ابلاغ دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین

ابلاغ دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: دستورالعمل مصوب نما و منظر شهری برای اجرا به شهرداری قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ابلاغ گردیده است.

کد خبر: 971110008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷ - ۹:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: دستورالعمل مصوب نما و منظر شهری برای اجرا به شهرداری قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ابلاغ گردیده است.

ابلاغ دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین

ابلاغ دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین

ابلاغ دستورالعمل نما و منظر  شهری قزوین

مسعود حق لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: صیانت و تقویت هویت اصیل ایرانی اسلامی، ساماندهی و نظم بخشی به سیما و منظر شهری و هم چنین بهره گیری از تدابیر و ابزار‌های لازم در فرآیند هدایت و کنترل ساختمان از جمله مهم ترین موضوعات مورد توجه در حوزه شهرسازی و معماری است بهمین منظور کمیته سیما و منظر شهری استان، تهیه و گرداوری دستورالعمل نما و منظر شهری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داد.
وی ادامه داد: بعد از انجام بررسی‌ های لازم، این دستورالعمل در چهاردهم آذرماه در کمیسیون ماده پنج تصویب و یکم بهمن ماه بهمراه سایر مصوبات، از طرف استاندار به شهرداری و سایر دستگاه‌ های متولی و مرتبط با ساخت و ساز ابلاغ گردید.
حق لطفی افزود: با توجه به هویت فرهنگی و تاریخی قزوین و هم چنین وجود دغدغه‌های بسیار در حوزه سیما و منظر شهری، اجرای این دستورالعمل می ‌تواند بخش زیادی از نگرانی‌ ها را در این مورد برطرف کند.

ابلاغ دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین

کمیته سیما و منظر شهری با حداقل هشت عضو بمنظور ایجاد هماهنگی در موضوع بالا بردن سطح کیفی سیما و منظر با حضور نمایندگان قانونی ادارات کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری، شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه بین المللی امام خمینی (رحمه الله)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و مهندسان مشاور تهیه کننده طرح توسعه شهری، به دبیر معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تشکیل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۹۷
613 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0