و قطعاً بدون همکاری قاطعانه آن ها منتج به نتیجه نخواهد بود.
خورشیدی با اشاره به نام گذاری سال نود و شش به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و خواسته های مهم جوانان و مردم اشتغال است، جامعه مهندسی نیز جدای از جامعه نیست، گروهی از مهندسان ما بعد از فارغ تحصیلی با تلاشی چند ساله در آزمون سراسری شرکت و موفق به اخذ پروانه اشتغال می گردند وطبعاً انتظار دارند بعنوان یک متخصص در روند توسعه استان و کشور خود و در راستای خدمت به مردم سهیم بوده و از سویی بتوانند از طریق ارائه خدمات تخصصی و مهندسی در ازای حق الزحمه مشخص، گذران زندگی نمایند، ولی  در شرایط فعلی و با وضع موجود که فرآیند ساخت و ساز بدون حضور این بخش از مهندسان و کنترل ضوابط مقررات ملی ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت می گیرد عملاً حقوق آن ها و به تبع آن حقوق شهروندی نادیده و ضایع می شود.
وی گفت: با توجه به سوابق، تجربیات وهمکاریهای معاونت محترم عمرانی در اجرایی نمودن ساخت ساختمان ها توسط مجریان ذی صلاح در بعضی استان ها، در کنار حمایت استاندار محترم بتوانند با اجرایی نمودن مجریان ذی صلاح در استان علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال مهندسان فاقد شغل، از حضور افراد غیر متعهد و غیر متخصص در عرصه ساخت و ساز ممانعت به عمل آورند.
خورشیدی ضمن اشاره به روند اشتباه طرح تخلفات ساختمانی موضوع ماده صد قانون شهرداریها در کمیسیون مربوطه، گفت: علی رغم این که حکم ماده صد برای برخی بناهای غیرقانونی، حکم تخریب است ولی اجرای آن دسته از احکام بر زمین مانده و تا زمانی که یکی از منابع تأمین درآمد شهرداری ها، اخذ جرائم کمیسیون مورد نظر میباشد متاسفانه شاهد توسعه روند تخلفات خواهیم بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: حضور نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان در نشست های کمیسیون ماده ۵ و تشکیل نشست های هیات ۴ نفره استان و نشست های ماهیانه دستگاهها، ادارات و متولیان ساخت و ساز شهری وبررسی روند و مسیر توسعه شهری با حضور نماینده قانونی استاندار می تواند خیلی موثر باشد.
در ادامه این جلسه، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و اثرگذاری بی چون و چرای سازمان نظام مهندسی ساختمان در روند اصولی شهرسازی و ساختمان سازی، ادامه داد: ما از سازمان نظام مهندسی ساختمان دعوت می کنیم در کمیسیون ماده پنج شرکت کنند و نظر دهند.
فیلی افزود:  برای سال نود و هفت کاری می کنیم که اتکای شهرداریها به درآمد زایی از طریق کمیسیون ماده صد به حداقل برسد.
وی تصریح کرد: اگر چند مورد تخریب را سفت و سخت اجرا کنیم، بقیه حساب کار دستشان می آید و بی شک میل به تخلف و بی قانونی کم می گردد.
معاون عمرانی استاندار  گفت: کمیته چهار نفره(متشکل از معاونت عمرانی استاندار، شهرداری یاسوج، راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان) را با جدیت بیش از گذشته فعال می کنیم و از ظرفیت خوب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای کنترل ساخت و سازها و ارتقاء کیفیت و امنیت سازه ها بهره می گیریم.

درخواست ریاست نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار

وی برای جامعه مهندسان استان خبر خوبی هم داشت، فیلی از عملیاتی شدن بحث مجریان ذی صلاح خبر داد و افزود: هم چون سایر استانها و استان مرکزی که ما بودیم با همه هزینه هایی که این موضوع دارد ولی برای عملیاتی شدن آن در کهگیلویه و بویراحمد مصمم هستیم.
در ادامه این جلسه استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن عنوان این که سازمان نظام مهندسی از ارکان مهم مهندسی کشور است، اظهار داشت: باید دورنما تعریف کنیم و از درون ساختار خود آغاز کنیم ببینیم کجا هستیم و به کجا باید برویم.
علی محمد احمدی خطاب به عضوهای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان، بیان کرد: هرچند اقداماتی در گذشته صورت گرفته ولی با وضع مطلوب فاصله داریم، اول خود شما باید با جدیت آغاز کنید، چرا که نقاط قوت و ضعف را بهتر میشناسید و میتوانید راهکارهای بهتری هم عرضه کنید.
احمدی گفت: تخلفات در همه جا هست، بخشی از تخلفات به خود قوانین برمیگردد، بخشی به این که مجری اهتمام کافی برای اجرای قانون ندارد و بخشی نیز ناشی از نقص هم در قانون و هم اجرا کننده آن ربط پیدا می کند.
احمدی ادامه داد: در برخی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد، ملاحضات و ارتباطات قومیتی روند اجرای قانون را مختل می کند، و برای درمان این معضل اجتماعی راهی جز عزم و اراده جمعی موثر باقی نمیماند.
وی عنوان کرد: درد و مشکل را همه میدانیم، این موضوع با تکرار حل نمی گردد، باید با ساز و کار اجتماعی و فرهنگی دست به تغییر و اصلاح بزنیم.
استاندار گفت : زدودن نگاههای مخرب قومیتی، صد نفر مرد میخواهد که وقتی نوبت به خودشان رسید بگویند همان طور که با مردم رفتار میشود با ما رفتار گردد.
وی ادامه داد: به ما برچسب تند مزاج بودن و القابی این چنینی میزنند، خب ما با افرادی که وظایفشان را بلدند و بخوبی کارشان را انجام میدهند رفاقت و ارادت داریم ولی با افرادی که کارشان را بدرستی انجام نمیدهند هیچ گونه تعارفی نداریم و برخورد می کنیم.
احمدی با اشاره به توانمندیهای معاون جدید عمرانی استان، اظهار داشت: معاون عمرانی ما جزو بهترینها است، او پای کار است و مطمعناً با تخصص و تجربیاتی که در حوزه عمرانی و فنی دارد  می تواند گره گشای مشکلات این حوزه ها باشد.
وی ابراز کرد: شهر یاسوج آینده خوبی دارد، از ظرفیتهای این شهر هنوز آن چنان که شایسته است استفاده نشده است، پای کار باشید  اگر جایی هم کم کاری میشود بدون تخریب فریاد بزنیم.
احمدی ضمن انتقاد از شیوه اجرای کمیسیون ماده صد در استان خاطر نشان کرد: این کمیسیون مهم بجای جلوگیری از تراکم سازی و برخورد با تخلفات، حربه ای برای درآمد زایی شده است .
وی در پاسخ به درخواست هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان برای اجرای کامل قوانین، یاد آور شد: مشی ما اینست تا جائی که میتوانیم کمک کنیم به دستگاهها و سازمانها و به سمت توسعه و اصلاح حرکت کنیم.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۶
765 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0